تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 16:17
11 بازدید
کد خبر : 333666

وزیر خارجه انگلیس: ایران، خویشتن‌داری کند

وزیر خارجه انگلیس: ایران، خویشتن‌داری کند

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس در حالی که از شهروندان بریتانیایی مقیم لبنان خواست تا آنجا را ترک کنند، هشدار داد که وضعیت لبنان ممکن است «خیلی خیلی خطرناک‌تر» شود. وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه «ما با همتایان ایرانی صحبت می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم»، در یک پیام

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس در حالی که از شهروندان بریتانیایی مقیم لبنان خواست تا آنجا را ترک کنند، هشدار داد که وضعیت لبنان ممکن است «خیلی خیلی خطرناک‌تر» شود.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه «ما با همتایان ایرانی صحبت می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم»، در یک پیام ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شد، گفت وضعیت «بی‌ثبات است و می‌تواند به سرعت بدتر شود.»

وی خطاب به شهروندان کشورش که در لبنان به سر می‌برند، گفت: «ما به برنامه‌ریزی‌های اضطراری برای طیف وسیعی از سناریوها در منطقه ادامه می‌دهیم، اما شما نباید منتظر این موارد باشید. ما می‌دانیم که رویدادها می‌توانند تشدید شوند و وضعیت روی زمین می‌تواند بسیار بسیار خطرناک‌تر شود. این بدان معناست که هیچ تضمینی وجود ندارد که گزینه دیگری در دسترس باشد. دولت بریتانیا اکنون گزینه‌ای را برای خروج شما فراهم می‌کند. پیام من روشن است؛ آن را بپذیرید.»

دیوید لمی روز دوشنبه ریاست جلسه وزارتی کمیته اضطراری کبری را برای بحث در مورد این بحران بر عهده داشت و با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن گفت‌وگو کرد. حدود ۵۰۰۰ تبعه بریتانیایی در لبنان زندگی می‌کنند.

در همین حال، وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» از رژیم صهیونیستی و حزب‌الله خواست تا آتش‌بس فوری را اجرا کنند و از ایران خواست «خویشتن‌داری نشان دهد» و در این درگیری وارد نشود.

دیوید لمی هشدار داد که هزینه یک جنگ منطقه‌ای «هنگفت» خواهد بود و «تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی» خواهد داشت.

وی تصریح کرد که «هیچ یک از ما» خواستار درگیری گسترده‌تر و وضعیتی نیست که «اسرائیل خود را در باتلاقی در جنوب لبنان بیابد.»

دیوید لمی با بیان اینکه راه پیش رو در لبنان «راه‌حل سیاسی است، نه نظامی» افزود: «موضع ما ثابت است. پس از صحبت با همکاران آمریکایی و سایر متحدان خود، خواهان آتش‌بس فوری هستیم. ما به یک راه‌حل دیپلماتیک برای مشکلات لبنان نیاز داریم تا اسرائیلی‌ها بتوانند به خانه‌های خود در شمال اسرائیل برگردند و لبنانی‌ها بتوانند به خانه‌هایشان در جنوب لبنان بازگردند. بنابراین در این زمان می‌خواهیم راه‌حل سیاسی، طرح آموس هوکشتاین (نماینده ویژه بایدن) که از سوی آمریکایی‌ها روی میز است و آتش‌بس فوری ببینیم.»

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه «اسرائیل و حزب‌الله به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش نمی‌دهند»، گفت: «ما به گفت‌وگو با اسرائیلی‌ها و در واقع با دیگر بازیگران در خاورمیانه ادامه خواهیم داد. در حال حاضر، هیچ یک از ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه باشیم. هیچ یک از ما نمی‌خواهیم به سال‌هایی برگردیم که در آن اسرائیل خود را در باتلاقی در جنوب لبنان گرفتار می‌دید و جنگ بین سربازان اسرائیلی و طرف لبنانی در جریان بود. و به همین دلیل است که ما معتقدیم که قطعنامه ۱۷۰۱ باید اجرا شود و حزب‌الله باید تا رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا اسرائیلی‌ها بتوانند در شمال اسرائیل احساس امنیت کنند.»

اظهارت این وزیر انگلیسی در شرایطی مطرح می‌شود که لندن از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جزو اصلی‌ترین حامیان این رژیم در کنار ایالات متحده بوده و با تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت لبنان هم، دست از حمایت از تل‌آویو نکشیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه خبر آغاز تجاوز زمینی به جنوب لبنان را اعلام کرد. بنا بر ادعای ارتش رژیم صهیونیستی، این عملیات زمینی با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، علیه آنچه «اهداف حزب‌الله» خوانده شد، «محدود» بود. ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان، در حالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صدها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn