تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 13:53
9 بازدید
کد خبر : 339478

بهترین روش مراقبت از سالمند آلزایمری

بهترین روش مراقبت از سالمند آلزایمری

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۳۰۷ تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ – ۰۹:۳۰ نگهداری از سالمند آلزلیمری، چالش های زیادی به همراه دارد و بسیاری از افراد و خانواده ها به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند. بهترین روش برای نگهداری از سالمند آلزایمری در خانه، استخدام پرستار از یک مرکز

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۳۰۷

تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ – ۰۹:۳۰

نگهداری از سالمند آلزلیمری، چالش های زیادی به همراه دارد و بسیاری از افراد و خانواده ها به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند. بهترین روش برای نگهداری از سالمند آلزایمری در خانه، استخدام پرستار از یک مرکز معتبر است. آلزایمر از دسته بیماری های زوال عقل است و در عملکرد شناختی، رفتاری و حرکتی فرد مبتلا، تاثیرات منفی می گذارد. به این ترتیب مراقبت صحیح از سالمند آلزایمری نقش قابل توجهی در روند زندگی او دارد. در این مطلب از دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستار سالمند در کرج با کیفیت و قیمت تضمینی، بهترین روش های مراقبت از سالمندان آلزایمری و نحوه برخورد با این افراد را بررسی می کنیم.

دنیای آرامش

روش های مراقبت از سالمندان آلزایمری

زمانی که فرد سالمند دچار بیماری آلزایمر می شود، ممکن است در مراحل اولیه بیماری نیازی به نگهداری و مراقبت ویژه نداشته باشد. ولی در مراحل پیشرفته بیماری، حضور فردی که به صورت شبانه روزی در کنار سالمند باشد ضروری است. برای افراد سالمندی که به تنهایی در خانه خود زندگی می کنند و زندگی مستقل دارند، استخدام پرستار بهترین راهکار است. پرستار سالمند آلزایمری با توجه به آموزش هایی که در مورد نحوه نگهداری از این بیماران دیده است، می تواند به خوبی از سالمند نگهداری کند.

یک پرستار حرفه ای می تواند در مسیر پیشرفت و درمان بیماری، کمک زیادی به فرد آلزایمری کند. در حقیقت فردی که پرستاری از سالمند آلزایمری را به عهده دارد، می تواند با به کارگیری مهارت خود، نقش مفیدی در بهبود او داشته باشد. در ادامه به مهم ترین روش ها برای مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر اشاره می کنیم.

شناخت کامل بیماری آلزایمر

مهم ترین و اصلی ترین راهکار برای مراقبت و نگهداری از سالمندان آلزایمری، آشنایی کامل با این بیماری است. پرستاری که مسئولیت نگهداری از بیمار مبتلا به آلزایمر را دارد، باید نسبت به این بیماری و مراحل پیشرفت آن درک صحیحی داشته باشد. سالمندان آلزایمری در مراحل پیشرفته بیماری خود به مراقبت بیشتری نیاز دارند و نگهداری از آنها مستلزم صبر و انعطاف پذیری زیادی است.

فعال نگه داشتن سالمند آلزایمری

فعال بودن در هر سنی نتیجه مثبتی به همراه دارد و این امر در مورد سالمندان آلزایمری هم صدق می کند. داشتن تحرک و برقراری ارتباط با سایر افراد تاثیر قابل توجهی بر کاهش سرعت و پیشرفت بیماری آلزایمر دارد. پرستار سالمند آلزایمری باید سالمند را ملزم به فعالیت هایی مانند پیاده روی، دیدار دوستان و خانواده، دیدن فیلم و ورزش های سبک بکند.

ایجاد یک برنامه ثابت و روزانه برای سالمند

یکی از مهم ترین نکات برای نگهداری از سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر، وجود یک برنامه روزانه و ثابت برای آنها است. افراد آلزایمری ممکن است به خاطر از دست دادن حافظه خود، زمان مصرف داروها و خوردن وعده های غذایی را فراموش کنند. یک پرستار حرفه ای با ایجاد یک برنامه روزانه منظم، مانع از پیشروی سریع این بیماری می شود.

ایجاد فضایی خلوت و منظم

یکی دیگر از بهترین روش ها برای نگهداری از سالمندان آلزایمری، برقراری نظم در محیطی است که آنها زندگی می کنند. اتاقی که فرد آلزایمری در آن زندگی می کند نباید شلوغ و به هم ریخته باشد؛ چون بی نظمی موجب وحشت این افراد می شود.

پیشگیری از آلزایمر

پرستار سالمند آلزایمری باید چه ویژگی هایی داشته باشد

مهم ترین ویژگی فردی که پرستاری از سالمند آلزایمری را به عهده دارد، صبور بودن است. فرد مبتلا به آلزایمر به مرور حافظه خود را از دست می دهد و پرستار باید بارها و بارها به سئوالات او پاسخ دهد. پرستار باید صبور باشد و با متانت به همه سئوالات او جواب دهد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های رفتاری پرستار سالمند آلزیمری اشاره می کنیم.

  • پرستار باید توانایی حل مشکل در شرایط بحرانی را داشته باشد.
  • پرستار سالمند آلزایمری باید در انجام امور پرستاری نظافت و نظم را به درستی رعایت کند.
  • پرستار باید نسبت به رفتارهای بد و منفی فرد آلزایمری بی اعتنا باشد.
  • یک پرستار حرفه ای، هیجان بیمار و رفتارهای پرخاشگرانه او را با دارو کنترل می کند.
  • کنترل مصرف داروها، کمک به رفت و آمد، نظافت و استحمام و انجام کارهای روزمره منزل، از دیگر وظایف پرستار آلزایمری است.
  • در نهایت پرستار باید دقیق و وقت شناس باشد و به موقع به امور شخصی فرد آلزایمری رسیدگی کند.

نحوه رفتار پرستار با سالمند آلزایمری

سالمندان مبتلا به آلزایمر به خاطر از دست دادن تدریجی حافظه خود، به مرور پرخاشگر می شوند و نمی توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند. در صورتی که رفتار پرستار محبت آمیز باشد، فرد آلزایمری هم واکنش مناسبی از خود نشان می دهد. به طور کلی پرستار باید با لحن ملایم و آرامی با سالمند آلزایمری صحبت کند و به او اطمینان دهد که او را تنها نمی گذارد. به طور کلی پرستار در زمان نگهداری از فرد آلزایمری نباید این موارد را فراموش کند.

  • زمانی که سالمند مبتلا به آلزایمر دچار گیجی و سردرگمی می شود، نباید با او رفتار سرزنش آمیز داشت.
  • پرستار باید هموراه به سخنان او گوش کند، حتی زمانی که مفهوم کلمات را متوجه نمی شود.
  • محیط خانه باید برای بیماران آلزایمری امن و آرام باشد. با توجه به این که ممکن است رفتار او غیر قابل پیشبینی باشد، تمام وسایل خطرناک باید دور از دسترس او باشند.
  • فرد مبتلا به آلزایمر به هیچ عنوان نباید در خانه تنها بماند.

جمع بندی

با توجه به محدودیت ها و ناتوانی هایی که افراد آلزایمری دارند، وجود یک پرستار توانمند در خانه برای نگهداری از آنها ضروری است. استفاده از خدمات پرستاری سالمند آلزایمر برای افرادی که توانایی نگهداری از عزیزان خود را ندارند، مزیت های زیادی به همراه دارد. در حال حاضر بسیاری از سالمندان آلزایمری در خانه سالمندان نگهداری می شوند. ولی بدون شک نگهداری از این افراد در خانه روند بیماری را به تعویق می اندازد و باعث می شود آنها زندگی بهتر و راحت تری داشته باشند.

شرکت خدمات پرستاری دنیای آرامش، به عنوان یکی از بهترین مراکز در این حوزه، کادری مجرب و حرفه ای برای نگهداری از این افراد دارد. با استخدام پرستار از این مرکز، می توانید با خیال راحت از سالمند آلزایمری خود در خانه نگهداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استخدام پرستار می توانید با کارشناسان ما در مرکز اعزام پرستار در کرج دنیای آرامش تماس بگیرید.

اعزام پرستار در کرج

 

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn