تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 6:29
36 بازدید
کد خبر : 333103

:::آفتاب نو::: نظر کارشناسان داوری درباره بازی استقلال

:::آفتاب نو::: نظر کارشناسان داوری درباره بازی استقلال

نواندیش: استقلال دومین مسابقه اش در لیگ نخبگان آسیا را با شکست دو بر صفر به السد قطر واگذار کرد.    در این گزارش نواندیش، کارشناسی دیدار السد قطر و استقلال ایران  در ادامه می آید:   تیم داوری داور وسط: کیم جونگ هیوک، کمکها: پارک کیونیونگ و ژانگ جونگپیل از کره جنوبیداور چهارم: عمر

نواندیش: استقلال دومین مسابقه اش در لیگ نخبگان آسیا را با شکست دو بر صفر به السد قطر واگذار کرد. 

 

در این گزارش نواندیش، کارشناسی دیدار السد قطر و استقلال ایران  در ادامه می آید:

 

تیم داوری

داور وسط: کیم جونگ هیوک، کمکها: پارک کیونیونگ و ژانگ جونگپیل از کره جنوبی
داور چهارم: عمر مبارک الیعقوبی از عمان / کمک داور ویدیویی: چائه سانگیئوپ از کره جنوبی

سلیمانی: پنالتی استقلال سوخت

کارشناس داوری فوتبال نحوه قضاوت داوران کویتی و کره ای در نیمه اول دو دیدار پرسپولیس و استقلال در آسیا را ارزیابی کرد.

حیدر سلیمانی، در مورد نحوه قضاوت عبدالله جمالی داور کویتی بازی پرسپولیس و پاختاکور و کیم جونگ هیوک داوراهل کره جنوبی در بازی استقلال و السد قطر گفت: نیمه اول بازی پرسپولیس و پاختاکور هیچ مشکل داوری نداشت و تمامی تصمیمات داور کویتی درست بود و کارت های زردی هم که به استقلال نشان داد درست بود.

به نقل از فارس، وی در مورد داور بازی استقلال گفت: داور کره جنوبی هم قضاوت خوبی انجام داد و روی گل استقلال هم که اعتراضی انجام شد با بازبینی صحنه کاملا مشخص شد که مهاجم هیچ خطایی روی دروازه بان استقلال انجام نداده است و حسینی به سمت مهاجم رفت و مهاجم السد قطر به سمت دروازه بان استقلال حرکتی نداشت. حسینی فقط در دفع توپ مرتکب اشتباه شد و توپ وارد دروازه استقلال شد.سلیمانی با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی برای استقلال دقیقه ١٠ اظهار داشت: در این صحنه روی مهرداد محمدی درون محوطه جریمه السد خطا شد و مدافع السد با دست راست و ایجاد فشار خطا کرد ولی داور نتوانست تشخیص دهد. مدافع با دست باز هل داد که می توانست پنالتی باشد.

 

گل السد خطا بود

خبرورزشی: السد قطر در شرایطی مقابل استقلال به گل رسید که به نظر می‌رسید پیش از وارد شدن توپ به دروازه خطایی روی حسینی صورت گرفته است.

 

نوذر رود نیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صحنه به ثمر رسیدن گل السد قطر پیش از اینکه توضیح بدهد آیا خطا صورت گرفته یا نه در ارتباط با پرش دروازه‌بان برای دفع توپ اظهار داشت: طبق قانون فوتبال در بحث داوری همیشه دروازه‌بان وقتی برای دفع توپ به هوا بلند می‌شود هیچکس نباید با او برخورد داشته باشد چون تعادلش را از دست می‌دهد.

وی افزود: با توجه به چنین قانونی داور باید در حین زدن ضربه ایستگاهی روی دروازه، ۵۰ درصد از افکار و تمرکزش را روی دروازه‌بان بگذارد تا کسی تعادل او را بر هم نزند. اما وقتی دروازه‌بان روی زمین باشد مثل یک فوتبالیست عادی می‌توان به او تنه زد و شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود.

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با ذکر یک مثال گفت: وقتی یک کشتی بزرگ را با جرثقیل به هوا بلند کنید با یک انگشت تکان می‌خورد اما وقتی روی زمین باشد صدها تریلی و جرثقیل هم نمی‌توانند کشتی را تکان بدهند. این یک مثال واضح برای برهم خوردن تعادل دروازه‌بان روی هواست.

 

وی درباره این صحنه گفت: وقتی حسینی به هوا بلند شد تا توپ را دفع کند به دلیل برخورد با بازیکن تیم السد ضربه مشتش درست روی توپ فرود نیامد که این می‌توانست خطا باشد.‌ اما اینکه چرا داور قبول کرد و داوران بیرون از زمین هم نظری در رابطه با این موضوع نداشتند و داور را صدا نزدند و گل را بلافاصله تایید کردند جای سوال دارد.

 

نظر کارشناسان ورزش سه درباره پنالتی مشکوک به نفع استقلال

✅ محمدرضا ابوالفضلی: با اینکه دست مدافع به حالت جمع‌شده، بر روی پهلوی مهاجم قرار دارد اما نه تنها در جهت هُل دادن باز نمی‌شود بلکه نیروی وارد شده به اندازه‌ای نیست که داور آن را به عنوان خطا در نظر بگیرد، از طرفی بازیکن استقلال نیز سعی در مجاب کردن داور نسبت به اعلام خطا و‌ گرفتن‌ آن‌ داشت که در نهایت پس از آنالیز داوران اتاق VAR، تصمیم اولیه داور تأیید شد.

✅ محمدحسین ترابیان: ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

✅ بابک وسیله‌بر: مدافع و مهاجم با سرعت برابر به دنبال تصاحب توپ هستند که در نزدیکی خط دروازه ، مهاجم برای مهار توپ از سرعت خود می‌کاهد و برخورد معمول فوتبالی اتفاق می‌افتد. بنابراین ادامه بازی قضاوت این صحنه است.

✅ ابراهیم میرزابیگی: برخوردی بین دو بازیکن ایجاد می‌شود اما در حدی نیست که داور را مجاب به گرفتن پنالتی کند. ادامه بازی از سوی داور درست بود.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn