تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 8:32
9 بازدید
کد خبر : 340379

چشم‌انداز دبیر موفقیت در سطح جامعه و المپیک‌ لس‌آنجلس است

چشم‌انداز دبیر موفقیت در سطح جامعه و المپیک‌ لس‌آنجلس است

حاج‌کناری: سرمربی جدید تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با اشاره به پشتوانه‌سازی فدراسیون گفت: یکی از راهبردهای علیرضا دبیر توجه به تیم‌های پایه با هدف موفقیت در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است. به گزارش سایت خبری پرسون، عباس حاج کناری روز دوشنبه در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد



حاج‌کناری:


سرمربی جدید تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با اشاره به پشتوانه‌سازی فدراسیون گفت: یکی از راهبردهای علیرضا دبیر توجه به تیم‌های پایه با هدف موفقیت در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است.

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس حاج کناری روز دوشنبه در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان، اظهار کرد: زیاد در جریان و جزئیات این انتخاب نبودم اما با دعوت علیرضا دبیر از من خواسته شد تا با فدراسیون کشتی همکاری داشته باشم. پیشتر نیز گفته بودم که هر کمکی از من خواسته شود با جان و دل انجام خواهم داد. سابقه مربیگری تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو و رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان را داشتم و بنا دارم تا با همکاری دوستانم همانند گذشته کارهای ماندگاری را انجام دهم.

دارنده نشان طلا و نقره جهانی در خصوص رویکرد فدراسیون برای ۲ المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و ۲۰۳۲ استرالیا، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هدایت تیم کشتی آزاد نوجوانان را برعهده دارم و از الان باید با پرورش استعدادهای ناب کشتی به فکر المپیک‌های بعدی باشیم. رده سنی نونهالان و نوجوانان مهم‌ترین رده برای پرورش استعدادها است و باید تلاش کرد تا نفرات ملی‌پوش را از دل این سنین تربیت کرد.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان اقدامات علیرضا دبیر را در فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز، ارزشمند دانست و توضیح داد: در گذشته با فدراسیون همکاری داشتم و هیچ‌گاه از کشتی جدا نبودم و ضمن آنکه شاهد تغییر ساختار بنیادین و پیشرفت در مسائل فنی و افزایش اعزام‌ها در رده‌های مختلف سنی هستیم؛ امیدوارم این مسیر ادامه‌دار باشد چرا که چشم‌انداز علیرضا دبیر رشد این ورزش در سطح جامعه و در المپیک‌های پیش‌رو است.

وی تصریح کرد: با توجه به مسئولیتی که در این برهه به من داده شده، افتخار می‌کنم که کمک ناچیزی را به ورزش کشورم داشته باشم. به طور قطع حضورم در تیم کشتی آزاد نوجوانان، مسئولیتم را سنگین‌تر خواهد کرد زیرا در این سن باید نهایت تلاش خود را انجام داد تا نونهالان و نوجوانان به بهترین شکل فنون ایرانی را فرا گیرند.

حاج‌کناری در خصوص انتخاب کادر فنی خود نیز گفت: در حال حاضر به دنبال تدوین برنامه‌های خود در این رده سنی هستم. در این رده باید نحوه صحیح اجرای فنون اصیل ایرانی و انواع زیرگیری‌ها را به نوجوانان آموزش داد.

وی همچنین در خصوص برنامه استعدادیابی در سطح کشور نیز بیان کرد: برگزاری اردوها و مسابقات در استان‌ها بهترین رویکرد ما در توسعه کشتی است و این رویکرد در آینده نوید شناسایی قهرمانان زیادی در سطح کشور خواهد بود. یکی از برنامه‌های مهم فدراسیون در چند سال اخیر توسعه این رویه و افزایش تعداد کشتی‌گیران در استان‌ها است و در این راستا نقش مدارس و آموزش و پروش بی‌بدیل است چرا که با برگزاری مسابقات در سطح مدارس می‌توانیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم.

دارنده نشان طلا و نقره جهان همچنین به پوست اندازی کشتی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد کشتی در کشورهایی از جمله ژاپن، آمریکا و حتی روسیه هستیم که با بهره‌گیری از فنون ایرانی از جمله زیرگیری، خاک و همچنین نحوه رسیدن به پاها از طریق مختلف را در دستور کار دارند تا در مبارزات رودررو بتوانند دست خالی از تشک خارج نشوند. یکی از برنامه‌های مهم من در این راستا توجه به فنون اصیل ایرانی است.

تیم کشتی آزاد نوجوانان در رقابت جهانی ۲۰۲۴ اردن با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال نایب قهرمان شد. آزادکاران نوجوان در رقابت جهانی ۲۰۲۳ استانبول ترکیه نیز تونسته بودند با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز قهرمان جهان شوند.


منبع: ایرنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn