تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 19:30
25 بازدید
کد خبر : 336210

چرایی درگیری اسرائیل و ایران از نگاه موسسه استراتژی اورشلیم

چرایی درگیری اسرائیل و ایران از نگاه موسسه استراتژی اورشلیم

محمدصادق علیزاده در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موسسه استراتژی و امنیت اورشلیم که به مقامات اسرائیلی مشاوره‌های راهبردی سیاسی و امنیتی میدهد در جدیدترین مقالۀ تحلیلی خود به تحلیل چرایی درگیری اسرائیل با ایران پرداخته و نکات جالبی را مورد اشاره قرار میدهد. اول. از نظر تحلیلگران این موسسهّ خط ساحلی مدیترانه در طول تاریخ همواره

محمدصادق علیزاده در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موسسه استراتژی و امنیت اورشلیم که به مقامات اسرائیلی مشاوره‌های راهبردی سیاسی و امنیتی میدهد در جدیدترین مقالۀ تحلیلی خود به تحلیل چرایی درگیری اسرائیل با ایران پرداخته و نکات جالبی را مورد اشاره قرار میدهد.

اول. از نظر تحلیلگران این موسسهّ خط ساحلی مدیترانه در طول تاریخ همواره خط مرزی غرب و «بربرها»یی است که از شرق آمده‌اند. یونانیان باستان تلاش ایرانیان باستان را متوقف کردند؛ ونیزی‌ها پیشروی عثمانی‌های مسلمان را و الان هم درگیری اسرائیل با ایران یک مبارزۀ تمدنی علیه بربرهای شرقیست.

دوم. هویت اسلامی خاورمیانه و مدیترانۀ شرقی یک «خطر» برای غرب تمدنی و منافع آن در منطقه است. در حال حاضر ایران و ترکیه علاقه‌مند توسعۀ قدرت خود در منطقه‌اند پس باید جلوی آنها را در منطقه گرفت. منطقه‌ای که زمانی بخشی از امپراطوری ایران بوده.

سوم. از نظر تحلیلگران این موسسه که مشاوران رهبران اسرائیلند، در این منطقه باید با زبان «زور» سخن گفت برخلاف تقبیحی که غرب از زبان زور می‌کند. همه قدرت‌های بین‌المللی در این منطقه «زور» را در جعبۀ ابزار خود قرار داده‌اند.

چهارم. تنها تشدید تنش می تواند به این جنگ‌های فرسایشی علیه اسرائیل پایان دهد. به همین جهت نیروی نظامی اولویت دارد و ویرانی و رنج افراد و جزئی از این جنگ‌های ضروری است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn