تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 12:38
8 بازدید
کد خبر : 339403

مقایسه کمک‌های انگلیس و آمریکا به رژیم صهیونیستی و لبنان

مقایسه کمک‌های انگلیس و آمریکا به رژیم صهیونیستی و لبنان

علی ملکیخبرنگار آمریکا در حالی از کمک ۱۵۷ میلیون دلاری به لبنان خبر داده که این روزها شاهد ریزش تسلیحاتش بر سر مردم لبنانیم. روز گذشته وزارت امور خارجه ایالات‌متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد عمیقا نگران تأثیرات انسانی تشدید «درگیری اخیر» در لبنان است که منجر به کشته‌شدن حداقل هزاران نفر و آواره شدن بیش

علی ملکیخبرنگار

آمریکا در حالی از کمک ۱۵۷ میلیون دلاری به لبنان خبر داده که این روزها شاهد ریزش تسلیحاتش بر سر مردم لبنانیم. روز گذشته وزارت امور خارجه ایالات‌متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد عمیقا نگران تأثیرات انسانی تشدید «درگیری اخیر» در لبنان است که منجر به کشته‌شدن حداقل هزاران نفر و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر هم در لبنان و هم در سوریه شده است.

ایالات‌متحده‌ای که در ظاهر خود را نگران تشدید تنش در منطقه و موافق حقوق بشر می‌داند، در دهه‌های اخیر کمک‌هایی که به اسرائیل کرده که ۱۵۷ میلیون دلار مقابل آنها بسیار محدود و ناچیز است. به‌عنوان مثال دولت بایدن از زمان آغاز جنگ غزه در یک سال گذشته یک بسته نظامی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده که جدای از حمایت‌های نیروهای آمریکایی در منطقه از رژیم‌صهیونیستی است.

این در حالی است که ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۹۰ میلیون دلار کمک کرده و طبق‌ گزارش‌های مختلف مجموع کمک‌های این کشور به لبنان از سال ۲۰۰۶ تنها سه میلیارد دلار بوده است. پول‌پاشی دولت‌های آمریکایی و اروپایی برای رژیم‌صهیونیستی مربوط به تنش‌های اخیر نیست و دهه‌هاست که اسرائیلی‌ها با کمک‌های نظامی، مالی و لجستیکی کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان توانسته‌اند پروژه‌های جنایتکارانه خود را پیش ببرند.

متن کامل گزارش علی ملکی، خبرنگار گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn