تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 0:14
8 بازدید
کد خبر : 343508

قطعه گمشده اقتصاد ایران

قطعه گمشده اقتصاد ایران

کدخبر: ۱۲۴۰۱۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ۲۳:۴۱ اقتصاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، این منطقه را بهشت سرمایه‌گذاری و گردشگری توصیف کرد و گفت: توسعه زیرساخت های هوایی، جاده ای و ریلی در چابهار برای ایفای نقش قطب ترانزیتی منطقه ضروری و این خواسته مهم ما از مسئولان ملی است.  «حمیرا ریگی»

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، این منطقه را بهشت سرمایه‌گذاری و گردشگری توصیف کرد و گفت: توسعه زیرساخت های هوایی، جاده ای و ریلی در چابهار برای ایفای نقش قطب ترانزیتی منطقه ضروری و این خواسته مهم ما از مسئولان ملی است.

 قطعه گمشده اقتصاد ایران


 «حمیرا ریگی» با بیان اینکه برای توسعه هر بخشی لازم است ابتدا زیرساخت های آن فراهم شود، افزود: یکی از این زیرساخت های مهم برای منطقه آزاد چابهار، فرودگاه است و در کنار آن توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده ای اهمیت دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان‌کرد: اکنون به‌جز حوزه بندری، در حوزه‌های هوایی، ریلی و جاده ای زیرساخت ها کامل نیست.

ریگی گفت: راه آهن این منطقه هنوز به راه آهن سراسری وصل نشده، اما طرح آن چند سالی است که شروع شده و امید می رود این مهم در سال جاری محقق شود.

وی، منطقه آزاد چابهار را یک نقطه عطف ترانزیتی و لجستیکی برای ایران و سایر کشورهایی که می خواهند اقتصاد خود را از طریق این پل بین المللی تامین کنند، توصیف کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه‌داد: با وجود نبود این زیرساخت ها، چابهار مورد توجه جدی کشورهای خارجی هست و اگر بتوان این زیرساخت ها را فراهم کرد نقش تحولی در اقتصاد ملی و حتی جهانی ایفا خواهد کرد.

ریگی افزود: در تلاشیم فرودگاه چابهار که در حال حاضر از یک فرودگاه نظامی استفاده می شود و دو نقش را همزمان بازی می کند، توسعه داده شده و به فرودگاه مسافری تبدیل شد؛ به طور قطع اگر بتوانیم یک فرودگاه مستقل داشته باشیم که در کنار آن هم بتوانیم از ترانزیت هوایی در کنار مسافری استفاده کنیم، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون در حال مذاکره برای فراهم کردن زیرساخت فرودگاهی برای سرزمین اقتصادی چابهار هستیم.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn