تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 2:46
10 بازدید
کد خبر : 338901

پارالمپیک ۲۰۲۴؛ جلوه‌گاه فرهنگ ایثار و معنویت در کاروان ایران

پارالمپیک ۲۰۲۴؛ جلوه‌گاه فرهنگ ایثار و معنویت در کاروان ایران

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۲۷۴ تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ – ۱۹:۳۳ به گزارش بهداشت نیوز در هشتمین جلسه میز فرهنگ ورزش که به ریاست دکتر شکرانی، دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر کوهپایه‌زاده، رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان، برگزار شد، گزارشی از حضور کاروان ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۲۷۴

تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ – ۱۹:۳۳

به گزارش بهداشت نیوز در هشتمین جلسه میز فرهنگ ورزش که به ریاست دکتر شکرانی، دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر کوهپایه‌زاده، رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان، برگزار شد، گزارشی از حضور کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ ارائه شد. این کاروان که با نام «فرزندان ایران» در رقابت‌ها شرکت کرد، شعار «ایمان، ایثار، افتخار» را به عنوان نمادی از هویت فرهنگی و معنوی خود در مسابقات جهانی به همراه داشت.

یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از پارالمپیک، همراهی معنوی کاروان ایران بود. دختر شهید دکتر رضائی نژاد، خانم آرمیتا رضائی نژاد، به‌همراه مادرشان، به‌عنوان سرپرست معنوی کاروان در این رقابت‌ها حضور داشتند و با تأکید بر جنبه‌های معنوی، پیام‌آور فرهنگ ایثار و مقاومت بودند. همچنین پرچم‌داران مراسم افتتاحیه، آقای شفیعی، جانباز عزیز کشورمان، و خانم هاجر صفرزاده، کم‌بینای فدراسیون نابینایان، در این مسابقات حضور داشتند که جلوه‌ای از توانمندی‌ها و ایستادگی جامعه ایثارگران و توانیابان کشور بود.

دکتر کوهپایه‌زاده در این جلسه تأکید کرد که فرهنگ ایثار و معنویت در تمام بخش‌های کاروان پارالمپیک ایران حضوری پررنگ داشت. از پلاک‌های مزین به نام شهدا که به اعضای کاروان تقدیم شد تا مراسم بدرقه در حرم مطهر امام رضا (ع)، همگی نشان از ارتباط عمیق فرهنگی و معنوی این رویداد با ارزش‌های جامعه اسلامی ایران داشت.

در مجموع، کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علاوه بر دستیابی به ۱۶ مدال در رشته‌های مختلف، موفق شد روحیه توکل، توسل و رعایت شئونات اسلامی را به جهانیان نشان دهد. ورزشکاران مدال‌آور، مدال‌های خود را به مقام معظم رهبری، امام رضا (ع)، شهیدان دفاع مقدس و کودکان غزه تقدیم کردند، که این اقدامات معنوی بازتاب وسیعی در داخل و خارج از کشور داشت.

این حضور پررنگ فرهنگی و معنوی، همراه با افتخارآفرینی ورزشی، نشانگر آن بود که کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴، جلوه‌ای از تلفیق قدرت جسمی و روحی با ارزش‌های والای ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشته است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn