تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 10:55
9 بازدید
کد خبر : 340504

کاهش سقف سوخت‌گیری برای مدیریت مصرف

کاهش سقف سوخت‌گیری برای مدیریت مصرف

سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه‌روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است. تعداد قابل‌استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز ۲۵۵ بار است.    سهمیه بنزین طبق روال گذشته استزمانی که کاهش سقف سوخت‌گیری مطرح شد، برخی بر این باور

سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸۰۰۰ لیتر در شبانه‌روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷۰۰۰ لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه، توزیع شده است. تعداد قابل‌استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز ۲۵۵ بار است. 
   
سهمیه بنزین طبق روال گذشته است
زمانی که کاهش سقف سوخت‌گیری مطرح شد، برخی بر این باور بودند که سهمیه نیز تغییر کرده است. موضوعی که سریعا تکذیب شد و دوباره آرامش به جایگاه‌های سوخت بازگشت. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره طرح کاهش سقف سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت، گفت: میزان سهمیه بنزین ماهانه کارت‌های سوخت شخصی خودروها تغییری نداشته، فقط سقف برداشت تغییر کرده است. کرامت ویس‌کرمی با تاکید بر این‌که افراد از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، افزود: در‌طول شبانه‌روز خودروهای شخصی می‌توانند دوبار در روز و هربار ۵۰ لیتر سوخت‌گیری کنند که مجموعا ۱۰۰ لیتر در‌طول شبانه‌روز می‌شود و اگر سهمیه کارت آنها به پایان رسید، از کارت جایگاه استفاده کنند.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم‌چنین تصریح کرد: سقف برداشت از کارت سوخت اضطراری بنزین جایگاه‌ها بدون تغییر، مطابق روال پیشین است.
وی درباره جایگاه‌هایی که در آنها کارت سوخت شخصی ارائه نمی‌شود، افزود: به همه جایگاه‌ها براساس تعداد سکو و مقدار فروش آنها کارت سوخت تحویل شده و متصدیان به‌طور حتم باید در صورت نیاز، به مردم کارت سوخت جایگاه را تحویل دهند. 
ویس‌کرمی با بیان این‌که کارت اضطراری سوخت در هربار سوخت‌گیری ۳۰ لیتر و مانند گذشته است، گفت: به همه جایگاه‌ها بر مبنای تعداد سکو و میزان فروشی که دارند، کارت اضطراری تحویل داده‌ایم. اگر در جایگاهی مشکلی وجود داشت، مردم می‌توانند با سامانه پیام‌گیر «۰۹۶۲۷» ارتباط برقرار کنند و آن را گزارش دهند. 
   
کارت سوخت جایگاه موجود است
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: با‌توجه به تغییرات جدید در دریافت سوخت، صاحبان کارت سوخت شخصی خودرو‌ها با کارت خود در هر نوبت سوخت‌گیری تا سقف ۵۰ لیترمی‌توانند بنزین دریافت کنند. سخنگوی صنف جایگاه‌داران در خصوص سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها گفت:سهم کارت سوخت هرجایگاه ۷۰۰۰ لیتر درشبانه‌روزبوده که در جایگاه‌ها عرضه و توزیع می‌شود. پیش از این در یک بازه زمانی کوتاه سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها به ۸۰۰۰ لیتر رسیده بود که پس از فروکش‌کردن تقاضای مقطعی، به حالت عادی خود بازگشت. این موضوع هم مربوط به امروز و دیروز نیست. بنابراین نباید گفت تغییری در میزان سهمیه کارت جایگاه رخ داده است.وی افزود: تعداد دفعات قابل استفاده از هر کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در هر شبانه روز ۲۵۵ بار است که پس از آن تا ساعت ۰۰:۰۰ روز بعد قابل استفاده نخواهد بود.البته کارشناسان بر این باورند در شرایط فعلی که ناترازی بنزین وجود دارد، استفاده از راهکارهای غیر‌قیمتی می‌تواند شرایط بحرانی را کاهش دهد. 

محدودیتی برای مردم ایجاد نمی‌شود
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با جام‌جم در‌مورد تغییر میزان سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی سوخت گفت: این موضوع تاثیری درسوخت‌گیری مردم نخواهد داشت و افراد مانند گذشته می‌توانند بنزین مورد نیاز خود را دریافت کنند.محمد بهرامی سیف‌آبادی ادامه داد: میزان سهمیه بنزین خودروها تغییری نکرده است و تغییر میزان سقف دریافت بنزین نیز تفاوت خاصی با گذشته ندارد واختلافی بین ۵۰ و ۶۰ لیتر نیست.وی با‌بیان این‌که مردم می‌توانند در روز ۱۰۰ لیتر بنزین دریافت کنند، تاکید کرد: این میزان بنزین بیش از نیاز یک شخص است و این کاهش سقف، خللی در زندگی مردم ایجاد نخواهد کرد.عضو کمیسیون انرژی مجلس با‌اشاره به ناترازی بنزین به‌عنوان یکی از چالش‌های کشور، گفت: راهکارهای رفع ناترازی بنزین از بهینه‌سازی مصرف سوخت تا میزان تولید و مصرف، به یک مطالعه مناسب و جامع نیاز دارد که کاهش سقف سوخت‌گیری در شرایط فعلی یکی از آنهاست.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn