تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 7:12
7 بازدید
کد خبر : 333136

حمایت های جدید صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

حمایت های جدید صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

در گفتگو با آنا؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از راه اندازی دو نوع صندوق‌های جسورانه در این دانشگاه خبر داد و شرایط دریافت تسهیلات را تشریح کرد.  محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در راستای حمایت از فناوری و نوآوری‌ها در دانشگاه

در گفتگو با آنا؛

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از راه اندازی دو نوع صندوق‌های جسورانه در این دانشگاه خبر داد و شرایط دریافت تسهیلات را تشریح کرد.

 محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در راستای حمایت از فناوری و نوآوری‌ها در دانشگاه تهران، «صندوق پژوهش فناوری» فعالیت خود را ازسال ۱۳۸۹ آغاز کرده که به صورت جدی، ۱۰ سال از فعالیت اصلی این صندوق می‌گذرد.

به گفته وی، این صندوق در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و انواع ضمانت نامه‌ها فعالیت می کند و همواره سعی دارد ضمانت‌نامه‌ها را با حداقل تضمین و ودیعه به شرکت‌ها ارائه دهد.

وی افزود: ما از طریق صندوق دانشگاه تهران توانستیم ۲ صندوق جسورانه بورسی را  تاسیس کنیم؛  اول صندوق«جسورانه بورسی» و دوم «صندوق جسورانه تسهیلاتی» است. بر اساس آخرین آمار، صندوق نوع دوم، تاکنون یک هزار میلیارد ریال در حوزه فینتک سرمایه گذاری کرده است.

فریدوند ادامه داد: همکاری میان این دو نوع اول و دوم صندوق جسورانه منجر به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود و خدماتی، مانند صدور انواع ضمانت‌نامه، پرداخت تسهیلات و مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان به شرکت‌ ارائه می‌دهد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: باتوجه به ماموریت‌های این صندوق ۲ مدل را  برای همکاری تعریف کردیم؛ در مدل اول شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ضمانت‌نامه دارند که این ضمانت‌نامه از سوی صندوق‌ ضمانت( نوع اول صندوق جسورانه) صادر می‌شود ولی این صندوق پوشش کامل ریسک را ندارد.

وی ادامه داد:  در مدل دوم نیز شرکتی که نیازمند به ضمانت با ریسک بالا است نیز از ظرفیت هر دو صندوق استفاده می‌کند.

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال حجم کل خدمات این صندوق در حوزه تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری بوده است. یکی از فعالیت‌های که در این سال‌ها به دنبال آن بوده ایم، حمایت از  شرکت‌های فناور و دانش بنیان بوده است.

وی افزود: اگرشرکتی یک طرح فناورانه داشت و از لحاظ بحث بازار، فناوری و نیروی انسانی به حد مورد نظر از بلوغ رسیده باشد، ما با استفاده از ابزارهایی که در دسترس داریم به این شرکت‌ها کمک می کنیم.

فریدوند با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بر حمایت از شرکت‌های نوپا تمرکز دارد، گفت: همواره سعی کرده‌ایم تا با ارائه انواع تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها، فضای حمایتی را با ایجاد کاهش ریسک بانک‌ها و نهاد‌های کارفرمایی برای شرکت‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ و پس از اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ضمانت‌نامه‌های ارائه شده از سوی صندوق مورد پذیرش تمام کارفرما‌یان قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران  با اشاره به نوع دوم این صندوق جسورانه گفت: یکی از صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران « صندوق تسهیلات» است؛ صندوق در حد توان خود منابع لازم را برای توسعه محصول و بازار به شرکتها و متقاضیان پرداخت می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از ابزار‌های صندوق نیز صدور ضمانتنامه برای شرکت‌هاست؛ ما شرکت‌ها را در مقابل کارفرمایان و نهاد‌های مالی تضمین می‌کنیم که بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

فریدوند ادامه داد: موضوع بعدی ما از جنس سرمایه گذاری خطرپذیر است که در سال‌های فعالیت خود توانستیم روی تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها سرمایه گذاری کنیم؛ بسیاری از طرح‌ها جدید هستند که در مراحل اولیه خود منبع مالی و امکان دریافت وام را ندارند؛ در این راستا، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn