تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1403 - 13:05
11 بازدید
کد خبر : 336916

کار نیروهای مسلح ما قانونی و مشروع بود

کار نیروهای مسلح ما قانونی و مشروع بود

مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. رهبر معظم انقلاب؛ در خطبه‌های نماز جمعه امروز در

مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

رهبر معظم انقلاب؛ در خطبه‌های نماز جمعه امروز در ابتدای سخنرانی خود گفتند: در قرآن پیوستگی مومنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است. ایشان همچنین افزودند: سیاست قرآن این است که ملت‌های مسلمان باهم پیوستگی داشته باشند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با  تاکید بر این که دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است؛ گفتند: باید کمربند استقلال از ایران تا غزه و لبنان و همه کشورهای اسلامی را محکم ببندیم. ایشان همچنین اظهار داشتند: هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند. رهبرانقلاب ادامه دادند: طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود و حق با فلسطینی ها بود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص عملیات وعده صادق دوم گفتند: کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.  رهبرانقلاب در این راستا اظهار داشتند که در انجام وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده میشویم. ایشان همچنین در خصوص رژیم صهیونی گفتند:  دشمن نمیتواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند کشتار غیر نظامیان را نشانه پیروزی خود قلمداد میکند.


آیت‌الله خامنه‌ای خطبه دوم نماز جمعه امروز را به زبان عربی ایراد کردند. ایشان در ابتدای بخش دوم سخنان خود یاد و خاطر سید مقاومت را گرامی داشته و درباره آن شهید بزرگوار فرمودند: لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّتهای منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصراللّه (رضوان اللّه علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشد، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم. مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

ایشان در خصوص شهادت رهبر حزب‌الله گفتند: ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است.

رهبر انقلاب تصریح کردند: سیّدحسن نصراللّه جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

ایشان مهمترین پیام سید مقاومت برای مردم لبنان را ناامید نشدن دانستند و گفتند: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید. عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌اللّه و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است.

رهبری در ادامه سرانجام جنایت‌های رژیم را نابودی توصیف کرده و خاطرنشان کردند: دشمن پلید و زبون چون نمیتواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد میکند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است. 

ایشان در ادامه با تاکید بر این که تدبیر شهید نصرالله شجره طیبه حزب‌الله را به بار نشانده است؛ گفتند: عزیزان! دلهای داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم میشود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.  سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌اللّه را قدم به قدم بالا آورد… با تدبیر سیّد، حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‏اش را هر دم به اذن پروردگارش میدهد». حزب‌اللّه حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است.

رهبری همچنین در  خطبه عربی نماز جمعه در رابطه با سیاست‌های آمریکا در منطقه اظهار داشتند: تکیه‌ی آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ی منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه‌ی صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن. رفتار سفّاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است.

رهبرانقلاب خاطرنشان کردند: رژیم صهیونی صرفاً با تزریق حمایتهای آمریکا خود را بِزحمت بر سر پا نگه داشته است؛ و این هم دیری نخواهد پایید؛ باذن اللّه. دلیل واضح این ادّعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌اللّه که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیّتی غیر مسلّحین بوده است!

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به ترورهای دهه شصت در ایران خطاب به مردم لبنان گفتند: مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادتها، این خونهای بر زمین‌ریخته، نهضت شما را سست نمیکند، [بلکه] استوارتر میکند. در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستانِ یک سال (سال ۶۰ هجری شمسی) چند ده شخصیّت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیّت بزرگی مثل سیّدمحمّد بهشتی بود، یکی رئیس‌جمهوری مثل رجائی و نخست‌وزیری مثل باهنر بود، علمائی از قبیل آیت‌اللّه مدنی و قدّوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها بودند. اینها هر کدام در سطح ملّی یا محلّی از ستونهای انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدانشان چیز آسانی نبود؛ ولی انقلاب متوقّف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت.

ایشان در آخرین بخش خطبه حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را عامل عقب‌ماندگی برشمرده و گفتند: مشکل عمده‌ی منطقه، «دخالت بیگانگان» است. دولتهای این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه‌ی «ملّتها» و «دولتها» لازم است.

رهبر انقلاب در پایان یاد و خاطر شهدان نصراللّه، قهرمان شهید هنیّه، و  فرمانده پُرافتخار سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn