تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 19:51
22 بازدید
کد خبر : 343285

پیش بینی حساس / بورس تهران به کدام سو می رود؟

پیش بینی حساس / بورس تهران به کدام سو می رود؟

شاخص کل بورس روز گذشته و در جریان حمایت بازارساز اندکی مثبت شد و سایر شاخص‌ها اگرچه روندی همچنان منفی داشتند ولی با کاهش افت همراه بودند. اما دستوری بودن این استراحت کوتاه، احتمال ادامه‌دار بودن آن را کم می‌کند. روزشمار فعالیت بازار با دامنه نوسان محدود یک درصدی امروز ۱۰روزه می‌شود، ابزاری که

شاخص کل بورس روز گذشته و در جریان حمایت بازارساز اندکی مثبت شد و سایر شاخص‌ها اگرچه روندی همچنان منفی داشتند ولی با کاهش افت همراه بودند. اما دستوری بودن این استراحت کوتاه، احتمال ادامه‌دار بودن آن را کم می‌کند.

پیش بینی حساس / بورس تهران به کدام سو می رود؟


روزشمار فعالیت بازار با دامنه نوسان محدود یک درصدی امروز ۱۰روزه می‌شود، ابزاری که کارشناسان معتقدند برای کنترل‌های مقطعی و یکی دو روزه جوابگو است حالا دو هفته معاملاتی است که روند را کنترل می‌کند. در چنین وضعیتی روند معاملات راکد مانده و تزریق نقدینگی‌های خرد نیز نمی‌تواند روند را در بازار تغییر دهد.

با این وجود به نظر نمی‌رسد مثبت جزئی که روز گذشته در شاخص مشاهده شد ادامه‌دار باشد. اگرچه انتظار برای شدت گرفتن ریسک‌ها طولانی و احتمال بالا گرفتن مجدد درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل هر روز دورتر می‌شود اما بازارساز هنوز خبری از افزایش دامنه نوسان نداده است. 

البته که وضعیت ارزش معاملات در دو روز گذشته با اندکی بهبود مواجه بوده و انتشار اخباری مانند این خبر که «دولت چهاردهم برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ظرف چند روز آینده اسناد مورد نیاز برای بررسی این پرونده در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تأمین می‌کند.» برخی از گروه‌ها از جمله بانکی‌ها را مورد اقبال قرار داده است اما تا دامنه محدود است و تکلیف ریسک‌های سیاسی نامعلوم، نمی‌توان به بهبود وضعیت و پایداری آن امید بست. 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn