تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 13:51
17 بازدید
کد خبر : 339475

ریزش های سنگین همچنان گریبان‌گیر بورس

ریزش های سنگین همچنان گریبان‌گیر بورس

بازار سرمایه در حالی هفتمین روز معاملاتی متوالی منفی را پشت سر گذاشت که شاخص‌ها یکی پس از دیگری حمایت‌های خود را از دست می‌دهند. امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه معاملات بورس روند منفی روزهای گذشته را ادامه داد. به این ترتیب شاخص کل بورس امروز با کاهش ارتفاع ۵هزار و ۵۴ واحدی در محدوده ۲

بازار سرمایه در حالی هفتمین روز معاملاتی متوالی منفی را پشت سر گذاشت که شاخص‌ها یکی پس از دیگری حمایت‌های خود را از دست می‌دهند.

ریزش های سنگین همچنان گریبان‌گیر بورسریزش های سنگین همچنان گریبان‌گیر بورس

امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه معاملات بورس روند منفی روزهای گذشته را ادامه داد. به این ترتیب شاخص کل بورس امروز با کاهش ارتفاع ۵هزار و ۵۴ واحدی در محدوده ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۵۷ واحدی آرام گرفت و به این وسیله در آستانه از دست دادن حمایت مهم و روانی ۲.۱ میلیون واحدی است.

این در حالی است که روز گذشته و در اولین روز هفته شاخص هموزن محدوده ۷۰۰ هزار واحدی که پس از مدت‌ها به دست آورده بود را از دست داده بود. این شاخص نیز امروز با ۷۴۵ واحد افت در محدوده ۶۹۸ هزار و ۶۵۴ واحد به کار خود پایان داد.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳ هزار و ۸۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده است. امروز ۶ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

امروز نمادهای فولاد، فملی و نوری بیشتری اثر منفی و مبین، فایرا و کاوه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس ثبت کردند.

در بازار فرابورس ایران نیز وضعیت قرمز بود. شاخص کل فرابورس با ۲۸ واحد افت در کانال ۲۲ هزار و ۷۱ واحد قرار گرفت و به این ترتیب در آستانه از دست دادن کانال ۲۲ هزار واحد است. شاخص کل هموزن نیز در شرایطی مشابه ۱۲۷ واحد افت کرد و در کانال ۱۲۳هزار و ۱۶۸ واحد به کار خود پایان داد. نمادهای آریا، فزر و سپیدار بیشترین اثر منفی و نمادهای کرومیت، فن‌افزار و حآسا بیشترین اثر مثبت را بر شتخص ثبت کردند.

صندوق‌های طلا در اوج

از نکات قابل توجه بازار امروز این است که اکثر صندوق ها ۳ تا ۴ درصد مثبت در حال معامله شدن هستند. نکته مورد توجه و البته منفی دیگر در مورد بازار امروز این بود که امروز تعداد کل فعال در بورس به کمتر از ۲۰ هزار نفر افت کرد.

از سال ۹۶ به بعد، میانگین کد فعال روزانه ۱۵ هزار نفری در بورس ایران تجربه نشده بود. این درحالی است که امروز برآورد می‌شود، تعداد کد فعال در صندوق های طلا از این عدد بالاتر باشد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn