تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 16:29
11 بازدید
کد خبر : 338324

رشد جهانی تولید برنج

رشد جهانی تولید برنج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)،  تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ به ۲۸۵۳ میلیون تن افزایش خواهد یافت، که بازتابی از بازنگری‌های صعودی در تولید برنج و گندم است که بر کاهش جزئی تولید جهانی غلات درشت برتری دارد.  البته کماکان رقم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)،  تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۴ به ۲۸۵۳ میلیون تن افزایش خواهد یافت، که بازتابی از بازنگری‌های صعودی در تولید برنج و گندم است که بر کاهش جزئی تولید جهانی غلات درشت برتری دارد.  البته کماکان رقم جدید نسبتا پایین‌تر از رکورد تولید سال ۲۰۲۳ است.

رشد جهانی تولید برنج

انتظار می‌رود، تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد افزایش یابد، زیرا چشم انداز بهبود عملکرد در استرالیا بیش از جبران کاهش قابل توجه پیش‌بینی اتحادیه اروپا به دلیل شرایط بسیار مرطوب است. در مقابل، انتظار می‌رود که تولید جهانی غلات درشت از سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۸ درصد کاهش یابد، زیرا پیش‌بینی می‌شود، محصولات کوچک‌تر در اتحادیه اروپا بیشتر از تولید ذرت پیش‌بینی‌شده در ایالات متحده آمریکا باشد. فائو پیش‌بینی می‌کند، تولید جهانی برنج در سال‌ ۲۵-۲۰۲۴ ، رشد ۰.۹ درصد را تجربه کند و به بالاترین حد تاریخی ۵۳۹.۲ میلیون تن برسد.

جهان در آرامش

براساس داده‌های منتشر شده سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، پیش‌بینی می‌شود که مصرف کل غلات در جهان با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۸۵۳ میلیون تن در سال ۲۵-۲۰۲۴ برسد، درضمن پیش‌بینی می‌شود ذخایر جهانی غلات ۱.۲ درصد افزایش یابد و ذخایر برنج سه برابر سریع‌تر افزایش یابد. در واقع نسبت ذخیره جهانی غلات به مصرف  ۳۰.۶ درصد خواهد بود که این از نگاه فائو “چشم انداز عرضه کافی در فصل جدید” است.

فائو همچنین پیش‌بینی می‌کند،تجارت بین‌المللی غلات در حال حاضر ۴۸۸.۱ میلیون تن شود که نشان دهنده کاهش ۲.۷ درصدی نسبت به سطح ۲۰۲۳-۲۴ است. با این حال، مشاهده می‌شود که افزایش واردات آفریقا و خاور نزدیک می‌تواند منجر به بهبود تجارت بین‌المللی برنج در سال ۲۰۲۵ شود.

 

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn