تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 15:05
35 بازدید
کد خبر : 341889

بعضی از مدیران استقلال دوست دارند تیم را ارنج کنند!/ خدا نگذرد از مدیرانی که به استقلال ضربه زدند/ قبل از بازی با پرسپولیس یک نفر استقلال را بر هم ریخت

بعضی از مدیران استقلال دوست دارند تیم را ارنج کنند!/ خدا نگذرد از مدیرانی که به استقلال ضربه زدند/ قبل از بازی با پرسپولیس یک نفر استقلال را بر هم ریخت

جامعه ورزشی آفتاب نو: علی جباری یک چهره ماندگار در استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود. کاپیتان اسبق آبی پوشان پایتخت در گفتگو با آفتاب نو با صراحت از شرایط مدیریتی استقلال انتقاد کرد. ابتدا از فضای استقلال در جدال مقابل هوادار شروع کنیم. واقعیت امر این است که معلوم بود استقلال راحت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

علی جباری یک چهره ماندگار در استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود. کاپیتان اسبق آبی پوشان پایتخت در گفتگو با آفتاب نو با صراحت از شرایط مدیریتی استقلال انتقاد کرد.

ابتدا از فضای استقلال در جدال مقابل هوادار شروع کنیم.

واقعیت امر این است که معلوم بود استقلال راحت می‌برد چون هوادار در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته و حتی تا قبل از مسابقه با استقلال موفق به گلزنی هم نشده بود ولی پیروزی مذکور به هیچ عنوان نباید استقلالی‌ها را گول بزند چون دقیقاً حکم یک مسکن را داشت و تحت هر شرایطی باید پروژه استفاده از سرمربی خارجی به مرحله عمل برسد. استقلال حتماً مربی بزرگ خارجی می‌خواهد. آدمی که در حد اعتبار باشگاه ما باشد نه اینکه یک عده بروند در دبی برای استقلال مربی متوسط خارجی پیدا کنند و این وسط دلال‌ها هم حسابی کاسب شوند.

اگر به هر دلیلی شرایط برای جذب سرمربی خارجی فراهم نشود، به نظر شما کدامیک از کاندیداهای داخلی می‌توانند هدایت استقلال را بر عهده بگیرند؟

در کمال احترام باید بگویم هیچکدام از کاندیداهای داخلی می‌توانند سرمربی استقلال شوند چون همه آنها امتحان پس داده‌اند. هیچ مربی داخلی نمی‌تواند سرمربی استقلال شود اصلاً اگر قرار بود سرمربی ایرانی باشد برای چه جواد نکونام را کنار گذاشتند؟ می‌توانستند او را نگه دارند و یک دستیار خوب خارجی هم برایش بیاورند. دقیقاً مانند همان معادله‌ای که در زمان فرهاد مجیدی جواب داد. یادمان نرفته که گابریل پین چقدر به مجیدی و استقلال کمک کرد. این مساله‌ای بود که حتی خود فرهاد هم در مصاحبه‌هایش اشاره کرده بود.

پس نظر شما قطعاً روی گزینه خارجی است؟

بله. قطعاً سرمربی استقلال باید خارجی باشد و اگر یک سرمربی خوب برای تیم انتخاب شود، باور کنید که شرایط به مراتب بهتر می‌شود چون بازیکنان خیلی خوبی داریم. همین چند سال قبل مگر وینفردشفر را نیاوردند؟ این بنده خدا برای استقلال داشت خوب کار می‌کرد ولی خدا نگذرد از مدیرانی که نگذاشتند او در استقلال به کارش ادامه بدهد و آنهمه ماجرا درست شد. خدا از مدیرانی که به استقلال ضربه زدند، نگذرد.

در چنین شرایطی وضعیت مدیریتی استقلال را چطور می‌بینید؟

نمی‌شود کتمان کرد که برای استقلال در تابستان امسال بازیکنان خوبی خریداری شد و به هر حال این مدیران بودند که توانستند انتظارات جواد نکونام در آن عرصه را برآورده کند. البته اشتباهاتی هم دیدیم. برای مثال قبل از بازی با پرسپولیس یک آقایی با حرف‌های مفت خود استقلال را بر هم ریخت و چنین فضایی در سایه اشتباهات مدیران حاصل شد چون اصلاً نباید این آدم را وارد دایره مدیران می‌کردند.

به نظر شما استقلال خوب یارگیری کرده؟

در این مورد باید بضاعت استقلال و شرایط فوتبال ایران را در نظر گرفت. مثلاً من یک مصاحبه از بهزاد غلامپور دیدم که می‌گفت باید می‌رفتیم رونالدو و مسی را می‌گرفتیم؟! خب آقاجان! همه می‌دانند بازیکنی مثل رونالدو یا لیونل مسی به ایران نمی‌آید. ما باید بودجه، امکانات و شرایط خودمان را ببینیم و پس از آن در مورد یارگیری نظر بدهیم.

از بحث مدیریت خارج نشویم. شرایط فوق این استنباط را به وجود می‌آورد که شاید بعضی از مدیران استقلال دوست دارند در امور فنی و انتخاب ترکیب ثابت هم نقش داشته باشند و با آنها مشاوره شود در حالی که قاعدتاً امور مدیریتی با مسائل فنی کاملاً متفاوت است

بله. من این شایعه را قبول دارم. به نظرم بعضی از مدیران استقلال دوست دارند در انتخاب ترکیب ثابت نقش داشته باشند! این مساله‌ای است که آدم حس می‌کند در استقلال وجود دارد در حالی که اصلاً نباید چنین چیزی باشد. سلسله مراتب، نقش و وظایف همه افراد را به طور دقیق مشخص کرده است. حتی در عرصه مدیریت هم شرایط کاملاً باید تعریف شده باشد. آقای شهریاری ریاست هیات مدیره باشگاه استقلال را بر عهده دارد و باید یک مدیرعامل را با اختیارات تام در آنجا بگذارد نه اینکه تصور شود مدیرعامل استقلال حکم ماشین امضا را پیدا کرده است.

و به عنوان سوال آخر؛ حسین حسینی پس از مصاحبه خود به کمیته انضباطی باشگاه استقلال دعوت شده است. این حرکت را درست ارزیابی می‌کنید یا خیر؟

آن روزهایی که ما می‌گفتیم باشگاه استقلال باید کمیته فنی داشته باشد، دقیقاً به خاطر همین مسائل بود. اگر یک کمیته فنی کوچک و با استفاده از افراد دلسوز تشکیل می‌شد، قطعاً مدیریت باشگاه می‌توانست چنین مسائلی را به آن کمیته ارجاع بدهد و قضیه با کمترین اصطکاک ممکن حل و فصل می‌شد. البته کمیته فنی باید از وجود افرادی تشکیل شود که به نیمکت استقلال چشم نداشته باشند.

چطور؟

 یادم می‌آید استقلال در مقطعی صاحب کمیته فنی شد ولی تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضای این کمیته به جای آنکه کمک حال سرمربی باشند و به او مشاوره بدهند، چشمشان دنبال صندلی او بودتا به جایش سرمربی شوند!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn