تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 22:12
6 بازدید
کد خبر : 343404

ضرورت تدوین الگوی حکمرانی ورزش

ضرورت تدوین الگوی حکمرانی ورزش

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۵۶۹ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ – ۱۸:۳۵ به گزارش بهداشت نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به تشکیل شورای عالی نوجوانان، از ارتقای شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان خبر

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۵۶۹

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ – ۱۸:۳۵

به گزارش بهداشت نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به تشکیل شورای عالی نوجوانان، از ارتقای شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان خبر داد و هدف این تغییر را تمرکز بیشتر بر نیازهای فرهنگی و اجتماعی نوجوانان عنوان کرد.

استاد خسروپناه با بیان این‌که کارکرد شورای عالی ورزش ضعیف شده و باید اساسنامه آن جدی‌تر گرفته شود گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶ مصوبه در حوزه ورزش دارد که شامل پذیرش قهرمانان ورزشی المپیک جهانی در رشته تربیت بدنی، سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی ورزش بانوان، اولویت‌های فرهنگی ورزش، سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش و بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بوده است.


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه ورزش ورود جدی نداشته است، در حالی که ورزش به عنوان یک عامل فرهنگ‌ساز اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت ورزش در تربیت چندساحتی اشاره کرد و همکاری نزدیک با وزارت آموزش و پرورش را در راستای توسعه فردی همه‌جانبه مورد تاکید قرار داد.

استاد خسروپناه همچنین بر ضرورت تدوین الگوی حکمرانی ورزش تأکید کرد و به ارتباط میان سلامت عمومی و ورزش، و تاثیر ورزش در کاهش آسیب‌هایی همچون اعتیاد اشاره کرد.

وی بر لزوم توجه جدی‌تر به ورزش بانوان و ورزش عمومی تاکید و تصریح کرد که باید با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش شود اسناد ورزش به قانون تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در وزارت ورزش باید منظومه فکری مقام معظم رهبری در حوزه ورزش گرداوری و احصا شود، وضعیت ورزشکاران پارالمپیک در بحث اشتغال و معیشت رسیدگی شود.

دکتر فهیمه فرهمندپور در این دیدار در خصوص مسایل ورزش بانوان دغدغه‌هایش را بیان کرد و افزود میز ورزش بانوان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شده است که می‌تواند دغدغه‌های حوزه ورزش بانوان را دنبال کنند.

دکتر ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست گفت: در مدت کوتاه انتصاب وزیر ورزش و جوانان کارهای خوبی انجام شده، با تدبیر دبیر شورا میز فرهنگ ورزش را راه‌اندازی کردیم، توافق خوبی با کمیته ورزش مجلس انجام داده‌ایم.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn