تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 11:16
4 بازدید
کد خبر : 333364

از پیروزی تا شکست/ بررسی دلایلی که ورزشکاران حرفه‌ای شکست خوردند

از پیروزی تا شکست/ بررسی دلایلی که ورزشکاران حرفه‌ای شکست خوردند

ورزشکاران حرفه‌ای نیاز به مدیریت دارند تا بتوانند برای تیم‌های باشگاهی و ملی خود بهترین عملکرد را بروز دهند. به گزارش خبرگزاری آنا، ورزشکاران حرفه ای دستمزدی هنگفت را به دلایل تخصص خود دریافت می‌کنند. طبیعی است که آنها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرند. اما چرا بسیاری از آنها

از پیروزی تا شکست  بررسی دلایلی که ورزشکاران حرفه‌ای شکست خوردند

ورزشکاران حرفه‌ای نیاز به مدیریت دارند تا بتوانند برای تیم‌های باشگاهی و ملی خود بهترین عملکرد را بروز دهند.

به گزارش خبرگزاری آنا، ورزشکاران حرفه ای دستمزدی هنگفت را به دلایل تخصص خود دریافت می‌کنند. طبیعی است که آنها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرند. اما چرا بسیاری از آنها این قدر سریع خراب می‌شوند؟

ورزش حرفه‌ای یک تجارت سرسخت است. پول ابزاری است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم، اما قرار دادن آن در چشم انداز مناسب کلیدی است. بسیاری می‌دانند که اگر مراقب نباشند ممکن است خراب شوند. آنها آن را از رسانه‌ها و هم تیمی‌ها می‌شنوند. آنها داستان می شنوند و تیترها را می‌بینند. با وجود تمام هشدارها، ورزشکاران حرفه‌ای همچنان در دام می‌افتند. چرا؟ 

اشتباهات رایجی که منجر به افول ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود

وقتی صحبت از ورزشکاران و پول به میان می‌آید، هیچ اندازه‌ای از درآمدزایی وجود ندارد تا زمانی که ورزشکار اشتباه نکند. اما دلایل زیادی وجود دارد که ورزشکاران حرفه ای بدون پول بازنشسته می‌شوند.

۵ موردی را که باعث افت ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود:

-سندرم ثروت ناگهانی

-فشار برای حمایت از دیگران

-سرمایه گذاری ضعیف یا سرمایه گذاری تجاری

-تورم سبک زندگی

-سوء مدیریت مالی و عدم برنامه ریزی

سندرم ثروت ناگهانی

رویا برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای اکنون واقعی است. همین که از وضعیت آماتور با امضای یک قرارداد به درآمد بالاتری می‌رسند با پول ناشی از این قرارداد می‌توانند ناراحتی‌های زیادی را فراموش کنند و دنیای جدیدی به روی آنها گشوده می‌شود. از بی شغلی به امضای یک قرارداد حرفه‌ای با مبلغ هنگفتی رسیده‌اند. از اینجا به بعد است که رفتار حرفه‌ای اهمیت پیدا می‌کند و باید سندرم ثروت ناگهانی را مدیریت کرد. سندرم ثروت ناگهانی اصطلاحی است که مسائل، استرس، سردرگمی و سوءمدیریت پول را هنگام رسیدن به ثروت ناگهانی توصیف می‌کند. ورزشکاری که در معیشت خود مانده به ثروتی می‌رسد که می‌تواند زندگی خانواده‌اش را دگرگون کند و ظرفیت برخورد با این ثروت بسیار مهم است. 

فشار برای حمایت از دیگران

یکی دیگر از دلایل رایج شکست ورزشکاران حرفه ای، فشار برای حمایت از دیگران است. در زمان عقد قرارداد همه کسانی که حامی بودند به یاد دارید. آنها در فراز و نشیب‌ها حامی بوده‌اند. احتمالاً والدین همه چیز را فدا کرده‌اند تا مطمئن شوند رویاهای فرزندشان برآورده می‌شود. دوستان تماس می‌گیرند تا تبریک بگویند. غیرمعمول نیست که بخواهند به جامعه‌ای که به آنها فرصت داده است، جواب بدهند. اغلب اوقات، ورزشکاران حرفه‌ای این فشار را احساس می کنند که به اطرافیان خود پاسخ دهند. در حالی که قابل تحسین است، اما اهمیت دارد که همه چیز را در چشم انداز نگه دارند.

کسی نمی‌گوید مقداری از ثروت ناگهانی را برای جشن گرفتن و حمایت از عزیزان خرج نکنند اما باید درک کنند که اگر مراقب نباشند می‌تواند به یک عادت تبدیل شود. نکته کلیدی تمایز بین خریدهای یک بار مصرف و شیوه زندگی است. فشار برای حمایت از حامیان بدون برنامه می تواند بسیار زیاد شود. 

از پیروزی تا شکست/ بررسی دلایلی که ورزشکاران حرفه‌ای شکست خوردند

سرمایه گذاری ضعیف یا سرمایه گذاری تجاری

فرض کنید ورزشکاران حرفه‌ای به آینده خود فکر می‌کنند و می خواهند پول خود را برای هدفی صرف کنند. این یک قدم اول عالی است! اما درک آنچه باید روی آن تمرکز کنند بسیار مهم است. یکی دیگر از دلایل اصلی شکست ورزشکاران حرفه ای تصمیمات سرمایه گذاری آنهاست. همه چیز زیبا و شیک به نظر می‌رسد. چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟ سرمایه گذاری بدون راهنمایی و مشورت از متخصص در واقع سوزاندن آینده است. ورزشکار حرفه ای باید همه چیز را در مورد سرمایه گذاری بداند تا اسیر عواقب نشود. 

تورم سبک زندگی

اولین دلیلی که ورزشکاران حرفه‌ای دچار مشکلات مالی می شوند این است که اسیر تورم سبک زندگی می‌شوند. هرچه پول بیشتری به دست آورند، مخارج آنها بالا می‌رود. مخارج بیشتر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

*خرید ماشین های بیشتر

*خرج بیشتر برای وسایل لوکس

*ارتقا به خانه‌های گران‌تر

ورزشکار حرفه‌ای قرار است توسط افرادی احاطه شود که پول زیادی به دست می‌آورند و همچنین پول زیادی خرج می‌کنند. خرج کردن پول برای چیزهای گران، ذاتا بد نیست. باید برای چیزهایی خرج کنند که آنها را خوشحال می‌کند. با این حال، دانستن حد خود مهم است. یکی از مهم ترین مهارت های مالی، گرفتن تیرک دروازه برای توقف حرکت است. به عبارت دیگر، کمتر از افزایش درآمدشان خرج کنند. وقتی عادت به خرج کردن دارند، متوقف کردن آن سخت است. اینجاست که تورم سبک زندگی به درون انها خزش می‌دهد و می‌تواند زندگی‌شان را تحت الشعاع قرار دهد. آنها پول را با زحمت خود به دست آوردند و نباید اجازه دهند سبک زندگی امروز آینده‌شان را تعیین کند.

سوء مدیریت مالی و عدم برنامه ریزی

ورزشکار حرفه‌ای، دائماً برنامه‌ریزی می‌کند. برای عملکرد مطلوب درست غذا می خورد. بدن خود را برای داشتن قدرت بهترین بودن آماده می‌کند. برای اجرای طرح با هم تیمی‌های خود کار می‌کند. پس چرا وقتی صحبت از امور مالی به میان می‌آید، این باید متفاوت باشد؟ یکی از رایج‌ترین دلایلی که ورزشکاران حرفه‌ای دچار مشکلات مالی می‌شوند، عدم درک درستی از امور مالی است. شاید هرگز تحصیل نکرده باشند، ممکن است ندانند چه بپرسند، شاید ندانند چگونه پس انداز کنند یا اینکه هزینه کردن چه تاثیری بر آینده‌شان دارد. حتی ممکن است ندانند چگونه با موفقیت مالی از نظر عاطفی کنار بیایند. متأسفانه همه این موارد در شکست ورزشکاران حرفه ای نقش دارد. پس چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

۱. لذت بردن از لحظه خود و جشن گرفتن با عزیزان است. آنها کار سختی را متحمل شدند و سزاوار این هستند که به خودشان تبریک بگویند.

۲. اجازه ندهند مسئله کوچکی به یک مشکل نهایی تبدیل شود.

۳. بدانند دوران حرفه‌ای به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای آنقدر که فکر می‌کنند دوام نمی‌آورد.  

*در تمامی کشورهایی که در سطح المپیک و جام‌های جهانی رشته‌های مختلف بیشترین موفقیت حاصل می شود ورزشکاران حرفه‌ای از مشاوره‌های کاربردی بهره برده‌اند که باعث شده‌اند بهترین و عالی‌ترین عملکرد نصیب تیم‌های ملی و باشگاهی آنها شود. ورزش حرفه‌ای تنها آمادگی جسمانی نیست بلکه آمادگی روانی هم اهمیت بسزایی دارد. 

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn