تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 7:57
10 بازدید
کد خبر : 342627

۳ دستور کار عراقچی در عربستان

۳ دستور کار عراقچی در عربستان

وزیرخارجه ایران امروز چهارشنبه در چارچوب یک تور منطقه‌ای وارد عربستان می‌شود تا با مقامات سعودی و سپس دیگر پایتخت‌های عربی … وزیرخارجه ایران امروز چهارشنبه در چارچوب یک تور منطقه‌ای وارد عربستان می‌شود تا با مقامات سعودی و سپس دیگر پایتخت‌های عربی خلیج فارس درباره تنش‌های خاورمیانه گفت‌وگو کند. سفیر ایران در ریاض با

وزیرخارجه ایران امروز چهارشنبه در چارچوب یک تور منطقه‌ای وارد عربستان می‌شود تا با مقامات سعودی و سپس دیگر پایتخت‌های عربی …

3 دستور کار عراقچی در عربستان3 دستور کار عراقچی در عربستان

وزیرخارجه ایران امروز چهارشنبه در چارچوب یک تور منطقه‌ای وارد عربستان می‌شود تا با مقامات سعودی و سپس دیگر پایتخت‌های عربی خلیج فارس درباره تنش‌های خاورمیانه گفت‌وگو کند.

سفیر ایران در ریاض با اعلام این خبر گفت: عراقچی در این سفر علاوه بر ‌موضوعات دوجانبه، درخصوص حمایت از مردم فلسطین و لبنان و چگونگی ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری گفتگو خواهد کرد.

این نخستین سفر وزیر امور خارجه جدید ایران به ریاض و دومین سفر به منطقه خلیج فارس پس از سفر هفته گذشته مسعود پزشکیان و هیئت همراه به قطر برای شرکت در نشست مجمع همکاری آسیا به شمار می‌رود. 

عراقچی هدف از این دور از سفرها را رایزنی درمورد تحولات منطقه و تلاش برای توقف حملات اسرائیل در لبنان و غزه عنوان کرده است. 

تاکید بر برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در جده واقع شده است، یکی از اهداف اصلی سفر به ریاض محسوب می شود. 

استفاده از وزن و جایگاه عربستان برای مدیریت تنش‌ها در منطقه و برعهده گرفتن یک نقش مسئولانه‌تر در قبال فلسطین نیز بخش دیگری از رایزنی های عراقچی را تشکیل می‌دهد. 

همچنین این سفر امتداد سیاست توسعه همسایگی ایران با مجموعه شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌رود که هفته گذشته خود را در نشست غیررسمی و تاریخی وزرای خارجه ایران و ۶ عضو شورا بروز داد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn