تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 21:22
8 بازدید
کد خبر : 343363

تهران صاحب ۶ آرامستان می‌شود

تهران صاحب ۶ آرامستان می‌شود

درحالی‌که ظرفیت بهشت‌زهرا روبه‌اتمام است، شورای برنامه‌ریزی استان ساخت آرامستان‌ها در پایتخت را به تصویب رساند. وضعیت به مرحله هشدار رسیده و به‌زودی دیگر جایی برای دفن اموات نیست و میت روی زمین می‌ماند، این موضوع را بار‌ها مدیرعامل بهشت‌زهرا جواد تاجیک در محافل گوناگون مطرح کرده است. اما معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران

درحالی‌که ظرفیت بهشت‌زهرا روبه‌اتمام است، شورای برنامه‌ریزی استان ساخت آرامستان‌ها در پایتخت را به تصویب رساند.

وضعیت به مرحله هشدار رسیده و به‌زودی دیگر جایی برای دفن اموات نیست و میت روی زمین می‌ماند، این موضوع را بار‌ها مدیرعامل بهشت‌زهرا جواد تاجیک در محافل گوناگون مطرح کرده است. اما معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حمیدرضا صارمی امروز به خبرنگار فارس می‌گوید که ساخت ۶ آرامستان در تهران به تأیید شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است و به‌زودی اولین آرامستان تهران ساخته می‌شود.

از اواسط دهه ۸۰ مشکل کمبود جا برای دفن اموات در تهران مطرح و ۲ بار شهرداری با خرید زمین در اطراف بهشت‌زهرا، این آرامستان را توسعه داد.

اما این بار دیگر مدیران قصد توسعه بهشت‌زهرا را ندارند، به همین دلیل شهرداری برای احداث آرامستان‌های جدید ۵ نقطه را به شورا پیشنهاد دادند و در نهایت شورا با ساخت ۳ آرامستان در کلاغائیه در حریم منطقه ۲۰ در جنوب تهران، زمینی در اطراف بزرگراه امام رضا در حریم منطقه ۱۵ و در اراضی جاده ساوه موافقت کرد و این مکان‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران هم به تصویب رسید.

اما معاون شهردار تهران حمیدرضا صارمی می‌گوید که به جز این سه‌نقطه اصلی، سه موقعیت دیگر هم در انتهای حریم منطقه ۲۲ (شمال بزرگراه شهید خرازی مجاور پمپ‌بنزین) به مساحت ۳۰۰ هکتار، شرق قصر فیروزه ۲ (۸ کیلومتری محدوده منطقه ۴) و مکانی هم در اطراف بزرگراه در حال احداث شهید شوشتری به مساحت ۱۳۰ هکتار (شمال آزادراه تهران – پردیس) برای تبدیل‌شدن به آرامستان تصویب شد.

علاوه بر کمبود جا در بهشت‌زهرا، ترافیک نیز از دیگر معضلات آن است؛ تا جایی که در روز‌های پایانی هفته مردم ساعت‌ها در ترافیک گرفتار می‌شوند.

کارشناس شهری رضا نقوی می‌گوید که شهرداری باید به‌جای ساخت آرامستان جدید، «بهشت‌زهرا را توسعه دهد» و همچنین از ظرفیت قبر‌های خالی استفاده کند.

در مقابل کارشناس ترافیک ناصر میرزایی با بیان اینکه «ظرفیت بهشت زهرا اشباع شده است»، می‌گوید که باید ساخت گورستان در تهران توزیع شود، همچنین باید مسیر‌های اصلی و جایگزین برای تردد دیده شود تا دیگر شاهد ترافیک‌های کیلومتری در گورستان‌ها نباشیم.

به گفته کارشناسان، تمرکزگرایی باید از بهشت‌زهرا برداشته شود و نباید تمام اموات را برای دفن به جنوب تهران برد چرا که معضلات زیادی دارد. گورستان‌ها باید در حاشیه شهر ساخته شوند و پیوست ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

فارس

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn