تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:04
7 بازدید
کد خبر : 340630

آخرین جزئیات از حمله موشکی حزب الله به شهر حیفا

آخرین جزئیات از حمله موشکی حزب الله به شهر حیفا

 در پی حمله‌ای که صبح امروز به شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل، انجام شد، رژیم صهیونیستی در حال بررسی نحوه نفوذ موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله به سیستم‌های دفاع هوایی خود هستند. این حمله به زخمی شدن پنج نفر و آسیب به چند ساختمان و املاک در این شهر منجر شد. به نقل از

 در پی حمله‌ای که صبح امروز به شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل، انجام شد، رژیم صهیونیستی در حال بررسی نحوه نفوذ موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله به سیستم‌های دفاع هوایی خود هستند. این حمله به زخمی شدن پنج نفر و آسیب به چند ساختمان و املاک در این شهر منجر شد.

به نقل از روزنامه گاردین، این نخستین حمله مستقیم به حیفا است که موفق به عبور از سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل شده است. حزب‌الله اعلام کرد که هدف این حمله، یک پایگاه نظامی در جنوب حیفا با استفاده از موشک‌های “فادی ۱” بوده است. رسانه‌ها گزارش دادند که دو موشک به حیفا، واقع در ۲۷ مایلی (۱۷ کیلومتری) مرز لبنان، اصابت کرده و پنج موشک دیگر نیز به تیبریاس، در فاصله ۶۵ کیلومتری، برخورد کرده‌اند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی تایید کردند که پنج موشک از لبنان به سمت حیفا شلیک شده و گفتند: «موشک‌های رهگیر شلیک شد و بقایای موشک‌ها در منطقه شناسایی شده است. این حادثه در حال بررسی است.» بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای اسرائیل، در مجموع ۱۰ نفر در حیفا و تیبریاس زخمی شده‌اند.

حزب الله لبنان، بر ادامه مبارزه خود علیه تهاجم اسرائیل تأکید کرده و رژیم صهیونیستی را غده ای سرطانی  دانست که باید از بین برود.

حزب‌الله همچنین به حملات ۷ اکتبر حماس به جنوب اسرائیل اشاره کرد و این حملات را «حملات قهرمانانه» نامید و افزود که این رویداد تأثیرات «تاریخی» در منطقه خواهد داشت. حزب‌الله تصریح کرد که «برای اسرائیل در اینجا جایی نیست».

از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یک روز پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل که آغازگر جنگ اسرائیل علیه غزه بود، درگیری‌های مرزی میان اسرائیل و حزب‌الله، هم‌پیمان حماس، تقریباً به صورت روزانه ادامه دارد. این خشونت‌ها حدود ۶۰ هزار اسرائیلی را از شمال اسرائیل به سمت جنوب و حدود ۱۰۰ هزار لبنانی را از جنوب کشور به سمت شمال خود کشانده است.

دولت اسرائیل اعلام کرد که هدف از حمله به لبنان، عقب راندن حزب‌الله از مرز بوده تا آواره‌های اسرائیلی بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

بیش از ۲۰۰۰ نفر در لبنان در طول تقریباً یک سال درگیری‌ها، که بیشتر آن در دو هفته اخیر به دلیل حملات اسرائیلی ها بوده، کشته شده‌اند. بر اساس آمار وزارت بهداشت لبنان، تخمین زده می‌شود که ۱.۲ میلیون لبنانی به دلیل بمباران‌های اسرائیل، که بخش‌های وسیعی از کشور کوچک را هدف قرار داده، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز به طور مرتب به پوشش حملات اسرائیل به حومه قصرنبا در شرق کشور و همچنین «حملات» در منطقه حمرا بین دو شهر بریقا و زراریه پرداخته است.

در همین حال، در حملات اسرائیل به مردم آواره در اردوگاه ناصرات در غزه مرکزی و اردوگاه جبالیه در شمال غزه، یازده غیرنظامی مجروح شدند. جنگنده‌های اسرائیلی گزارشی از بمباران یک چادر که پناهجویان داخلی در آن سکونت داشتند، در غرب اردوگاه ناصرات منتشر کردند که در پی آن هفت نفر مجروح شدند. چهار نفر دیگر در یک مرکز در اردوگاه جبالیه به دنبال حملات اسرائیلی مجروح شدند.

نیروهای اسرائیلی به طور مکرر به اردوگاه جبالیه حمله کرده و بیشتر ساکنان آن را آواره کرده‌اند. دیروز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش منطقه جبالیه در شمال غزه را به دلیل ادعای وجود «تروریست‌ها» و «زیرساخت‌های» آنان محاصره کرده است.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn