تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 21:22
7 بازدید
کد خبر : 333950

وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی کالاهای راهبردی متعهد شد

وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی کالاهای راهبردی متعهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا قاسمی عصر امروز در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان در سالن همایش‌های شهید ترحمی استان سمنان با اشاره به توجه اسناد بالادستی به امنیت غذایی کشور و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی و تکلیف شده است، وزارت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا قاسمی عصر امروز در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان در سالن همایش‌های شهید ترحمی استان سمنان با اشاره به توجه اسناد بالادستی به امنیت غذایی کشور و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی و تکلیف شده است، وزارت کشاورزی باید با فراهم‌سازی بسترهای لازم، زمینه خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید محصولات اساسی و راهبردی بخش کشاورزی را در پایان اجرای این برنامه فراهم آورده و این هدف باید در پایان برنامه هفتم محقق شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در سال گذشته و مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان منجر به تولید مناسب به ویژه محصول راهبردی و مهم گندم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به الزامات آغاز کشت پاییزه و سال زراعی جدید تصریح کرد: باید سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید زراعی مدنظر قرار گیرد، چرا که این برنامه‌ها در راستای تأمین امنیت غذایی است.

قاسمی با بیان اینکه گندم قطعاً مهمترین محصول کشاورزی و زراعی کشور است، خاطرنشان کرد: این محصول مهم نقش و اهمیت ویژه‌ای در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش همه عوامل دست‌اندرکاران این بخش اعم از کشاورزان، کارشناسان، صاحب نظران و محققان حوزه کشاورزی و عوامل پشتیبانی کننده تولید گندم به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک در سال جدید زراعی نیز شاهد عملکردهای مناسب در تولید و بهره‌وری مطلوب‌تر این محصول و استمرار خودکفایی و خود اتکایی کشور در تولید گندم به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز ملی صنعت سخنرانی کرد/ بخش خصوصی به میدان می‌آید؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه‌های دولت چهاردهم در بخش کشاورزی، گام‌های ارزشمندتری در راستای تأمین امنیت غذایی کشور برداشته شود.

 

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn