تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 10:15
9 بازدید
کد خبر : 341610

ورزش برای سلامتی و نشاط است ولی مسیر آن تغییر کرده/ دوپینگ در بین ورزشکاران دنیا زیاد شده است

ورزش برای سلامتی و نشاط است ولی مسیر آن تغییر کرده/ دوپینگ در بین ورزشکاران دنیا زیاد شده است

مربی بین المللی بدنسازی در گفت وگو با آنا؛ مربی بین المللی بدنسازی گفت: طی سال های اخیر شاهد آن هستیم که بیشتر ورزشکاران دوپینگ می کنند. اکبر خزایی مربی بین المللی بدنسازی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درخصوص جایگاه دوپینگ و مصرف داروهای استروییدی در ورزش گفت : متاسفانه طی سال‌های

مربی بین المللی بدنسازی در گفت وگو با آنا؛

ورزش برای سلامتی و نشاط است ولی مسیر آن تغییر کرده  دوپینگ در بین ورزشکاران دنیا زیاد شده است

مربی بین المللی بدنسازی گفت: طی سال های اخیر شاهد آن هستیم که بیشتر ورزشکاران دوپینگ می کنند.

اکبر خزایی مربی بین المللی بدنسازی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درخصوص جایگاه دوپینگ و مصرف داروهای استروییدی در ورزش گفت : متاسفانه طی سال‌های گذشته ورزشکاران با شتاب خیلی بالا به سمت مصرف داروهای ممنوعه در ورزش رفته اند و این موضوع مختص یک رشته ورزشی خاص نیست و به ورزشکاران و قهرمانان تمامی رشته های ورزشی در دنیا مانند رشته های کشتی ، فوتبال، بدنسازی و پرورش اندام، شنا، دومیدانی، وزنه برداری ، دوچرخه سواری ، سوارکاری ، ورزش های رزمی و …صدق می کند .

وی در پاسخ به این سوال که  افراد چگونه از فیلتر تست دوپینگ عبور می کنند، گفت: در وهله اول ورزشکاران سعی می کنند با  توجه به طول عمر داروها و تنظیم دز مصرفی آنان سیکل دارویی خود را به گونه ای تنظیم کنند که زمان مسابقه در نمونه آنان آثاری از داروهای ممنوعه وجود نداشته باشد. از سوی دیگر ماموران کنترل دوپینگ در تمام مسابقات حضور ندارند و در آن بخش از رقابت‌هایی که حضور دارند از همه افراد تست نمی گیرند و صرفا بصورت رندوم از برخی از قهرمانان تست می گیرند. هر ساله شاهد این هستیم که تست دوپینگ افرادی در رشته های مختلف ورزشی مثبت می شود.

ورزش برای سلامتی و نشاط است ولی مسیر آن تغییر کرده/ دوپینگ در بین ورزشکاران دنیا زیاد شده است

 داور ایرانی مستر المپیا تصریح کرد: با توجه به توضیحات گفته شده، اگر تست دوپینگ شخصی مثبت اعلام نمی‌شود به معنی منفی بودن نیست بلکه ممکن است راه های فرار از مثبت شدن تست دوپینگ را بلد بوده، یا قرعه جهت اخذ نمونه به نامش نیافتاده یا در رقابت مربوطه تستی گرفته نشده است.

خزایی در پایان خاطرنشان کرد: اندام قوی و قدرت غیر طبیعی تقریبا در تمام ورزشکاران ناشی از مصرف داروهای ممنوعه و استروییدها است و اگر چنین نبود وادا جهت مبارزه و کنترل دوپینگ به وجود نمی آمد. تحریک و رشد سلول های سرطانی، آتروفی بیضه و عقیمی های موقت و طولانی مدت، مشکلات و بیماری های گوارشی و پوستی، دیابت، فشار خون ، بیماری های قلبی و تصلب شرایین  و … اشاره کرد که برخی از آنها برگشت ناپذیر است. ورزش برای سلامتی و نشاط است ولی متاسفانه مسیر آن تغییر یافته است.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn