تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 10:13
8 بازدید
کد خبر : 340464

توانمند سازی سالمندان برای عمری طولانی همراه با سلامت و رفاه

توانمند سازی سالمندان برای عمری طولانی همراه با سلامت و رفاه

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۳۵۸ تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۳۸ دکتر محمد احمدیان  با بیان اینکه ۹.۹۳ درصد کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را سالمندان تشکیل می دهند، افزود: سالمندی یک فرایند زیستی اجتناب ناپذیر است که طی آن افراد دچار کاهشی در ظرفیت های درونی بدن

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۳۵۸

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۳۸

دکتر محمد احمدیان  با بیان اینکه ۹.۹۳ درصد کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را سالمندان تشکیل می دهند، افزود: سالمندی یک فرایند زیستی اجتناب ناپذیر است که طی آن افراد دچار کاهشی در ظرفیت های درونی بدن و در نتیجه آن افت عملکرد سیستم ها و ارگان های بدن شده، نیازهای بهداشتی آنها پیچیده تر می شود و نیز گروهی از آنان نیاز به مراقبت های تخصصی پیدا می کنند.

وی اظهار کرد: یکی از علل نگرانی عمده رشد جمعیت سالمندان، مسئله افزایش شیوع بیماری های مزمن و ناتوانی ها می باشد، یعنی شرایطی که با فرایند پیری همراه است و نیازمند توجهی خاص است.

دکتر احمدیان ادامه داد: توانمند سازی سالمندان با هدف بهبود سلامت و کیفیت زندگی آنان شامل ایجاد شرایطی است که سالمندان قادر به دستیابی به سطوح بالای سلامت جسمی و روانشناختی، مشارکت فعال در جامعه، حفظ استقلال و خودکفایی باشند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خاواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات توانمندسازی سالمندان شامل ارائه خدمات سلامتی، حمایتی، آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب، ایجاد فرصت‌های اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی، تسهیل دسترسی به محیط‌های سالم و سازگار با نیازها و تضمین حقوق و مشارکت سالمندان در اجتماع است که باعث ایجاد زندگی مستقل، ارتقاء رضایتمندی و کاهش بار وابستگی افراد سالمند به دیگران می‌شود.

دکتر احمدیان با اشاره به جمعیت ۲۷۶ هزار و۶۶۹ نفری سالمندان زن و ۲۵۹ هزار و ۳۱۵ نفر مردان سالمند تحت پوشش دانشگاه، گفت: فراهم کردن خدمات بهداشتی قابل دسترس و با کیفیت بالا از طریق فعالیت های پیشگیرانه شامل آموزش شیوه ی زندگی سالم و تشخیص به هنگام و درمان مشکلات سلامتی سالمندان، می تواند زندگی فعال و سالمی را برای آنان فراهم نماید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، نهاد های متولی رفاه جامعه باید محیطی حمایت کننده ایجاد کنند که ضمن برقراری ارتباطات اجتماعی مناسب برای سالمند، فرصت هایی برای ادامه آموزش و رشد او فراهم نماید و امنیت مالی سالمندان را تضمین کند.

دکتر احمدیان تاکید کرد: سالمندان دارای ثروتی فراوان از دانش، تجربه و حکمت هستند که با توانمند سازی و فعال نگاه داشتن آنان در جامعه، علاوه بر بهره مندی از این منبع ارزشمند، احترام و قدردانی خود را نسبت به آنان نشان می دهیم و این ضرورتی است که نیازمند تلاش جمعی ما است تا جامعه ای را خلق کنیم که کرامت و استقلال شهروندان سالمند خود را حفظ می کنند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn