تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 20:00
11 بازدید
کد خبر : 339820

آنچه باید از تعویض مفصل زانو بدانید

آنچه باید از تعویض مفصل زانو بدانید

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۳۱۴ تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۶ به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دکتر پیام وکیلی متخصص ارتوپد و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از عوامل اصلی ایجاد آرتروز زانو سخن گفت و افزود: این عوامل شامل سبک زندگی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۳۱۴

تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ – ۱۲:۱۶

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دکتر پیام وکیلی متخصص ارتوپد و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از عوامل اصلی ایجاد آرتروز زانو سخن گفت و افزود: این عوامل شامل سبک زندگی نامناسب، اضافه وزن، استفاده از توالت ایرانی، بالا و پایین رفتن از پله‌ها، نشستن به صورت چهارزانو و انجام کارهای سنگین می باشد.

وی ادامه داد: معمولاً این عمل از سن ۵۵ تا ۶۰ سالگی انجام می‌شود، اما با پیشرفت کیفیت پروتزها، امکان انجام آن در سنین پایین‌تر نیز وجود دارد.

این هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد:به طور میانگین در بیمارستان کوثر سنندج، حدود ۱۰ عمل تعویض مفصل در ماه انجام می‌شود و این عمل می‌تواند همراه با تعویض مفصل لگن نیز باشد.

وکیلی ادامه داد: بیماران معمولاً روز بعد از عمل قادر به راه رفتن هستند و کیفیت زندگی آنها پس از یک ماه به حالت قبل از آرتروز برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال، تعویض مفصل زانو هنوز هم در بین مردم به عنوان یک عمل با ریسک بالا شناخته می‌شود، در حالی که واقعیت این است که این عمل می‌تواند به بهبود قابل توجهی در زندگی بیماران منجر شود.

دکتر پیام وکیلی تغییر سبک زندگی و کاهش وزن را به عنوان راهکارهای پیشگیری از آرتروز و تعویض مفصل زانو دانست و گفت: زمانی فرد نیاز به تعویض مفصل زانو پیدا می‌کند که زندگی روزمره بیمار تحت تأثیر قرار گیرد و او نتواند فعالیت‌های عادی خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد:تعویض مفصل زانو بهترین نوع عمل ارتوپدی می باشد که بیمار بعد از عمل با کیفیت قبل به زندگی خود ادامه می‌دهد همچنین فرد بعد از عمل تعویض مفصل زانو، باید از یک سری فعالیت های ورزشی شدید که باعث تخریب خود مفصل زانو یا پروتز زانو می‌شود بپرهیزد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn