تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 22:06
8 بازدید
کد خبر : 343398

داروی جدید آلزایمر با مهار پروتئین‌های سمی

داروی جدید آلزایمر با مهار پروتئین‌های سمی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ محققان یک داروی جدید به نام RI-AG۰۳ را توسعه داده‌اند که می‌تواند با هدف‌گیری نقاط کلیدی روی پروتئین‌های تاو، تنگی‌های سمی را در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر کاهش دهد. این مطالعه، که در نشریه Alzheimer’s & Dementia منتشر شده، نشان می‌دهد که

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ محققان یک داروی جدید به نام RI-AG۰۳ را توسعه داده‌اند که می‌تواند با هدف‌گیری نقاط کلیدی روی پروتئین‌های تاو، تنگی‌های سمی را در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر کاهش دهد. این مطالعه، که در نشریه Alzheimer’s & Dementia منتشر شده، نشان می‌دهد که RI-AG۰۳ می‌تواند موجب کاهش تخریب نورون‌ها و افزایش طول عمر میوه‌پرندگان به میزان ۳۵ درصد شود.

بر اساس اظهارات محققان، RI-AG۰۳ به عنوان یک مهارکننده پپتیدی، به طور خاص دو نقطه روی پروتئین‌های تاو را هدف قرار می‌دهد که معمولاً موجب تجمع این پروتئین‌ها می‌شود. آمریتپال مادهر، عصب‌شناس از دانشگاه ساوتهمپتون، می‌گوید: “برای اولین بار، ما دارویی داریم که می‌تواند هر دو این مناطق را مهار کند. ” این رویکرد دوگانه می‌تواند به درمان‌های مؤثرتر بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر منجر شود.

داروی جدید آلزایمر با مهار پروتئین‌های سمی

تجمع پروتئین‌های تاو در مغز می‌تواند به اختلال در عملکرد نورون‌ها و پیشرفت بیماری منجر شود. با این حال، RI-AG۰۳ به گونه‌ای طراحی شده که از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کند و تنها بر روی پروتئین‌های تاو تمرکز کند. آنتونی آگی‌دی، عصب‌شناس دیگر، به این موضوع اشاره می‌کند که این دارو به دلیل دقت طراحی‌اش، کمتر احتمال دارد که با سایر پروتئین‌ها تداخل کند.

مرحله بعدی برای این دارو آزمایش‌های روی موش‌ها خواهد بود و پس از آن، آزمایش‌های بالینی آغاز خواهد شد. محققان امیدوارند که این دارو به بهبود شناسایی و درمان بیماری آلزایمر کمک کند و در نهایت به کاهش بار زوال عقل در جامعه منجر شود.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn