تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1403 - 18:07
27 بازدید
کد خبر : 337182

احتمال عقب نشینی فروشندگان/ رشد احتمال ریزش شاخص کل/ پیش بینی بورس هفته + نمودار

احتمال عقب نشینی فروشندگان/ رشد احتمال ریزش شاخص کل/ پیش بینی بورس هفته + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت یک درصدی دامنه نوسان، شاهد خروج ۶۶۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش ۳۸۹ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز ۶ همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت یک درصدی دامنه نوسان، شاهد خروج ۶۶۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش ۳۸۹ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز ۶ همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومانی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه تراز هزار و ۸۰۸ میلیارد تومانی را تجربه کرد. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۵۱ درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح هزار و ۸۰۸ میلیارد تومانی بالا آمد و پس از تجربه سه روز معاملاتی در سطح ۲ تا ۳ همتی، معاملات دو روز انتهای هفته را در سطح یک همتی پشت سر گذاشت.

برآیند جریان پول حقیقی در اولین و آخرین هفته شهریور ماه منفی بود و دو هفته میانی شهریورماه شاهد ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم. در اولین هفته مهر ماه نیز با ورود جریان پول حقیقی همراه بودیم و دومین هفته مهر ۲ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان از مالکیت حقیقی‌ها کاسته شد.

تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۳ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۸۸۸ واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی ۱.۸۶ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به ۹۳ صدم درصد کاهش داشت و در تراز ۷۰۰ هزار و ۳۸۸ واحدی ایستاد.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته مهر‌ماه

بورس تهران هفته سوم مهر ماه را با سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی ۷۰۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام در این هفته شاهد تغییرات قابل توجهی در روند ارزش معاملات خرد بوده و جریان خروجی پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی تشدید شده است. این روند معاملاتی که از رشد ریسک سیستماتیک بازار نشأت گرفته است؛ در این هفته با تشدید محدودیت دامنه نوسان قیمتی از سه درصد به یک درصد تا حدی کنترل شد. از سوی دیگر هم افزایش قیمت دلار نیمایی و کاهش شکاف بین آن و دلار بازار آزاد خبر مثبتی به شمار می‌رود که از تقاضای سهام را تشدید می‌کند.

030713

با این اوصاف احتمال افزایش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با رشد تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در هفته آینده چالش بزرگی در پیش دارد. افزایش مجدد تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند شوک منفی سنگین‌تری به معاملات سهامی دهد؛ در حالی که بازار همچنان فرصت تکمیل واکنش‌ها به گزارش عملکرد شهریور ماه را نداشته است.

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn