تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 0:14
7 بازدید
کد خبر : 337506

دو رویداد گردشگری قزوین در هفته گردشگری ثبت ملی شد

دو رویداد گردشگری قزوین در هفته گردشگری ثبت ملی شد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا خزائلی در این باره گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع برداشت محصول که هر ساله در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود، نقش موثری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه، صیانت از فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی و نشاط‌‎آفرینی دارد. خزائلی افزود: در این راستا و هم‌زمان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا خزائلی در این باره گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع برداشت محصول که هر ساله در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود، نقش موثری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه، صیانت از فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی و نشاط‌‎آفرینی دارد.

خزائلی افزود: در این راستا و هم‌زمان با هفته گردشگری دو جشنواره محلی برداشت محصول شامل جشن پسته بوئین‌‎زهرا و جشن انگور تاکستان به رویداد‌های ثبت شده استان در تقویم ملی اضافه شد که امیدواریم موجب آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران با این رویداد‌ها در سطح ملی شود.

دو رویداد گردشگری قزوین در هفته گردشگری ثبت ملی شد

وی یادآورشد: تاکنون ۲۳ رویداد گردشگری استان در تقویم ملی به ثبت رسیده و تمامی این رویداد‌ها یک فرصت برای توسعه گردشگری استان و جذب بیشتر گردشگران است و با تلاش کارشناسان حوزه گردشگری اداره ‌کل ، ثبت آنها ادامه دارد.

این مدیر بیان کرد: منطقه بوئین‌زهرا از نقاطی است که باغات پسته فراوانی دارد و پسته این منطقه متفاوت از پسته‌های دیگر نقاط ایران است. 

وی گفت: این پسته از حیث رنگ و عطر کاملا مرغوب است و جنبه صنعتی و صادراتی دارد و هرساله در اواخر شهریور ماه هنگام برداشت محصول باغداران این منطقه گردهم آمده و به شکرانه فراوانی محصول با نوا‌های محلی جشن پسته را برگزار می‌کنند.

دو رویداد گردشگری قزوین در هفته گردشگری ثبت ملی شد

خزائلی یادآورشد: در منطقه تاکستان به ‌دلیل فراوانی باغ‌های انگور، جشنی در هنگام برداشت محصول مرسوم است که در شهریورماه برگزار می‌شود و در این جشن علاوه بر اجرای موسیقی بومی و سروده‌های محلی از تولید‌کنندگان انگور در محلات مختلف و پدیدآورندگان مرغوب‌ترین یا بیشترین انگور و نو‌آوری در فرآیند داشت و برداشت انگور تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn