تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 6:29
12 بازدید
کد خبر : 339061

ترامپ با عملکرد غیرمنتظره نظم جهانی را به‌هم می‌زند

ترامپ با عملکرد غیرمنتظره نظم جهانی را به‌هم می‌زند

جامعه ورزشی آفتاب نو: اسفندیار خدایی کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری برنا، درباره روابط آمریکا با متحدانش در صورت رای آوردن ترامپ گفت: دولت دموکرات آمریکا در مسائل مرتبط با کره شمالی و دیگر قدرت‌هایی که مخالف نظم بین‌المللی هستند، توانسته همکاری بین‌المللی را جذب کند. به عنوان مثال، در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

اسفندیار خدایی کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری برنا، درباره روابط آمریکا با متحدانش در صورت رای آوردن ترامپ گفت: دولت دموکرات آمریکا در مسائل مرتبط با کره شمالی و دیگر قدرت‌هایی که مخالف نظم بین‌المللی هستند، توانسته همکاری بین‌المللی را جذب کند. به عنوان مثال، در مورد تحریم ایران، آمریکا توانست اروپا را در خط مقدم قرار دهد. همچنین، در زمینه کره شمالی، همکاری کره جنوبی، ژاپن و استرالیا با دموکرات‌ها بیشتر بوده و تنش خاصی میان آمریکا و متحدانش در دوره بایدن مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن ترامپ، این معادلات ممکن است تغییر کند، زیرا ترامپ رابطه دوستانه‌ای با رهبر کره شمالی دارد که می‌تواند بر روابط کره شمالی با برخی از متحدانش تأثیر بگذارد.

خدایی درباره تحریم‌های کره شمالی اظهار داشت: کره شمالی تعامل اقتصادی زیادی با دنیا ندارد و تحریم‌های بیشتری برای اعمال باقی نمانده است. آمریکا می‌تواند از طریق بهبود روابط با چین و گاهی امتیاز دادن به این کشور، کره شمالی را تحت فشار قرار دهد، چرا که چین تنها قدرتی است که نفوذ قابل‌توجهی بر کره شمالی دارد و به خوبی اهمیت این نفوذ را درک کرده و در ازای آن امتیازات خاصی طلب می‌کند.

وی در خصوص روابط تجاری آمریکا و چین نیز افزود: چین به دنبال حفظ وضعیت موجود است و تمایلی به برهم خوردن روابط تجاری‌اش با آمریکا ندارد. تا کنون چین موفق شده است در این مسیر حرکت کند و با توجه به اتفاقاتی که در اوکراین، خاورمیانه، غزه و حتی موضوع هسته‌ای ایران رخ داده، آمریکا به‌شدت درگیر این مسائل شده و نیازمند همکاری چین است. به ویژه نگرانی آمریکا از آن است که چین با ارسال کمک‌های نظامی به روسیه، جبهه اوکراین را به هم بریزد.

کارشناس مسائل آمریکا در پایان پیش‌بینی کرد که با قدرت گرفتن هریس تغییر خاصی در سیاست‌های آمریکا رخ نخواهد داد، اما ترامپ فردی غیرقابل پیش‌بینی است.

وی توضیح داد: ترامپ رابطه خوبی با متحدان سنتی آمریکا ندارد و گاهی با دشمنان یا کشورهایی که متحد آمریکا نیستند، مانند روسیه و کره جنوبی، رابطه برقرار می‌کند که می‌تواند به تضعیف جبهه متحدان آمریکا منجر شود. اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود، ممکن است بسیاری از معادلات بهم بخورد، اما با هریس چنین اتفاقی پیش‌بینی نمی‌شود.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn