تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 8:58
5 بازدید
کد خبر : 340401

خدا کند تا اسفند ماه بنزین گران نشود

خدا کند تا اسفند ماه بنزین گران نشود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به ناترازی در تأمین بنزین کشور گفت: در حال حاضر تغییر نرخ بنزین به صلاح کشور نیست و اگر قرار است دولت در این راستا سیاستی دنبال کند باید پس از کار کارشناسی و اطلاع رسانی دقیق به مردم باشد. مصطفی مطورزاده درباره بحث افزایش قیمت بنزین گفت: کمیسیون

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به ناترازی در تأمین بنزین کشور گفت: در حال حاضر تغییر نرخ بنزین به صلاح کشور نیست و اگر قرار است دولت در این راستا سیاستی دنبال کند باید پس از کار کارشناسی و اطلاع رسانی دقیق به مردم باشد.

خدا کند تا اسفند ماه بنزین گران نشود


مصطفی مطورزاده درباره بحث افزایش قیمت بنزین گفت: کمیسیون اقتصادی تاکنون وارد این مبحث نشده است و بنای ما براین است که در شرایط فعلی تغییر قیمت بنزین به صرفه و صلاح کشور نیست، هرچند که ناترازی در تأمین بنزین یکی از بزرگترین معضلات کشور است؛ ولی برای ورود به تغییر قیمت بنزین، ابتدا نیاز به کار کارشناس و فنی داریم. سپس بایستی اطلاع رسانی دقیقی به مردم صورت بگیرد و در نهایت دولت آن را اجرا سازد.

وی تأکید کرد: با این حال امیدواریم تا پایان سال جاری نرخ بنزین تغییر نکند. از سویی گفته می شود چون بنزین به دلار و یورو وارد می شود و به ریال در اختیار مردم قرار می گیرد، نیاز به تغییر قیمت است اما وقتی بناست مردم هزینه تأمین سوخت را به ارز خارجی بپردازند، درآمدشان هم باید به ارز خارجی و یا معادل آن باشد.

نماینده مردم خرمشهر درباره راهکارهای رفع ناترازی بنزین خاطر نشان کرد: مشکل کمبود سرمایه برای رفع ناترازی‌ها فقط مختص بنزین و در حوزه گاز و برق هم این مشکلات وجود دارد. در همین رابطه استفاده از سرمایه خارجی مدنظر است اما در این حوزه اولویت ما ایجاد شرایطی برای ورود سرمایه ایرانی ها خارج کشور است. بعد از سفر پزشکیان به نیویورک و دیدارشان با ایرانیان آمریکا، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرد. هم میهنان ایرانی ما ثروت قابل توجهی در خارج کشور دارند که امیدواریم بتوانیم پیش از استفاده از سرمایه های خارجی ها، این منابع در صنایع ایران به کار گرفته شود.

مطورزاده ادامه داد: البته ایرانیان مقیم خارج حق دارند نگران بازگشت سرمایه و یا عدم مصادره اموالشان باشند. اما ما باید قوانین در حوزه سرمایه گذاری به قدری شفاف و با ضمانت های اجرایی مؤثر کنیم، که این نگرانی ها برطرف شود.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn