تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 8:15
8 بازدید
کد خبر : 333194

تاکید فرماندار تهران بر پایداری آب در پایتخت

تاکید فرماندار تهران بر پایداری آب در پایتخت

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه شورای حفاظت از منابع آب مشترک با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران روز دوشنبه ۹ مهرماه به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و نمایندگان دستگاههای مرتبط در سالن سردار

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه شورای حفاظت از منابع آب مشترک با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران روز دوشنبه ۹ مهرماه به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و نمایندگان دستگاههای مرتبط در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

فرماندار تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع آب در کلانشهر تهران اظهار داشت: یکی از مباحث ویژه و حیاتی آب است و کمبود منابع آبی در تهران به شدت خودنمایی می کند، خوشبختانه با اجرای پروژه های مهم توانستیم به مرحله ای برسیم که مردم کمتر این موضوع را احساس کنند اما واقعیت بر موجود بودن این حساسیت است.

قیومی با اشاره به بهره گیری از پساب برای با طراوت ماندن پارکها و بوستان ها را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: رسیدگی به فضای سبز شهر تهران نیز بسیار مهم است و در این راستا بهره گیری از پساب ها بهترین گزینه برای آبیاری آنها است که اجرایی شده است.

وی افزود: برای پایداری آب بازدیدها و برنامه های موثر عمرانی آب شکل گرفته از جمله مخازن آب اضطراری که به ثمر نشسته و برخی در حال اجرا می باشد. 

معاون استاندار تهران با تاکید بر وظیفه مخازن اضطرار آب یادآور شد: مخازن آب اضطراری از جهات مختلف دارای اهمیت می باشند و صرفا برای تامین کمبود آب در تابستان نیست، 
در پیش آمدهای غیرمترقبه چون سیل، زلزله و طوفان وجود منابع قابل بهره گیری و پوشش به موقع نیازهای مردم بسیار مهم است که عمده نیازها به آب بصورت شدید احساس می شود.

فرماندار تهران پیگیری پایداری آب برای کلانشهر تهران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با همه مسائل آب در کلانشهر تهران، باید مسئله آب به پایداری برسد و با وجود تغییر اقلیم و کمی بارش، مشکلات به حداقل های خود برسد.

قیومی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز که خود تهدیدی در حوزه های بیشمار پایتخت از جمله آب است، عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم تهران رخ داده، باعث بروز مشکلات بسیاری برای کلانشهر تهران شده، حریم شهر تهران میراث نسل آینده است و باید باحساسیت بیشتری به آن نگریست و با عاملان ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی گردد.

فرماندار تهران با تاکید بر الزام قانونی مبنی بر حفظ حرائم از جمله حریم منابع آبی، بر صیانت از حریم رودخانه های تهران در راستای پیشگیری از اثرات جریان های سیلابی تاکید کرد.

وی با اشاره اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ۹۹ و تخریب کامل ساخت و سازهای غیرمجاز و اهمیت اجرای آن بویژه در حریم رودخانه ها اذعان کرد: احکام کمیسیون ماده ۹۹ اجرا و بلا استثنا همه ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شود، چرا که در سالهای گذشته بدون رعایت حریم ساخت و سازهای غیرمجاز شکل گرفت که در وقوع سیل دچار آسیب های بسیاری هم برای مردم و هم محیط زیست شدیم، ولی با وجود دشواری هایی که در این مسیر وجود دارد، اجرای دقیق احکام با کمک دستگاه قضا ممکن خواهد شد.

 

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn