تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 10:40
8 بازدید
کد خبر : 342756

ایجاد خانه های قشم برای جذب سرمایه گذاران

ایجاد خانه های قشم برای جذب سرمایه گذاران

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم: گفت:: ایحاد خانه‌های قشم در سراسر کشور بها سیاست جذب بیشتر سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور درحال پیگیری است که این روش می‌تواند در جذب سرمایه گذار اثر گذار باشد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ادریس راموز امروز در نشست خبری همایش ملی صنعت گردشگری

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم: گفت:: ایحاد خانه‌های قشم در سراسر کشور بها سیاست جذب بیشتر سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور درحال پیگیری است که این روش می‌تواند در جذب سرمایه گذار اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ادریس راموز امروز در نشست خبری همایش ملی صنعت گردشگری قشم، با اشاره به هدف برگزاری چنین همایشی گفت: جزیره قشم باقدمت تاریخی و ارتباطات تجاری و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تمدن‌ها با تبادل ارتباطات فرهنگی در زمینه توسعه اقتصاد کشور‌ها و یرندسازی کشور‌ها نقش مهمی دارند.

راموز گفت: اهداف و برنامه ریزی‌ها در جزیره قشم، دیپلماسی اقتصادی گردشگری را برای ایران ایجاد کرده است.

به گفته این مسئول؛ مهمترین رویداد این همایش، ایده اصلی توسعه تبادلات و مطرح شدن ” قشم بوم” است.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار بحران‌های طبیعی بر توسعه تمرکز گرای ایران، گفت: با برنامه‌ها و طراحی‌های نوین در خصوص رفع برخی مشکلات مانند بحران‌های آبی می‌توان وضعیت اقتصادی این جزیره را به سمت بهبود و توسعه حرکت داد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان قشم گفت: تنوع زبان و فرهنگ،  عصر خلاقی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی ایجاد می‌کند.همین جریان می‌تواند مسیر اقتصادی و ارزآوری را بادتوجه به تغییر نقش این جزیره به سمت اقتصادی شدن ایجاد می‌کند.

وی گفت: این تحولات می‌تواند تاثیر زیادی بر اقتصادی شدن این جزیره با محوریت توسعه باشداین همایش به عنوان دروازه مهم ایران با سایر کشور‌ها و مسیر‌های مختلف دریایی با سایر کشور‌ها از جمله عمان رقم می‌خورد.

راموز گفت: دانش علمی بوم سازی با تعادل با کشور‌ها از دیگر برنامه‌ها و اهداف در این همایش است.همایش نلی صنعت گردشگری در ۲۷ مهر در جزیره قشم با حضور۱۲ سفیر از جمله امارات قطر، چین،تانزانیا، پرتغال، بلاروس وچند کشور دیگر حضور دارند.

وی گفت : در کنار این نمایشگاه فرصت‌ها برای ارتباط اقتصادی و فرهنگی با سایر کشور‌ها فراهم شده است.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم جزیزه بحران آب است، گفت:  در این راستا نخبگان این حوزه با ارائه راهکار‌ها به دنبال کاهش این چالش هستند این نمونه اقدام گامی برای تعامل بیشتر با سرمایه گذاران و توسعه اقتصاد گردشگری است.

وی گفت: تعاملات ایران از طریق قشم با کشور‌های همجوار سابقه طولانی دارد و این تعامل با نیاز کشور، احیای تبادلات اقتصادی است.

به گفته این مسئول؛ سرمایه گذاری خارجی از اهداف اصلی و برنامه‌های بلندمدت در جزیره قشم است.روند ترغیب و انگیزه سرمایه گذاران در قشم نسبت به سایر جزیره‌ها متفاوت است.

به گفته راموز؛ عدم توجه به جزایر مهم اقتصادی کشور یکی از دلایلی است که سرمایه گذار به سختی در این مناطق سرمایه گذاری می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایحاد خانه‌های قشم در سراسر کشور به عنوان جذب بیشتر سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور د.ر حال پیگیری است که با این روش می‌توان در جذب سرمایه گذار اثر گذار باشد.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn