تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:55
10 بازدید
کد خبر : 343072

مزایای شرکت در بوت‌کمپ‌های جاوا

مزایای شرکت در بوت‌کمپ‌های جاوا

بوت کمپ‌ها دوره‌های فشرده کوتاه‌مدتی هستند که می‌توانند کمک زیادی به شما درزمینه تقویت مهارت‌های مختلف ازجمله برنامه‌نویسی با هر زبانی که دوست دارید کنند. پس همراه ما باشید تا بیشتر درباره چنین دوره‌های مفید و محبوبی با شما صحبت کنیم. منظور از بوت کمپ چیست؟ قبل‌از بررسی مزایای بوت کمپ جاوا بد نیست که

بوت کمپ‌ها دوره‌های فشرده کوتاه‌مدتی هستند که می‌توانند کمک زیادی به شما درزمینه تقویت مهارت‌های مختلف ازجمله برنامه‌نویسی با هر زبانی که دوست دارید کنند. پس همراه ما باشید تا بیشتر درباره چنین دوره‌های مفید و محبوبی با شما صحبت کنیم.

منظور از بوت کمپ چیست؟

قبل‌از بررسی مزایای بوت کمپ جاوا بد نیست که به ماهیت آن بپردازیم. بوت کمپ‌ها دوره‌های کوتاه‌مدت و فشرده‌ای هستند که با هدف ایجاد مهارتی خاص ایجاد می‌شوند و در ابتدا تنها متعلق به افراد نظامی بودند.

در بوت کمپ‌های اولیه تنها به این افراد آموزش‌های نظامی و جنگی داده می‌شد اما تقریبا یک دهه است که از این سیستم آموزشی برای مهارت‌هایی مثل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، اینترنت اشیا و بسیاری موارد دیگر نیز کمک گرفته می‌شود.

بوت کمپ‌های مربوط به برنامه‌نویسی در سطح جهان دارای طرفداران زیادی است و از روش‌های آموزشی محبوب این حوزه محسوب می‌شود. آموزش برنامه نویسی java نیز به‌کمک بوتکمپ به‌راحتی انجام خواهد شد.

چرا روش‌هایی برای یادگیری برنامه‌نویسی وجود دارد؟

برای یادگیری برنامه‌نویسی راه‌های مختلفی پیش پای شما قرار دارد. اگر همین حالا در گوگل، جاوا چیست و چه کاربردی دارد را سرچ کنید، مجموعه‌ای از آموزش‌های مختلف را پیدا خواهید کرد. از بین آن‌ها موارد مفید زیادی قابل دسترسی هستند.

البته چنین محصولاتی مختص به زبان جاوا نیست و برای تمامی زبان‌های پرکاربرد برنامه‌نویسی وجود دارد. جز شیوه خودآموز، شما می‌توانید ازطریق دوره‌های آنلاین حضوری یا تحصیل در دانشگاه این مهارت را یاد بگیرید. مسیر دیگری که برای شما وجود دارد و موضوع مطلب ما هم هست، بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی است.

بوت کمپ برنامه‌نویسی جاوا چه مزیت‌هایی برای ما خواهد داشت؟

مجموعه‌ای از مزیت‌های مختلف وجود دارد که شرکت در بوت کمپ را برای برنامه‌نویسان مفید خواهد کرد. در ادامه به مزایای بوت کمپ جاوا اشاره می‌کنیم و برای هرکدام توضیحات مختصری به شما ارائه خواهیم داد.

با بوت کمپ شما در یک محیط حرفه‌ای برنامه‌نویسی قرار دارید

زمانی که شما وارد یک محیطی می‌شود که به‌طور خاص روی برنامه‌نویسی متمرکز شده، خیلی زود می‌توانید این موضوع را دریابید که یک محیط حرفه‌ای در اختیار شما قرار دارد.

زمانی که مریبان و هم‌دوره‌ای‌های شما تنها روی یک چیز متمرکز هستند و همه یک هدف واحد دارند، به‌خوبی می‌توانید از محیطی که در آن قرار دارید استفاده کنید و حتی خودتان هم تبدیل به بخشی از آن شوید.

فشار و تمرکز بوت کمپ‌های برنامه نویسی

آموزش‌ها در هر بوت کمپی معمولا در چند هفته انجام می‌شود. یعنی فرقی نمی‌کند که شما در بوت کمپ برنامه نویسی جاوا شرکت می‌کنید یا پایتون. آن‌ها زمانی فشرده برای آموزش به شما دارند.

یکی دیگر از مزایای بوت کمپ جاوا همین است که شما در زمان محدود باید آموزش خود را تکمیل کنید و دوره‌ای که کمی پرفشارتر است، سبب می‌شود که شما سریع‌تر به مباحث مختلف مسلط شوید. کارهای گروهی و تعامل با هم‌دوره‌ای‌ها نیز می‌تواند بر چنین مزیتی بیفزاید.

پروژه‌های عملی در بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی جاوا

در بوت ‌کمپ‌های برنامه‌نویسی شما متمرکز بر پروژه‌های عملی و واقعی خواهید بود. همین مسئله هم تا حد زیادی شرایط را برای یادگیری در شما تقویت خواهد کرد. فرض کنید که خودتان با ری اکت کار کنید و بتوانید علاوه‌بر آموزش تئوری فریم‌ورک‌ها شکل کارشان را هم ببینید.

این مسئله قطعا به آموزش شما کمک بیشتری خواهد کرد. شما برای تقویت مهارت‌های خود در یک زمینه نیاز دارید تا زمانی را به امور تخصصی در آن حرفه اختصاصی دهید. از مزایای بوت کمپ جاوا باید به این موضوع اشاره کرد که چنین فرصتی به‌راحتی در اختیار شما خواهد بود.

فرصت‌های شغلی بیشتر در boot camp جاوا اسکریپت

طبق نظرسنجی‌هایی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده، نزدیک به ۹۰درصد کارفرمایان فکر می‌کنند که فارغ‌التحصیلان بوت کمپ‌ها به‌اندازه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای شغل خود آماده هستند. گاهی حتی بیشتر از آن‌ها آماده‌اند. بسیاری از کارفرماها اظهار کرده‌اند که علاقه دارند تا از بوت کمپ‌ها افرادی را برای بیزینس خود جذب کنند.

علاوه‌بر اینکه گاهی در طول دوره آموزش افرادی که مستعد هستند سریع شناخته خواهند شد و مستقیم به بیزینس‌ها معرفی می‌شوند تا بعداز اتمام دوره بتوانند به‌راحتی در بازار کار مشغول شوند و از مزایای بوت کمپی که داخل آن بوده‌اند خیلی سریع استفاده کنند.

طول دوره آموزشی بوت کمپ برنامه‌نویسی جاوا

از مزایای بوت کمپ جاوا باید به طول دوره فشرده آن نیز اشاره کرد. گاهی ممکن است به این موضوع فکر کنید که طول دوره باعث فشار روی دانشجو خواهد شد و از عمق مطالب خواهد کاست.

اما در حقیقت اتفاق دیگری رخ می‌دهد. در دانشگاه شما ۴ سال فرصت برای تحصیل در رشته برنامه‌نویسی و کامپیوتر خواهید داشت که در مقطع کارشناسی گاهی بیشتر از این هم طول خواهد کشید. بوت کمپ در بازه ۲ تا ۶ ماهه می‌تواند این مهارت را به شما بیاموزد که زمانی فوق‌العاده نسبت به آموزش آکادمیک است.

بوت کمپ چه تفاوتی با محیط دانشگاهی دارد؟

تفاوت‌های زیادی بین آموزش در یک محیط آموزشی مثل بوت کمپ و یک محیط آکادمیک مثل دانشگاه وجود دارد. اول از همه اینکه مدت‌زمان آموزش در آن‌ها تفاوت مهمی دارد و شما زمان بسیار بیشتری را در دانشگاه خواهید گذراند. در بوت کمپ‌ها خلاف دانشگاه تمرکز روی پروژه‌های عملی است و شما می‌توانید با فریم‌ورک‌های مختلف مثل react و springراحت کار کنید و تجربه خودتان را با انجام پروژه‌های عملی بالا ببرید.

تفاوت کلیدی دیگری که باید به آن اشاره کنیم انعطاف‌پذیری است. از مزایای بوت کمپ جاوا باید به ثابت و ساختار یکپارچه آن نسبت به آموزش دانشگاهی نیز اشاره کرد. در آموزش دانشگاهی شما معمولا آزاد هستید تا کلاس‌های درسی را براساس شرایط خود انتخاب کنید و دست‌تان هم برای آموزش بازتر است.

درحالی‌که بوت کمپ به‌دلیل محدودیت‌های زمانی و انسانی که در اختیار دارد، نمی‌تواند دست شما را تا حد زیادی باز بگذارد. دانشگاه بیشتر مناسب آن دسته از افراد است که می‌خواهند اطلاعات تئوری خود را درباره برنامه‌نویسی بیشتر کنند و متمرکز بر دروس تئوری باشند. در بوت کمپ‌ها افرادی را می‌بینیم که می‌خواهند خیلی سریع مهارت‌های خود را توسعه دهند و وارد بازار کار شوند. پس این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید.

بین محیط دانشگاه و بوت کمپ کدام را انتخاب کنیم؟

حقیقتا انتخاب ۲گانه‌ای برای شما در این موضوع وجود ندارد. بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی در بوت کمپ‌ها شرکت می‌کنند و مهارت‌های خود را ارتقاء می‌دهند.

بوت‌کمپ‌ها می‌توانند مکمل تحصیلات تکمیلی شما باشند. بوت کمپ‌ها می‌توانند به‌سرعت برنامه‌های درسی خود را تغییر دهند تا با استانداردهای صنعت و تغییرات حوزه فناوری هم‌راستا شوند. اتفاقی که در دانشگاه‌ها خیلی دیر و به‌کندی رخ می‌دهد.

جمع‌بندی

مزایای بوت کمپ جاوا به‌قدری زیاد هست که بتواند افراد بسیاری را متقاعد کند تا بخواهند در آن برنامه‌نویسی را برای زبان پرکاربرد جاوا یاد بگیرند. اما به‌هرحال این شیوه آموزشی مشکلات و محدودیت‌های خودش را هم دارد و نباید آن را سراسر مزیت ببینیم.

برای نمونه شما در دانشگاه دست آزادتری برای انتخاب دروس خود دارید و ممکن است برنامه یک بوت کمپ برای شما بیش ‌از اندازه ساختارمند به‌نظر برسد. از شما ممنونیم که تا انتهای این متن همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn