تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 16:11
31 بازدید
کد خبر : 333661

برای استقلال و پرسپولیس بازیکن خارجی می‌آورند تا جیب خود را پر کنند/ دیاباته را به سرخابی‌ها انداختند!/ ساپینتو در استقلال فیلم بازی می‌کرد

برای استقلال و پرسپولیس بازیکن خارجی می‌آورند تا جیب خود را پر کنند/ دیاباته را به سرخابی‌ها انداختند!/ ساپینتو در استقلال فیلم بازی می‌کرد

به گزارش آفتاب نو، استقلال و پرسپولیس در شب دوم لیگ نخبگان آسیا نتایج ضعیفی گرفتند تا گروهی از هواداران هر دو تیم یاد صحبت‌های محمد مایلی کهن با آفتاب نو در شهریور امسال بیفتند که با صراحت گفت این دو تیم شانس چندانی برای قهرمانی در آسیا ندارند. همین سوژه و وضعیت آبی و

به گزارش آفتاب نو، استقلال و پرسپولیس در شب دوم لیگ نخبگان آسیا نتایج ضعیفی گرفتند تا گروهی از هواداران هر دو تیم یاد صحبت‌های محمد مایلی کهن با آفتاب نو در شهریور امسال بیفتند که با صراحت گفت این دو تیم شانس چندانی برای قهرمانی در آسیا ندارند. همین سوژه و وضعیت آبی و قرمز موجب شد تا ظهر سه‌شنبه با حاجی مایلی دوباره همکلام شویم.

استقلال و پرسپولیس در شب دوم لیگ نخبگان ناامیدانه نتیجه گرفتند تا دوباره یاد حرف شما بیفتیم. شما شهریور ماه به آفتاب نو گفته بودید این دو تیم شانس چندانی برای موفقیت در آسیا ندارند.

 واقعا گاهی اوقات بازیکنانی را در استقلال و پرسپولیس می‌بینیم که خارجی هستند اما در فوتبال ایران قطعاً نفراتی کارآمدتر از آنها پیدا می‌شود که می‌توان با هزینه‌ای به مراتب کمتر جذبشان کرد.

بله. ما علی رغم همه کمبودهایی که داریم از بابت نیروی انسانی در کشورمان کاملاً غنی هستیم و می‌توانیم از میان خیلی استعدادهایی که وجود دارند، بهترین‌ها را برای استقلال، پرسپولیس و کل فوتبال ایران دستچین کنیم اما متاسفانه حالا کار به جایی رسیده که می‌توانم بگویم حتی این امکان وجود دارد که برخی افراد برای استقلال و پرسپولیس بازیکن خارجی می‌آورند تا جیب خود را پر کنند. حتی این شایعه مطرح است که نتایج برخی دیدارها در فوتبال ایران توسط دلال‌ها تعیین می‌شود. البته انصافاً باید این را هم بگویم که من بحث تعیین نتیجه توسط دلال‌ها را قبول ندارم ولی در مورد بازیکنان خارجی چیزهایی می‌بینیم که واقعاً تأسف برانگیز است. شما همین آقای شیخ دیاباته را ببینید. این بازیکن را چند بار به استقلال و پرسپولیس انداختند! این اواخر که دیگر اصلاً فوتبال بازی نمی‌کرد ولی پولش را گرفت و رفت. به نظرم این مشکلات ابتدا باید کامل حل شوند و پس از آن از تیم‌های باشگاهی انتظار موفقیت در آسیا داشته باشیم. البته واقعیت امر این است که ورزش در حال حاضر اولویت اول نیست و در گام نخست باید سایر مشکلات با تلاش مدیران کشور مرتفع گردد و بعد از آن وضعیت ورزش به صورت اصولی درست شود.

وقتی خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شد، شما در گفتگو با آفتاب نو اعلام کردید که به حضورش خوشبین نیستید. آیا هنوز هم همین نظر را دارید؟

در مورد سرمربی پرسپولیس معتقدم همچنان احتیاج به زمان داریم تا بتوانیم قضاوت دقیقی انجام بدهیم ولی صادقانه بگویم به نظر من گاریدو هنرپیشه نیست و برایمان نقش بازی نمی‌کند. در فوتبال ایران افراد زیادی را داشتیم که هنرپیشه بودند و خیلی خوب می‌توانستند نقش آفرینی کنند اما این بنده خدا اهل نقش بازی کردن نیست. البته در فوتبال ایران وقتی یک تیم موفق می‌شود معمولاً یادی از گذشتگان که در این موفقیت نقش داشته‌اند، نمی‌شود به ویژه اگر سرمربی سابق چنین تیمی ایرانی هم بوده باشد. وقتی یحیی گل محمدی با پرسپولیس خوب نتیجه می‌گرفت، مرتب این حرف را می‌شنیدیم که او با استخوان بندی تیمی که توسط برانکو ساخته شد، نتیجه می‌گیرد اما آیا کسی گفت که اوسمار ویرا فصل قبل با تیمی که توسط آقای گل محمدی ساخته شده بود، قهرمان لیگ برتر شد؟ باز خدا پدر همان ویرا را بیامرزد که روی لباس خودش عکس گل محمدی را انداخت و آنقدر معرفت داشت تا از سرمربی قبلی پرسپولیس تشکر کند. الان شما به عملکرد فرهاد مجیدی نگاه کنید. آقای مجیدی استقلال را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کرد. محرم نوید کیا در عرصه مربیگری خود واقعاً بیلان مثبتی داشته است. مازیار زارع اینقدر خوب با ملوان نتیجه می‌گیرد ولی چون ایرانی هستند، چندان مورد توجه فوتبال خودمان قرار نمی‌گیرند. در فوتبال ما همیشه مرغ همسایه غاز است.

استقلال شرایط بغرنجی پیدا کرده و صحبت از جدایی جواد نکونام می‌شود. در این میان نکته جالب و البته عجیب اینجاست که ریکاردوساپینتو سرمربی سابق استقلال که کارش با این باشگاه به شکایت هم کشیده شده، بلافاصله پس از شکست استقلال برابر السد قطر برای حضور دوباره در این تیم ابراز تمایل می‌کند!

 آقای ساپینتو برای بازگشت دوباره به استقلال ابراز تمایل می‌کند چون در ایران خیلی به او خوش گذشت. ظاهرا در همه زمینه‌ها خوش می گذشت! ساپینتو فیلم بازی می‌کرد و خیلی‌ها هم از فیلم بازی کردن او خوششان می‌آمد. واقعا چه اشکالی دارد اگر همچنان به خود آقای نکونام فرصت بدهند؟ نتایج او در لیگ نخبگان بد نبوده و در لیگ برتر خودمان هم اگر بخواهیم شکست در دربی را ملاک قرار بدهیم، به هر حال اتفاقی است که می‌تواند رای هر کسی رخ بدهد. استقلال اختلافات داخلی دارد که حالا دیگر عیان شده است. از طرف دیگر، معتقدم استقلال برای این فصل بازیکن زیاد خریده ولی خوب بازیکن نگرفته است. این دو مقوله کاملاً با هم تفاوت دارند.

و به عنوان سوال آخر، این روزها شایعات زیادی در مورد احتمال بازگشت احمد نوراللهی بعد از یک سال به تیم ملی شنیده می‌شود. شما در این رابطه چه موضعی دارید؟

همه می‌دانند که رابطه من با سرمربی کنونی تیم ملی چگونه است و چه مواضعی در مورد ایشان دارم اما یک بازیکن تحت هر شرایطی باید بازیکن باقی بماند و به هیچ عنوان نباید در حیطه اختیارات مربیان وارد شود. یک بازیکن وظیفه دارد با تمام وجود تلاش کند و اصلاً اینطور نیست که تحت هر شرایطی خود را فیکس بداند چون انتخاب ترکیب ثابت بر عهده مربیان است. اگر آقای نوراللهی می‌خواهد به تیم ملی برگردد، مشکلی نیست برگردد اما یادش باشد که باید تحت هر شرایطی مطیع کادر فنی باقی بماند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn