تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 20:59
7 بازدید
کد خبر : 333931

رکورد ۳ ماهه سقوط قیمت نفت

رکورد ۳ ماهه سقوط قیمت نفت

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای جهانی که تشدید… قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای جهانی که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را تحت الشعاع قرار داد، در سه ماهه سوم سال جاری، ۱۷ درصد نزول کرد. به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، در

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای جهانی که تشدید…

رکورد 3 ماهه سقوط قیمت نفترکورد 3 ماهه سقوط قیمت نفت

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای جهانی که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را تحت الشعاع قرار داد، در سه ماهه سوم سال جاری، ۱۷ درصد نزول کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر، با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت در سپتامبر، ۹ درصد کاهش داشت که سومین کاهش ماهانه و بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۲۲ بود. این شاخص بازار جهانی در سه ماهه سوم، ۱۷ درصد نزول کرد که بزرگترین کاهش سه ماهه در یک سال اخیر بود. وست تگزاس اینترمدیت هم هفت درصد در سپتامبر و ۱۶ درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ملاحظات زیادی برای قیمت نفت وجود دارد. فعالان بازار به افزایش تولید اوپک پلاس تا پایان امسال و همچنین تقاضای ضعیف چین چشم دوخته اند. با این حال، فضای بازار نسبت به داده‌های ضعیف‌تر، حساسیت کمتری داشته‌ و با این امید که مجموعه محرک‌های اخیر ممکن است به بهبود سریع اقتصاد کمک کند، امکان تثبیت پیدا کرده است.

یک نظرسنجی بخش خصوصی در روز دوشنبه نشان داد فعالیت بخش تولیدی چین در سپتامبر به دلیل کاهش سفارش‌های جدید در داخل و خارج از کشور، به شدت کاهش یافت و اعتماد کارخانه‌داران را به پایین‌ترین حد تنزل داد.

تحلیلگران می‌گویند مجموعه اقدامات محرک مالی که هفته گذشته معرفی شدند، احتمالا برای بازگرداندن اقتصاد چین به مسیر رشد پنج درصد در سال ۲۰۲۴ کافی است، زیرا داده‌های کمتر از حد مطلوب در چند ماه گذشته، باعث ایجاد تردید در مورد این هدف شده است، اما دورنمای بلندمدت را چندان تغییر نخواهد داد.

علاوه بر نگرانی‌های تقاضا، تولیدکنندگان اوپک پلاس قرار است تولید خود را در دسامبر، به میزان ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

در این بین، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، در اوایل روز سه‌شنبه آغاز شد و بیم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را به قوت خود باقی نگه داشت. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهایش حملات «محدود» را علیه اهداف حزب‌الله در منطقه مرزی آغاز کرده‌اند.

تحلیلگران در نظرسنجی مقدماتی رویترز پیش‌بینی کردند ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ سپتامبر، به میزان حدود ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. این نظرسنجی در آستانه انتشار آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، انجام شد.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به رشد عرضه جهانی نفت هم بر قیمت‌ها تاثیر کاهشی داشت. قیمت نفت هفته گذشته پس از انتشار گزارشی مبنی بر این که عربستان سعودی آماده رها کردن هدف قیمت غیررسمی ۱۰۰ دلار برای نفت خام و افزایش تولید می‌شود، کاهش یافت.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn