تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 2:44
5 بازدید
کد خبر : 340157

مشتاقی: از گرایی ها توقع طلا نداریم/ مسابقات جهانی سنگین است

مشتاقی: از گرایی ها توقع طلا نداریم/ مسابقات جهانی سنگین است

جامعه ورزشی آفتاب نو: بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم فرنگی ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی که ۷ تا ۱۰ آبان ماه در آلبانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دومین دوره این رقابت‌هاست، دوره اول، بعد از المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد و حالا اتحادیه جهانی برای دومین بار

جامعه ورزشی آفتاب نو:

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم فرنگی ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی که ۷ تا ۱۰ آبان ماه در آلبانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دومین دوره این رقابت‌هاست، دوره اول، بعد از المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد و حالا اتحادیه جهانی برای دومین بار صرفا مسابقات جهانی بعد از المپیک را در اوزان غیرالمپیکی برگزار می‌کند. در ترکیب تیم‌مان دو کشتی‌گیر داریم که تغییر وزن داده‌اند؛ محمدرضا و محمدعلی گرایی و از هر دو توقع مدال طلا نداریم.

وی درباره اینکه محمدرضا گرایی سابقه کشتی گرفتن در ۷۲ کیلوگرم را در تورنمنت‌های بین‌المللی داشته، عنوان کرد: این ملاک نمی‌شود، آنجا تورنمنت بوده، نه مسابقه رسمی، خوب‌های دنیا نبودند یا اگر هم بودند و برد و باختی بین آنها اتفاق افتاده باشد، هیچ‌کدام با آمادگی کامل نبودند. این بار اما مسابقات با سطح بالایی برگزار شده و حریفان با آماده‌ترین فرم خود می‌آیند چون آنهایی که به هرشکلی نتوانستند در المپیک کشتی بگیرند، به دنبال مدال در سال ۲۰۲۴ هستند. همه با بدن‌هایی ساخته و پرداخته می‌آیند. این مسابقات قطعا سنگین است، هرچند شاید برخی اینطور فکر نکنند.

مدیرفنی سابق تیم ملی فرنگی درمورد شرایط فعلی برادران گرایی برای حضور در مسابقه جهانی پیش رو، خاطرنشان کرد: کشتی علی گرایی را در انتخابی تیم ملی دیدم، قاعدتا هم باید انتخاب می‌شد ولی صلابت سابق را نداشت و این وزن برایش جدید است. ضمن اینکه یک مقدار پا به سن گذاشته، البته هنوز برای کشتی پیر نیست، اما دیگر جوان هم محسوب نمی‌شود. باید در این مدت آماده‌تر شود و آماده شدنش هم کار دارد، مسابقه سختی پیش روی اوست. البته که کسب مدال دور از انتظارش نیست. رضا گرایی هم شرایط مشابهی با برادرش دارد و تغییر وزن داده، اما این نکته را باید در نظر گرفت که او در وزن جدید هم باز وزن کم می‌کند و اینطور نیست که فارغ بال از موضوع وزن کم کردن بوده و قبراق کشتی بگیرد. در این وزن، نباید به سوابق قبلی او نگاه کرد، چون به هرحال تغییر وزن داده و قبلا همه مدال‌هایش را در ۶۷ کیلوگرم گرفته است. رضا گرایی هم شانس مدال دارد، اما کارش قطعا آسان نیست.

مشتاقی درخصوص دو ملی‌پوش دیگر ایران در اوزان ۵۵ و ۶۳ کیلوگرم اعزامی به مسابقات جهانی آلبانی گفت: پویا دادمرز کشتی‌گیری است که برای مدال می‌جنگد. برنز سال گذشته جهان را بر سینه دارد و باید از آن دفاع کند، کشتی‌های بدی هم در این مدت نگرفته، حُسنش به این است که سر وزن است و مشکل کاهش وزن ندارد و از این بابت یک پوئن از رقبایش جلوتر است ولی کشتی‌گیران قرقیز و قزاق و اساسا آسیایی‌ها در سبک وزن خوبند. ایمان محمدی هم برخلاف پسرعمویش (علیرضا مُهمدی)، هنوز خودش را در رده سنی بزرگسالان آنطور که باید و شاید پیدا نکرده، او سال گذشته هم ملی‌‌پوش شد و با تجربه مسابقات قبلی،‌ به آلبانی می‌رود. باید هر چه دارد رو کند تا موفق شود.

عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره تصمیم علیرضا مُهمدی برای ادامه دادن کشتی‎اش بدون عمل جراحی یادآور شد:‌ اینکه او جراحی کند یا نکند،‌ به تشخیص پزشک احتیاج دارد،‌ اگر بشود بدون جراحی کار را ادامه دهد،‌ طبیعتا بهتر است. مهمدی رو به جلوست و قبلا هم گفته بودم که کشتی‌گیری است که هرگز کم نمی‌گذارد و همه توانش را به کار می‌گیرد. او در المپیک در حالی که اولین میدان رسمی‌اش در ۸۷ کیلو بود هم خیلی خوب کشتی گرفت و در فینال زورش به حریف نرسید. به هرشکل کم کم در این وزن جا می‌افتد و قطعا آینده درخشانی دارد دلیلش هم صرفا این است که با گردن کلفتی کشتی گرفته و کشتی‌اش رو به جلوست.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn