تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 23:02
10 بازدید
کد خبر : 341151

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده ۱۶ 

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده ۱۶ 

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ افزایش سرقت های خرد، نگرانی های بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. نگرانی هایی که بی راه هم نیست و بر اساس گفته مسئولان اغلب سرقت های خرد توسط معتادان اتفاق می افتد، معتادانی که شاید چیزی برای از دست دادن ندارند و دست به

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ افزایش سرقت های خرد، نگرانی های بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. نگرانی هایی که بی راه هم نیست و بر اساس گفته مسئولان اغلب سرقت های خرد توسط معتادان اتفاق می افتد، معتادانی که شاید چیزی برای از دست دادن ندارند و دست به هرکاری برای تامین نیازشان می زنند.

برای جلوگیری از افزایش جرائم بویژه سرقت های خرد در کنار مبارزه جدی با سوداگران مرگ، جمع آوری معتادان در قالب طرح های مختلف که در دستور کار نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین قرار گرفته، موضوع ایجاد کمپ های ماده ۱۶ در اولویت بوده است.

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده 16 

حسن خدابنده سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در خصوص پدیده اعتیاد و ضرورت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در قزوین و نتایج آن در کاهش اسیب های اجتماعی گفت: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى شود.

وی افزود: ویرانگری‏هاى حاصل از اعتیاد زمینه ‌ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به‌طور جدى به مخاطره مى‌اندازد.

خدابنده یادآورشد: تحلیل‌گران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهم‌ترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به‌شمار می‏‌رود و متاسفانه گسترش دامنه مصرف مواد مخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: اعتیاد به‌عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‏‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏‌توان آن را به کنترل درآورد.

وی اضافه کرد: برخی معتادان با داشتن خانواده و زندگی و فرزند به اعتیاد روی آورده اند که معتادان عادی هستند اما برخی هیچ خانواده و مکانی برای زندگی ندارند و اصطلاحا به آنها معتادان کارتن خواب یا «متجاهر» می گویند که نه مکانی برای زندگی دارند و نه خانواده ای که از آنها حمایت کنند.

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده 16 

خدابنده اظهارداشت: برخی معتادان که از نظر قانونی متجاهر شناخته می شوند با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند که این دسته از معتادان بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر به شکل اجباری به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد برای ترک کردن برده می‌شوند.

وی افزود: در ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر آمده که معتادان مکلفند با مراجعه به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم نهاد درمان و کاهش آسیب، اقدام به ترک اعتیاد کنند. بر این اساس معتادی که با مراجعه به مراکز یادشده نسبت به درمان خود اقدام و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت کند، چنانچه تجاهر به اعتیاد نکند از تعقیب کیفری معاف می‌شود اما معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد نکنند مجرم محسوب می‌شوند.

این مدیر گفت: ماجرای معتادانی که اغلب در سطح شهر و نقاط مختلف دیده می‌شوند و به شکل آشکار به استفاده از مواد مخدر می‌پردازند با معتادان عادی متفاوت است و طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان به مواد مخدر و روان گردان فاقد گواهی موضوع ماده (۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: در این راستا ایجاد و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از اولویت‌های مهم حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده 16 

ساخت کمپ ماده ۱۶ با کمک شهرداری قزوین

خدابنده در ادامه گفت: طرح های مختلفی برای جمع آوری معتادان متجاهر اجرا می شود که برای نتیجه بخش بودن آنها نیازمند کمپ ماده ۱۶ هستیم و تا این بستر مهیا نشود نمی توان به دستاوردهای این طرح ها امیدوار بود.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در حال حاضر یک مرکز کمپ ماده ۱۶ در قزوین با ظرفیت نگهداری ۲۰۰ نفر راه اندازی شده که با توجه به تعداد بالای این افراد نیازمند احداث کمپ های بیشتری هستیم و در حال حاضر باید از ظرفیت کمپ های ماده ۱۵ هم استفاده کنیم تا نیازها پاسخ داده شود.

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده 16 

وی اضافه کرد: خوشبختانه با مساعدت و همکاری شهردار قزوین یک قطعه زمین به مساحت ۵ هکتار در اختیار این شورا قرار گرفته تا نسبت به ساخت کمپ ماده ۱۶ اقدام شود.

خدابنده اظهارداشت: با این اقدام مصمم هستیم با همکاری شهرداری، استانداری و دستگاه قضایی و خیرین یک کمپ ماده ۱۶ را با ظرفیت نگهداری ۵۰۰ نفر در شهر قزوین احداث کنیم.

وی اظهارداشت: در حال حاضر نیازمند همکاری و پشتیبانی خیرین محترم و همه دستگاههای اجرایی مرتبط، شهرداری ها و شوراهای شهری هستیم تا بتوانیم این مرکز را بسازیم و در یک حرکت خوشبینانمه آن را در سال آتی راه اندازی کنیم.

اختصاص یک قطعه زمین از سوی شهرداری قزوین برای ساخت کمپ ماده 16 

خدابنده یادآورشد: در استان قزوین خیرین نیکوکار بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت کمپ ماده ۱۶ اهدا کردند و امیدواریم این حمایت در استان قزوین نیز صورت گیرد و بتوانیم گام مهمی در جمع آوری معتادان متجاهر و کاهش آسیب های اجتماعی برداریم.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn