تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 13:16
19 بازدید
کد خبر : 339442

من، خمز و بردیف بد! فقط او خوب است؟

من، خمز و بردیف بد! فقط او خوب است؟

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق تیم فوتبال نساجی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هنوز به پیروزی دست پیدا نکرده این در حالی است که سرمربی این تیم تحت فشار زیاد و زیر تیغ انتقادات تماشاگران تیم شمالی قرار گرفته هرچند ساکت الهامی معتقد است اوضاع با دو پیروزی درست شده و این تیم در پایان فصل بهترین

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

تیم فوتبال نساجی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هنوز به پیروزی دست پیدا نکرده این در حالی است که سرمربی این تیم تحت فشار زیاد و زیر تیغ انتقادات تماشاگران تیم شمالی قرار گرفته هرچند ساکت الهامی معتقد است اوضاع با دو پیروزی درست شده و این تیم در پایان فصل بهترین نتیجه تاریخ خود در لیگ برتر را کسب خواهد کرد. این در حالی است که بعد از کنار گذاشتن عباس‌زاده از نساجی، برخی حواشی افزایش پیدا کرده و الهامی در این زمینه نیز بدون نام بردن از کاپیتان فصل گذشته خود در این خصوص حرف‌های مهمی را مطرح می‌کند. صحبت‌های تند و تیز الهامی در گفت‌وگوی وی با «فرهیختگان» را در ادامه از نظر می‌گذرانید. 

صحبت را از انتقادهایی که نسبت به عملکرد شما از سوی هواداران مطرح می‌شود، آغاز کنیم. 

این اتفاقات از بی‌رحمی فوتبال است! آنهایی که جمعه عصر علیه من شعار سر دادند مطمئنا هوادار واقعی نساجی نیستند. شاید تماشاگر این تیم باشند اما شعارهای آنها را پای هواداران واقعی نساجی نمی‌گذارم. این طبیعت فوتبال است که سرمربی تصمیم بگیرد چه کسی باشد و چه کسی نباشد. اگر طرفداران نساجی‌اند باید پا به پای سایرین تیم را تشویق کنند؛ نه اینکه یک بازیکن به آنها خط بدهد. بازیکن تا زمانی که تیم یک بر صفر جلو است بیرون از ورزشگاه حضور دارد اما تا گل مساوی را می‌خوریم وارد می‌شود تا جوّ را به هم بریزد. این بازیکن و هواداری که تحت تأثیر قرار می‌گیرد واقعا نساجی‌چی و هوادار نساجی است؟! مشکلات نساجی این چیزهاست. نساجی‌چی‌ها باید بدانند که برای بازگشت به شرایط خوب گذشته باید صبر کنند. خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد. خودم هم می‌دانم که سه چهار امتیاز از هدف‌گذاریمان تا این جای فصل عقبیم اما با یک یا دو برد پیاپی می‌توانیم به تیم‌های بالای جدول برسیم. همه اختلاف ما با تیم‌های بالای جدول فقط دو برد است! ببینید همین تیم آلومینیوم تا دو هفته قبل چه شرایطی داشت و حالا با دو پیروزی به رده‌های بالاتر رسیده و همه چیز تغییر کرده است. به نظرم جدول واقعی تازه بعد از فیفادی این دوره که تیم‌ها کارشان را آغاز می‌کنند، کم‌کم نمایان می‌شود. این در حالی است که کیفیت بازی‌های ما این را نشان می‌دهد که تیم حتی از بازی‌های پارسالی که خودم داشتم هم بهتر است. اما متأسفانه حواشی که بعد از کنار گذاشتن یکی از بازیکنان ایجاد شد، باعث شده تا چنین شرایطی در استادیوم در زمان بازی‌های خانگی ایجاد شود. 

در این مورد بیشتر صحبت می‌کنید؟

کار به سمتی رفته کسانی که به دنبال منافع خودشانند در حال سوءاستفاده از این شرایطند. خیلی از تماشاگران ما جوان و احساسی‌اند و بعضا روی موج احساساتی که ایجاد می‌شود، سوار می‌شوند. همین کارها باعث می‌شود این حاشیه‌ها درست شود. در همین بازی اخیر ما حدود ۹ هزار تماشاگر در ورزشگاه بودند اما ۲۰ نفری که جایگاه‌شان هر هفته در ورزشگاه مشخص است، شروع کردند به شعار دادن و توهین کردن. 

شاید این بازیکن خودش را در قبال نساجی، بیشتر از اینها محق می‌داند. 

بالاخره این بازیکن کسی است که برای خودش در این تیم جایگاهی دست و پا کرده و تماشاگران هم دوستش دارند و من هم حرفی ندارم. اما این طبیعت و واقعیت فوتبال است که یک سرمربی یک بازیکن را بخواهد و بازیکن دیگری را نخواهد. اصلا ساکت الهامی بد! خمز هم بد؟ بردیف هم بد؟ هر سه مربی فولاد بد؟ فاضلی بد؟ فکری بد؟ همه بد؟ این همه مربی بدند و فقط این بازیکن خوب است؟! ولی باز هم من حرفی ندارم و امیدوارم هرجایی هست موفق باشد. اما قطعا به تصمیمی که من گرفته‌ام باید احترام گذاشت. باید یادمان باشد سری اول سه، چهار سال پیش روزی که من به نساجی آمدم، این تیم کجا بود و من این تیم را در چه شرایطی به هواداران تحویل دادم. در ادامه آنها دوباره تیم را در چه جایگاهی تحویلم دادند. یا سال گذشته که برگشتم مگر همین‌ها در هفته‌ای که از استقلال مساوی گرفتیم و ماندن‌مان تا حدودی محرز شد، ایستاده تشویقم نکردند؟

شاید چون در لیگ امسال هنوز به برد نرسیده‌اید این انتقادها به اوج رسیده است. 

الان هم در شرایطی هستیم که می‌توانیم برگردیم و به‌زودی این اتفاق می‌افتد. ما در سه بازی گذشته باخت نداشتیم. با استقلال در حالی مساوی کردیم که اگر VAR اشتباه نمی‌کرد بازی را برده بودیم. هفته قبل‌تر ۱۰ نفره با شمس‌آذر مساوی کردیم که همین تیم مس را شکست داده است. جلوی ملوان هم در حالی بازی کردیم که صدرنشین است. همین ملوان با استقلال مساوی کرد که همه دیدند VAR چطور به کمک تیم استقلال در این بازی آمد. 

به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات ابتدای فصل، تمرکز لازم را برای هدایت نساجی ندارید. 

خیر این‌طور نیست! من به‌خاطر آقای حدادیان ماندم و الان هم اگر ببینید در آرامش کارم را پیش می‌برم و نه مصاحبه‌ای می‌کنم و نه جواب کسی را می‌دهم و الان هم به این خاطر با شما صحبت می‌کنیم چون قرار شد درددل کنیم اما اتفاقا لازم است که برخی صحبت‌ها مطرح و رسانه‌ای شود. امسال تنها سالی بوده که بغل خط خیلی آرامم و این‌طور نیست که تحت تأثیر جوّ و حواشی و مباحثی که وجود دارد بخواهم به هم بریزم. دارم با آرامش کارم را می‌کنم. تیم‌مان هم تیم خوبی است و مطمئنم که در پایان فصل بهترین نتیجه در این شش هفت سال اخیر را می‌گیریم. در هر صورت بالا و پایین این فوتبال را زیاد دیده‌ام و می‌توانم درمورد تیم خودم پیش‌بینی کنم که در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. 

پس از شرایط تیم راضی‌اید؟

کیفیت فنی تیم‌مان خوب است. بچه‌هایمان دارند زحمت خود را می‌کشند و من هم از زحمات آنها راضی‌ام. حالا چون تا به امروز امتیازات لازم را نگرفته‌ایم هوادار فکر دیگری می‌کند اما باز هم تأکید می‌کنم با دو برد همه چیز تغییر می‌کند. 

از عملکرد یامگا رضایت دارید؟

بله راضی‌ام. البته نه‌تنها از کوین بلکه از همه بازیکنانم رضایت دارم اما به‌خاطر جوّ رسانه‌ای که علیه کوین راه افتاده بود به‌عنوان یک انسان خیلی خوشحالم. باید این بچه را از نزدیک ببینید، با او صحبت کنید و زندگی کنید تا بفهمید چه انسانی است. اینقدر که این بچه انسان و دوست‌داشتنی است. مهم‌تر از آن کیفیت فوتبالی که دارد باعث شده تا به ما کمک شود. 

از لحاظ فنی و تاکتیکی به‌خاطر شرایطی که دارد افت نکرده است؟

برای تیم ما از زمانی که آمده در سه بازی اخیر خوب بوده است. تازه در شرایط بازی نبوده و بدنسازی هم نکرده اما در همین بازی با ملوان هم تا قبل از اینکه مصدوم شود عملکردش عالی بود. اتفاقا درست گل را زمانی خوردیم که کوین بیرون بود و درست از جای این بازیکن درحالی‌که بیرون بود، خوردیم. به نظرم در آینده می‌تواند به ما کمک کند. روی ارسال از کناره‌ها نور پروژکتور کامل به چشم می‌زند و او هم عینک دارد و بعضا باران هم می‌آید اما باز هم به آن زیبایی ضربه زد. 

چطور با بازوبند کاپیتانی به کار در نساجی ادامه نداد؟

در بازی با استقلال به‌خاطر حساسیتی که وجود داشت فرزاد زامهران این پیشنهاد را مطرح کرد و خودش هم این تصمیم را گرفته و خودش هم بازوبند را به وی داد و باید از او تشکر کنم. او بزرگی خودش را نشان داد. 

از منتظر محمد چطور؟ رضایت دارید؟

بله! او سال گذشته با خودم در مس کار کرده بود و قطعا روزبه‌روز بهتر می‌شود. او هم فوتبالیست توانمندی است. متأسفانه مرکل از روزی که آمد مصدوم شد که در تعطیلات فیفادی او هم به وضعیت مطلوب رسیده و در ادامه فصل به اردوی نساجی بازخواهد گشت. با این تفاسیر باز هم حق را به هواداران واقعی نساجی می‌دهم نه آنهایی که به‌خاطر یک شخص این شرایط را به وجود آوردند. اینها یادشان باشد در همین شرایط بحرانی نساجی همیشه صدمه دیده و چوبش را هم خورده و تقاص پس داده است. از اینکه در نساجی کار می‌کنم افتخار می‌کنم اما تا روزی که در این تیم کار می‌کنم تصمیم آخر را من می‌گیرم و تا زمانی که باشم روی اصولم می‌مانم و به آن پایبندم. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn