تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 7:19
8 بازدید
کد خبر : 342599

کمبود بودجه و نیروی انسانی بزرگترین چالش‌ موسسه تحقیقات کشاورزی است

کمبود بودجه و نیروی انسانی بزرگترین چالش‌ موسسه تحقیقات کشاورزی است

جامعه ورزشی آفتاب نو: مسعود ترابی رئیس تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا، با اشاره به مشکلات عمده این بخش، از نبود ردیف اعتباری مناسب برای توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی و هنرستان‌های کشاورزی و کمبود شدید نیروی انسانی خبر داد. ترابی در توضیح چالش‌های موجود بیان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

مسعود ترابی رئیس تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا، با اشاره به مشکلات عمده این بخش، از نبود ردیف اعتباری مناسب برای توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی و هنرستان‌های کشاورزی و کمبود شدید نیروی انسانی خبر داد.

ترابی در توضیح چالش‌های موجود بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها ردیف اعتباری خاصی تحت عنوان تکمیل و تجهیز ایستگاه‌های تحقیقاتی و هنرستان‌ها وجود دارد. اما در استان تهران چنین ردیفی برای توسعه این زیرساخت‌ها وجود ندارد، که این موضوع به یکی از مشکلات اساسی ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به کاهش نیروی انسانی نیز افزود: در گذشته تعداد نیروهای رسمی و پیمانی این مجموعه حدود ۴۰۰ نفر بود، اما در حال حاضر این تعداد به حدود ۷۰ نفر کاهش یافته است. بسیاری از نیروها بازنشسته شده و جایگزینی برای آنها صورت نگرفته، به ویژه در بخش‌های علمی که نیاز به اعضای هیئت علمی جدید داریم. در حال حاضر با حدود ۱۶ تا ۱۷ محقق کار می‌کنیم، در حالی که این مرکز به حداقل ۴۰ عضو هیئت علمی نیاز دارد تا به درستی فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

رئیس تحقیقات کشاورزی استان تهران همچنین به مشکلات نیروهای شرکتی پرداخت و گفت: در حال حاضر ۳۰ نیروی شرکتی داریم که سالیانه ۱۱ تا ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات مرکز صرف حقوق آنها می‌شود. این در حالی است که قانون تبدیل وضعیت این نیروها همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است. اگر این نیروها تبدیل وضعیت شوند، می‌توانیم سالیانه حدود ۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم.

ترابی با تاکید بر لزوم حمایت از این مجموعه، افزود: اگر سازمان استخدامی کشوری و وزارت علوم در جذب نیروی علمی و خدماتی به ما کمک کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn