تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 23:46
26 بازدید
کد خبر : 332774

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری دیدار استقلال

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری دیدار استقلال

نواندیش: استقلال در دومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف السد قطر رفت. در این گزارش عملکرد تیم داوری دیدار مورد بررسی قرار می گیرد. به گزارش نواندیش، کارشناسی دیدار السد قطر و استقلال ایران با تیم داوری زیر در ادامه می آید: داور وسط: کیم جونگ هیوک، کمکها: پارک کیونیونگ و ژانگ جونگپیل

نواندیش: استقلال در دومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف السد قطر رفت. در این گزارش عملکرد تیم داوری دیدار مورد بررسی قرار می گیرد.

کارشناسی داوری بازی استقلال - السد قطر

به گزارش نواندیش، کارشناسی دیدار السد قطر و استقلال ایران با تیم داوری زیر در ادامه می آید:

داور وسط: کیم جونگ هیوک، کمکها: پارک کیونیونگ و ژانگ جونگپیل از کره جنوبی
داور چهارم: عمر مبارک الیعقوبی از عمان / کمک داور ویدیویی: چائه سانگیئوپ از کره جنوبی

صحنه های حساس دیدار:

اعلام پنالتی به سود السد در نیمه دوم روی خطای روزبه چشمی

محمدی: تصمیم داور کاملا درست و خطا کاملا واضح بود.

 

سلیمانی: پنالتی استقلال سوخت

کارشناس داوری فوتبال نحوه قضاوت داوران کویتی و کره ای در نیمه اول دو دیدار پرسپولیس و استقلال در آسیا را ارزیابی کرد.

حیدر سلیمانی، در مورد نحوه قضاوت عبدالله جمالی داور کویتی بازی پرسپولیس و پاختاکور و کیم جونگ هیوک داوراهل کره جنوبی در بازی استقلال و السد قطر گفت: نیمه اول بازی پرسپولیس و پاختاکور هیچ مشکل داوری نداشت و تمامی تصمیمات داور کویتی درست بود و کارت های زردی هم که به استقلال نشان داد درست بود.

به نقل از فارس، وی در مورد داور بازی استقلال گفت: داور کره جنوبی هم قضاوت خوبی انجام داد و روی گل استقلال هم که اعتراضی انجام شد با بازبینی صحنه کاملا مشخص شد که مهاجم هیچ خطایی روی دروازه بان استقلال انجام نداده است و حسینی به سمت مهاجم رفت و مهاجم السد قطر به سمت دروازه بان استقلال حرکتی نداشت. حسینی فقط در دفع توپ مرتکب اشتباه شد و توپ وارد دروازه استقلال شد.سلیمانی با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی برای استقلال دقیقه ١٠ اظهار داشت: در این صحنه روی مهرداد محمدی درون محوطه جریمه السد خطا شد و مدافع السد با دست راست و ایجاد فشار خطا کرد ولی داور نتوانست تشخیص دهد. مدافع با دست باز هل داد که می توانست پنالتی باشد.

 

نظر کارشناسان ورزش سه درباره پنالتی مشکوک به نفع استقلال

✅ محمدرضا ابوالفضلی: با اینکه دست مدافع به حالت جمع‌شده، بر روی پهلوی مهاجم قرار دارد اما نه تنها در جهت هُل دادن باز نمی‌شود بلکه نیروی وارد شده به اندازه‌ای نیست که داور آن را به عنوان خطا در نظر بگیرد، از طرفی بازیکن استقلال نیز سعی در مجاب کردن داور نسبت به اعلام خطا و‌ گرفتن‌ آن‌ داشت که در نهایت پس از آنالیز داوران اتاق VAR، تصمیم اولیه داور تأیید شد.

✅ محمدحسین ترابیان: ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

✅ بابک وسیله‌بر: مدافع و مهاجم با سرعت برابر به دنبال تصاحب توپ هستند که در نزدیکی خط دروازه ، مهاجم برای مهار توپ از سرعت خود می‌کاهد و برخورد معمول فوتبالی اتفاق می‌افتد. بنابراین ادامه بازی قضاوت این صحنه است.

✅ ابراهیم میرزابیگی: برخوردی بین دو بازیکن ایجاد می‌شود اما در حدی نیست که داور را مجاب به گرفتن پنالتی کند. ادامه بازی از سوی داور درست بود.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn