تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 19:56
7 بازدید
کد خبر : 338518

تعویض مخازن سی ان جی فرسوده ۶۰۰۰ تاکسی در کشور

تعویض مخازن سی ان جی فرسوده ۶۰۰۰ تاکسی در کشور

تعداد ۱۱ هزار تاکسی برای تعویض مخازن فرسوده خود ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۶۰۰۰ مخزن به صورت رایگان تعویض شده و بیش از ۵۰۰۰ مخزن فرسوده باقی‌ مانده که به زودی تعویض خواهد شد. به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سالاری – مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

تعداد ۱۱ هزار تاکسی برای تعویض مخازن فرسوده خود ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۶۰۰۰ مخزن به صورت رایگان تعویض شده و بیش از ۵۰۰۰ مخزن فرسوده باقی‌ مانده که به زودی تعویض خواهد شد.

به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سالاری – مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های مدیریت حمل و نقل شهرداری‌های کشور با اعلام این‌ که از سال ۱۳۸۲ طرح سی ان جی شدن خودروها آغاز شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۲۳۵۰ جایگاه سی ان جی در سطح کشور احداث شده است که از ابتدای اجرای این طرح در صنعت سی ان جی ۲۰ برابر سرمایه‌ گذاری شده است.

به گفته وی طبق طرح تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز می‌توان طی سه سال ۳۴۰ هزار خودرو را به دوگانه‌سوز تبدیل کنیم، از قرارداد ۲۰ میلیون دلاری با ایران خودرو برای تبدیل ۴۵ هزار خودروی وانت بار و تاکسی به دوگانه‌سوز خبر داد.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به پرداخت ۲۰ درصد هزینه تبدیل مسافربرهای اینترنتی شخصی دوگانه‌سوز طی سال‌های گذشته اظهار کرد: مصوبه‌ جدیدی در سال گذشته از سوی شورای اقتصاد داشتیم که دیگر این ۲۰ درصد هم رانندگان پرداخت نکنند.

سالاری با بیان این‌که برای تبدیل خودروها به دوگانه سوز سایت طی ۱۰ روز آینده بازگشایی مجدد می‌شود و خودروها می‌توانند برای تبدیل به دوگانه‌سوز مراجعه کنند و در طرح تبدیل شرکت داشته باشند، ادامه داد: ۴۵۰۰ خودرو در صف تبدیل خودرویشان به دوگانه‌سوز بودند که با باز شدن سایت در ماه اول طرح تبدیل برای آنها اجرا خواهد شد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به این‌که از شورای اقتصاد کشور مجوز طرح تعویض مخازن فرسوده ۱۰۰ هزار تاکسی را اخذ کردیم یادآور شد: از سوی وزارت کشور ۱۸ هزار و ۸۰۰ تاکسی فرسوده معرفی شده‌اند تا مخازن فرسوده این تاکسی‌ها تعویض شود.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: مخازن این تاکسی‌ها بیش از ۱۵ سال عمر دارند و یا خودروهایی هستند که پس از مراجعه به مراکز معاینه فنی مخازن سی ان جی آنها با مشکل روبه‌رو بوده و باید تعویض کنند.

سالاری با اشاره به این‌که از ۱۸ هزار و ۸۰۰ تاکسی فرسوده اعلام شده از سوی وزارت کشور برای تعویض مخازن فرسوده ۱۱ هزار تاکسی برای تعویض مخازن فرسوده خود ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: از این تعداد ۶۰۰۰ مخزن سی ان جی فرسوده تاکسی‌ها به صورت رایگان تعویض شده و بیش از ۵۰۰۰ مخزن فرسوده باقی‌مانده نیز به زودی تعویض خواهد شد که اولویت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعویض مخازن سی ان جی فرسوده این تاکسی‌ تا پایان سال است.

وی در ادامه به مخازن سی ان جی وانت‌بارها و فرسوده بودن این مخازن اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از دولت مصوبه‌ای بگیریم که مخازن فرسوده سی ان جی وانت‌بارها نیز به صورت رایگان تعویض شوند.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: تعداد وانت بارها زیاد است و با توجه به این‌که تعویض مخازن سی ان جی خودروها هم مثل باطری و لاستیک ضروری بوده و بعد از عمر ۱۵ ساله باید تعویض شوند و از دولت درخواست داریم تا این تسهیلات را در اختیار وانت‌بارها هم قرار دهند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn