تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:32
8 بازدید
کد خبر : 340763

لزوم افزایش بودجه فراجا در مجلس شورای اسلامی

لزوم افزایش بودجه فراجا در مجلس شورای اسلامی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سردار احمدرضا رادان در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جهان به ازای هر یک هزار نفر، پلیس برای خدمات‌دهی و تامین امنیت مردم آن کشور وجود دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سردار احمدرضا رادان در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جهان به ازای هر یک هزار نفر، پلیس برای خدمات‌دهی و تامین امنیت مردم آن کشور وجود دارد و در کشور ما امروز این نرخ به ازای هر یک هزار نفر، ۲ پلیس است ؛ این در حالی است که مرزبانی نیز در سایر کشور ها از پلیس جداست و به صورت یک سازمان مجزا محسوب می شود و این مساله منجر به فشار مضاعف به نیروهای پلیس می‌شود.

سردار رادان بر لزوم افزایش بودجه فراجا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: پلیس امروز باید بتواند در برخی پاسگاه‌های مرزی ساخت و سازها را به نحوی انجام دهد که حادثه راسک تکرار نشود و منجر به افزایش منزلت پلیس در این مقرها باشد.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا در مناطق عملیاتی، پلیس با خودروی ناایمن ماموریت انجام نمی‌دهد و امروز در بررسی برخی از صحنه‌هایی که فراجا شهید تقدیم کرده است علت اصابت گلوله به سر و گردن همکاران ما در عملیات کمین اشرار بوده و با وجود استفاده از جلیقه ضدگلوله به علت استفاده از خودروی ناایمن در این مناطق حادثه رخ داده است.

سردار رادان در ادامه بر لزوم بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و افزود: به نظر وقت آن رسیده که با اصلاح برخی قوانین به بی‌نظمی‌های شکل گرفته و تعریف شده پایان داد و همگان را به سمت انتظام بخشی سوق داد و می‌توان هوشمندانه، تخلفات و بی قانونی، سارق، قاچاقچی و ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در عین وجود همه کاستی‌هایی که وجود داشته ما پرکارترین و بیشترین ماموریت‌های خود را با بهترین نتیجه ها به سرانجام برسانیم اظهار داشت: در ماموریت اربعین و کنترل سارقان و کشف مواد مخدر و کالای قاچاق و نیز دستگیری و طرد اتباع توانستیم کارنامه قابل ارائه‌ داشته باشیم.

سردار رادان با بیان اینکه امروز همه می‌دانند که هزینه برای افزایش امنیت به نوعی سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: امروز همکاران ما در همه بخش های این مجموعه جان خود را تقدیم امنیت می‌کنند و امروز ما تنها در مناطق عملیاتی شهید تقدیم نمی‌کنیم بلکه در مجموعه راهور، قاچاق کالا و مواد مخدر و برخورد با خودروهای شوتی شهدایی تقدیم می‌کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همواره قدردان دوستان و همرزمان خود در مجلس شورای اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همکاری نمایندگان محترم بتوانیم امنیت مردم را تأمین کنیم.

در ادامه این دیدار، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته انتظامی به سردار رادان و همه کارکنان انتظامی اظهار داشت: اعتقاد داریم که باید در موضوع تامین امنیت یک بازتعریف داشته باشیم و باید بدانیم که نحوه تامین امنیت به روش های سنتی میسر نیست و باید یک رویکرد هوشمند در این زمینه انجام شود.

عزیزی تاکید کرد: راه اندازی مرکز تحلیل داده های پلیس، گامی موثر در این زمینه است و مجلس آمادگی دارد که در این بازتعریف جدید همراه پلیس باشد و گام ها و وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را در تامین امنیت اجرا کنند و در این مسیر، مجلس همراه فراجا خواهد بود.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn