تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 16:32
13 بازدید
کد خبر : 343105

واکنش ایران به اتهام مقام امنیتی انگلیس

واکنش ایران به اتهام مقام امنیتی انگلیس

به گزارش آفتاب نو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به اتهامات «کین مک کالوم»، رئیس سازمان امنیتی انگلیس (MI5) علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: بار دیگر، یک مقام امنیتی دولت بریتانیا اتهامات بی‌اساس و توهین‌آمیزی علیه ایران مطرح کرد و بدون ارائه مدرکی مدعی شد که ایران

به گزارش آفتاب نو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به اتهامات «کین مک کالوم»، رئیس سازمان امنیتی انگلیس (MI5) علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: بار دیگر، یک مقام امنیتی دولت بریتانیا اتهامات بی‌اساس و توهین‌آمیزی علیه ایران مطرح کرد و بدون ارائه مدرکی مدعی شد که ایران ممکن است احتمالاً توطئه‌هایی را در بریتانیا مجدداً هدف‌گذاری کند.

سفارت ایران تاکید کرد: به نظر می‌رسد این لفاظی برای منحرف کردن افکار عمومی از همدستی دولت بریتانیا در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

نمایندگی ایران خاطرنشان کرد: انگلیس به جای بد جلوه دادن دیگران، باید از نفوذ خود برای توقف تجاوزات اسرائیل استفاده کند و از ارائه پناهگاه‌های امن به گروه‌های تروریستی و فرقه‌هایی که نفرت و خشونت را در انگلیس ترویج می‌کنند، دست بردارد.

رئیس سازمان امنیتی انگلیس (MI5) مدعی است با توجه به اینکه تلاش‌ها برای صدور تروریسم از افغانستان افزایش یافته، این نهاد دولتی در تلاش است تا از کشتار و حملات تروریستی جلوگیری کند.

وی در ادامه بدون ارائه اسنادی معتبر مدعی شد که ایران و روسیه در تلاش برای انجام توطئه های ترور و خرابکاری در بریتانیا هستند.

پیشتر نیز اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای یک مقام امنیتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملا مردود توصیف کرد و تکرار این ادعاها طی دو سال اخیر که بدون کوچکترین سند و مدرکی مطرح می‌شود را تقبیح کرد.

بقائی با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و به مقام های لندن توصیه نمود به جای طرح اتهام‌های بی اساس و مباحث گمراه کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn