تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 11:01
16 بازدید
کد خبر : 341650

با تیم‌ملی خصومت شخصی دارند که انتقاد می‌کنند!

با تیم‌ملی خصومت شخصی دارند که انتقاد می‌کنند!

جامعه ورزشی آفتاب نو: سپهر ستاری: تیم ملی فوتسال ایران علی‌رغم شروع خوب در رقابت‌های جام جهانی در نهایت با شکست تلخ ۴ بر ۳ مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و توانست خودش را به جمع تیم‌های برتر برساند. محمود خوراکچی، مربی فوتسال در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سپهر ستاری: تیم ملی فوتسال ایران علی‌رغم شروع خوب در رقابت‌های جام جهانی در نهایت با شکست تلخ ۴ بر ۳ مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و توانست خودش را به جمع تیم‌های برتر برساند.

محمود خوراکچی، مربی فوتسال در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص این دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتسال گفت: «فیفا قبل از شروع جام جهانی ۶-۷ تیم را به عنوان مدعی اعلام کرد. ۳ تا تیم مدعی اول بودند، ۲ تا هم مدعیان متوسط بودند که ایران، پرتغال و اسپانیا در یک‌هشتم نهایی حذف شدند، ۲ تیم قزاقستان و مراکش هم بودند. اوکراین و فرانسه شگفتی‌ساز جام بودند و ونزوئلا هم که تیم اسپانیا را حذف کرد از شگفتی‌سازان بود. ایران علی‌رغم شایستگی از جام خداحافظی کرد. بازیکنانی داریم که هر تیمی آرزوی داشتن آن‌ها را دارد. کادر فنی شایسته‌ای هم داشتیم چون مثلا در بازی با مراکش تیم برگشت. در فوتسال وقتی ۴ بر یک عقب باشی، اگر کادر فنی توانمند نباشد، نتیجه ۶-۱ و ۷-۱ می‌شود. مثل بازی اوکراین و فرانسه که تیم فرانسه علی‌رغم شایستگی، ۷ بر یک باخت. خود اوکراین و آرژانتین در مرحله گروهی باهم بازی کردند و نیمه اول یک بر صفر به سود اوکراین بود ولی ارژانتین ۷ بر یک برنده شد. اگر کادر فنی و بازیکنان ما شایسته نبودند و درایت نداشتند، چنین اتفاقاتی در بازی با مراکش برای ما هم رخ می‌داد ولی خوشبختانه ۴-۳ شد و اگر پنالتی ما گل می‌شد، شمسایی در نیمه مربیان بازی ۴-۱ باخته را به تساوی کشانده بود ولی یک تیر دروازه اگر نبود، وحید شمسایی امپراتور می‌شد. اگر بازی به وقت اضافه می‌رفت هم تیم ملی با توجه به شرایط جسمانی خوبی که داشت و روحیه بالای بازیکنان می‌توانست برنده باشد.»

او درباره انتقادات از کادر فنی تیم ملی گفت: «یک سری از همکاران ما که خودشان این روزها را تجربه کرده‌اند، انتقادهایی کرده‌اند که خصومت شخصی است و انتقاد فنی و سازنده نکرده‌اند. این دور از معرفت و جوانمردی است و انگار منتظر بودند چنین اتفاقی رخ دهد که انتقاد کنند. من زمان آقای ناظم‌الشریعه هم وقتی تیم در جام جهانی ۲۰۱۶ در گروهش سوم شد، اعلام کردم این تیم می‌تواند به نیمه‌نهایی برود. خبرنگار به من گفت مگر تو فال‌بین هستی؟ گفتم نه من کیفیت تیم و جام جهانی را می‌شناسم و تیم ملی در همان دوره هم سوم جهان شد. الان هم می‌گویم ما با بدشانسی و اتفاقات بد از جام خارج شدیم و با شایستگی خداحافظی کردیم.»

با تیم‌ملی خصومت شخصی دارند که انتقاد می‌کنند!

خوراکچی در ادامه افزود: «برزیل و آرژانتین که در فینال بودند هم شایستگی‌اش را داشتند و نشان دادند از کمترین اشتباه رقبا بیشترین استفاده را می‌برند و به لحاظ فنی فوق‌العاده کار کردند و کادر فنی آن‌ها تیم‌شان را خوب هدایت کردند و من پیش‌بینی کرده بودم اگر اتفاق خاصی نیفتد برنده فینال با یک گل اختلاف بازی را می‌برد که همین اتفاق هم رخ داد. تمام نکات فنی از جانب ۲ تیم مشاهده شد و من خیلی چیزها آموختم. اسپانیا این دوره واقعا ضعیف بود و سایه‌ای از تیم دوره‌های قبلی بود. اسپانیا براساس ضعف فنی از جام خداحافظی کرد ولی ایران با بدشانسی کنار رفت.»

خوراکچی درباره عملکرد وحید شمسایی در تیم ملی و به‌خصوص در جام جهانی گفت :«به نظر من وحید شمسایی در ۲ سال و نیمی که سرمربی تیم ملی بوده، دست به کار بزرگی زده که هر مربی در تیم ملی شهامت آن را ندارد. او دست به یک جوانگرایی زده و بالای ۵۵ بازیکن را در مقاطع مختلف امتحان کرد و این باعث شد کیفیت لیگ بالا برود و همه بازیکنان باکیفیت شانس دعوت به تیم ملی را داشتند. همکاران گفتند ما ۴۱ بازی تدارکاتی از زمان حضور شمسایی انجام دادیم؛ شمسایی برای جام جهانی ۲ بازی خارجی و ۲ بازی داخلی خواست که داخلی‌ها حساب نمی‌شود. اگر با کمبود بازی تدارکاتی مواجه شدیم هم فدراسیون مقصر نیست. این شرایط خاورمیانه بود که باعث شد تیم‌ها سخت بپذیرند با تیم ملی بازی کنند. کرواسی قرار بود ۲ بازی در ایران انجام دهد که چند روز قبل از مسابقه لغو کرد. کسی مقصر این اتفاق نیست و بدشانسی بود. به لحاظ عملکردی، شمسایی به لحاظ کیفیتی و نتیجه‌گیری و انگیزه دادن به بازیکنان از ۱۰۰ باید نمره ۸۵ تا ۹۰ را بگیرد. با قاطعیت می‌گویم کمیته فوتسال و فدراسیون و کادر فنی مقصر نبودند. البته که همه تیم‌های دنیا ایرادات فنی دارند و ما هم نمی‌گوییم تیم ملی مشکل فنی نداشت. مشکلاتی در فاز دفاع و انتقال از حمله به دفاع داشتیم.»

او درباره برگزاری جلسه در کمیته فوتسال گفت: «من درباره این جلسه شنیده‌ام و امیدوارم با درایت کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال به شکل خوبی پیش برود. دوره قبل که آقای ناظم‌الشریعه بود، من هم شرکت کردم و نظراتم را دادم. الان هم باید جلسه به صورت مناظره باشد و منتقدین و موافقان حضور داشته باشند و بی‌انصافی است یک‌طرفه به قاضی برویم. شنیده‌ام قرار است در چندین جلسه وضعیت تیم ملی بررسی شود و کسانی که باتجربه هستند حضور پیدا کنند. اگر قرار باشد یک جلسه برگزار شود، در حق کادر فنی بی‌انصافی است. امیدوارم چند جلسه برگزار شود. من این ادعا را دارم که تمام فوتسال دنیا را می‌شناسم. از سال ۱۹۹۲ میلادی که چهارم جهان شدیم بازیکن تیم ملی بودم، سال ۲۰۰۴ هم به عنوان مربی در تیم بودم و قدیمی‌ترین عضو خانواده فوتسال هستم و فوتسال را کامل می‌شناسم و بالاترین مدرک مربیگری این رشته را دارم. اینکه باید همه در جلسه باشند، تجربه ۳۰ ساله‌ام است. مصاحبه‌های من را ببینید، همه فنی بوده و به نظرم انتقاد باید پیشنهاد و راهکار هم داشته باشد وگرنه اعتراض است! الان هم به جای تسویه حساب شخصی، باید از جام جهانی درس بگیریم.»

خوراکچی در پایان گفت: «در زمان برگزاری جام جهانی خبرنگاران زیادی با من تماس گرفتند و تعداد بالای مصاحبه‌های من و همکارانم به نوعی حوصله مخاطبین را سر برد ولی ما در این مدت به احترام خود مردم و خبرنگاران عزیز مصاحبه کردیم که تجربیاتمان را به آن‌ها منتقل کنیم. این مصاحبه هم به احترام سایت شما و مخاطبین آن است.»

با تیم‌ملی خصومت شخصی دارند که انتقاد می‌کنند!

۲۵۸ ۲۵۸

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn