تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 16:00
14 بازدید
کد خبر : 336039

خبر خوش برای ماشین بازها

خبر خوش برای ماشین بازها

به گزارش نبض بازار، این خودرو جدید، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK۳ برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی

به گزارش نبض بازار، این خودرو جدید، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK۳ برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.
این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.
مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF۲۱ رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF۲۱ یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF۲۱ که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

به دلیل اینکه خودروی معرفی‌شده در مراسم، نسخه اولیه TF۲۱ بوده و احتمالا تغییراتی در آینده روی آن اعمال شود، بازدیدکنندگان نتوانستند نمای داخلی خودرو را مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازند.

اما ایران خودرو یک تصویر از داخل کابین آن منتشر کرد. با دقت در این تصویر، می‌توان فهمید که این خودرو از یک کابین ساده بهره می‌برد و فرمانی مشابه با محصول رانا پلاس دارد. یک نمایشگر وسط کنسول کار شده و دریچه‌های تهویه مطبوع، با طرح چندضلعی روی داشبورد کار شده است.

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF۲۱ طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

طبق اعلام شرکت، طراحی جزئیات این خودرو قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲به پایان برسد.

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF۲۱ را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال ۱۴۰۲ شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn