تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 15:16
7 بازدید
کد خبر : 341900

سود ۴۰ میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا از دانشجویان خارجی

سود ۴۰ میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا از دانشجویان خارجی

ندا اظهریخبرنگار آمریکا سال‌هاست به‌عنوان مقصد نخست دانشجویان بین‌المللی در دنیا شناخته می‌شود و با امتیازهایی که دارد توانسته دانشجویان زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند. به گزارش ceoworld، تعداد دانشجویان بین‌المللی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به حدود یک میلیون و ۵۷ هزار و ۱۸۸ نفر رسید که در مقایسه

ندا اظهریخبرنگار

آمریکا سال‌هاست به‌عنوان مقصد نخست دانشجویان بین‌المللی در دنیا شناخته می‌شود و با امتیازهایی که دارد توانسته دانشجویان زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند. به گزارش ceoworld، تعداد دانشجویان بین‌المللی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به حدود یک میلیون و ۵۷ هزار و ۱۸۸ نفر رسید که در مقایسه با ۹۴۸ هزار و ۵۱۹ دانشجوی خارجی در سال ۲۰۲۲، با ۱۱.۴۶ درصد رشد روبه‌رو شده است. آمریکا درمجموع، ۱۷ درصد از کل دانشجویان دنیا را به خود جذب کرده است. بیشترین کشورهایی که دانشجویان خارجی به آمریکا اعزام می‌کنند، چین، هند و کره‌جنوبی‌اند.

این تعداد دانشجوی بین‌المللی با تزریق بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا و حمایت از بیش از ۳۶۸ هزار شغل، سهم اقتصادی قابل‌توجهی دارند. هزینه‌های آنها بسیار فراتر از شهریه‌های دانشگاهی بوده و هزینه اجاره مسکن و تغذیه را نیز دربرمی گیرد. آموزش عالی به یکی از صادرات برتر آمریکا تبدیل شده و طبق دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا به‌عنوان دهمین صادرات پیشرو در رتبه‌بندی قرار گرفته است. این عنوان صادراتی درواقع واردات دانشجویان بین‌المللی را شامل می‌شود که منابع مالی آن وارد اقتصاد آمریکا می‌شود.

نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در سال ۲۰۲۳ به رقمی بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۶۰ میلیارد دلار رسید و لقب بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرد. با توجه به تزریق ۴۰ میلیارد دلاری دانشجویان بین‌المللی به اقتصاد آمریکا، سهم درآمد حاصل از دانشجویان خارجی در آمریکا از GDP این کشور حدود ۰.۱۴ درصد است. بوستون با بیش از ۵۰ کالج، بیش از ۶۰ هزار دانشجوی بین‌المللی خود بهره می‌برد و تقریبا دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به این منطقه کمک می‌کند. فیلادلفیا نیز مزایای اقتصادی بالایی دارد و رتبه پنجم را در آمریکا در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد و در پاییز ۲۰۲۴ حدود ۱۷ هزار دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب کرده است. درحالی‌که دانشکده‌های خصوصی معتبر دانشجویان بسیاری را جذب می‌کنند، دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی مقصد اصلی برای دانشجویان بین‌المللی‌اند. 

متن کامل گزارش ندا اظهری، خبرنگار گروه دانشگاه را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn