تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 0:23
5 بازدید
کد خبر : 332812

هیجان سفر با کندترین قطار جهان

هیجان سفر با کندترین قطار جهان

آفتاب نو- سیدسروش طباطبایی‌پور: اما کسی نیست از انسان بخت‌برگشته امروز بپرسد که این همه سرعت برای چیست؟ قبول! وقتی سوار بر سریع‌ترین خودرو جهان می‌شوی مسافت هزاران کیلومتری مبدأ الف تا مقصد ب را سریع‌تر از گذشته می‌پیمایی و زودتر به مقصد می‌رسی، اما که چه؟ پس تماشای کوه‌ها و دشت‌های پیرامونت چه می‌شود؟

آفتاب نو- سیدسروش طباطبایی‌پور: اما کسی نیست از انسان بخت‌برگشته امروز بپرسد که این همه سرعت برای چیست؟

قبول! وقتی سوار بر سریع‌ترین خودرو جهان می‌شوی مسافت هزاران کیلومتری مبدأ الف تا مقصد ب را سریع‌تر از گذشته می‌پیمایی و زودتر به مقصد می‌رسی، اما که چه؟ پس تماشای کوه‌ها و دشت‌های پیرامونت چه می‌شود؟ پس لذتی که می‌توانی از مسیر ببری، کجا می‌رود؟

بیش‌تر بخوانید:

بد نیست بدانید در گوشه‌ای از این جهانی که با سرعت در حال حرکت است جایی هم یافت می‌شود که در آن سرعت، طرفداران چندانی ندارد؛ جایی در دل کوه‌های آلپ در دل طبیعت کشور سوئیس. قطار گلیشر اکسپرس سوئیس که ۲ استراحتگاه کوهستانی زرمات و سنت موریتز را به هم وصل می‌کند، رکورد کندترین قطار جهان را از آن خود کرده است. این قطار مسافت ۲۹۰کیلومتری را در بهترین حالت در ۸ساعت می‌پیماید، یعنی با سرعتی در حدود ۳۶کیلومتر بر ساعت و شاید کمی بیشتر از سرعت یک دوچرخه معمولی.

البته این قطار مسافران خاص خودش را هم دارد؛ مسافرانی که برای رسیدن به مقصد چندان عجله‌ای ندارند و ترجیح می‌دهند با وسیله‌ای از دل کوه‌های آلپ سفر کنند و تونل‌ها و پل‌های مسیر را بپیمایند که بتوانند از شیشه‌های قطار با طبیعت بکر این مناطق احوال‌پرسی کنند.

این قطارها پنجره‌های پانورامیک یا سراسرنما دارد تا مسافرانش بتوانند در این سرعت کم از دیدن طبیعت لذت ببرند. این قطار در طول ۸ ساعت سفر تفریحی، از ۲۹۲پل و ۹۱ تونل عبور می‌کند.

هیجان سفر با کندترین قطار جهان

هیجان سفر با کندترین قطار جهان

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn