تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 7:26
21 بازدید
کد خبر : 337790

وقتی فوتبال ایران بعد از ۱۶ سال طلا گرفت/ قهرمانی تاریخی تیم ملی با ۷ استقلالی و سرمربی پرسپولیس!

وقتی فوتبال ایران بعد از ۱۶ سال طلا گرفت/ قهرمانی تاریخی تیم ملی با ۷ استقلالی و سرمربی پرسپولیس!

بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ برای ورزش ما شرایط بسیار خاصی داشت. این اولین دوره بازی‌های آسیایی بود که پس از پایان جنگ تحمیلی برگزار می‌شد و انتخاب علی پروین به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز موجب شد تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از ستارگان مستعفی دوباره به این تیم برگردند. ایران در مرحله گروهی این

بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ برای ورزش ما شرایط بسیار خاصی داشت. این اولین دوره بازی‌های آسیایی بود که پس از پایان جنگ تحمیلی برگزار می‌شد و انتخاب علی پروین به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز موجب شد تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از ستارگان مستعفی دوباره به این تیم برگردند.

ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها توانست مالزی و کره شمالی را شکست بدهد و ژاپن را نیز در یکچهارم نهایی حذف کرد تا به مصاف کره جنوبی در نیمه نهایی برود. جدال با تیمی فوق‌العاده مغرور که سه ماه قبل در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا حاضر شده بود.

این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که علی پروین به صورت همزمان هدایت پرسپولیس و تیم ملی را بر عهده داشت اما در آن مقطع ۷ بازیکن استقلال عضو تیم ملی بودند و اغلب آن‌ها هم فیکس بازی می‌کردند. از احمدرضا عابدزاده، رضا حسن‌زاده، شاهین و شاهرخ بیانی و مهدی فنونی‌زاده گرفته تا مجید نامجومطلق و صمد مرفاوی. البته ستارگان پرسپولیس نیز کنار آن‌ها حضور داشتند؛ مردانی همچون مجتبی محرمی، محمد پنجعلی، ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس و محمدحسن انصاری‌فرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn