تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 0:39
7 بازدید
کد خبر : 343529

مالدیو بهتره یا سریلانکا؟ کدام مقصد بهتر است؟

مالدیو بهتره یا سریلانکا؟ کدام مقصد بهتر است؟

مالدیو و سریلانکا دو کشور آسیایی هستند که هر ساله به مانند یک آهنربای قوی گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند. از آثار باستانی و جنگل‌های سرسبز سریلانکا گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای و … مالدیو و سریلانکا دو کشور آسیایی هستند که هر ساله به مانند یک آهنربای قوی گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند.

مالدیو و سریلانکا دو کشور آسیایی هستند که هر ساله به مانند یک آهنربای قوی گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند. از آثار باستانی و جنگل‌های سرسبز سریلانکا گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای و …

مالدیو و سریلانکا دو کشور آسیایی هستند که هر ساله به مانند یک آهنربای قوی گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند. از آثار باستانی و جنگل‌های سرسبز سریلانکا گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای و سواحل پر از نخل مالدیو، این دو مقصد توریستی به عنوان بهشتی روی کره زمین شناخته می‌شوند؛ اما برای اطمینان از اینکه بهترین استفاده را از تعطیلات خود می‌برید، درک تفاوت بین مالدیو و سریلانکا از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاه اول هر دوی این مقاصد گردشگری شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

موقعیت جغرافیایی مالدیو بهتره یا سریلانکا؟

مالدیو یک بهشت ​​استوایی است که در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا قرار دارد. این کشور با بیش از هزار جزیره که در ۲۶ جزیره مرجانی گروه‌بندی شده‌اند، تقریباً ۹۰ هزار کیلومتر مربع امتداد دارد. به همین دلیل، یکی از پراکنده‌ترین کشورهای جهان از نظر جغرافیایی است.

سریلانکا معروف به «مروارید اقیانوس هند» کشوری جزیره‌ای است که در جنوب شرقی هند قرار دارد. این کشور از جنوب با اقیانوس هند، از شمال شرقی با خلیج بنگال و از شمال غربی با دریای عرب همسایه است. چشم‌انداز جغرافیای سریلانکا شامل جنگل‌های بارانی استوایی، سواحل زیبا، آبشارها، دشت‌های خشک و مناطق مرتفع است. بنابراین پاسخ به سوال مالدیو بهتره یا سریلانکا کمی دشوار است.

مقایسه آب‌ و هوای مالدیو و سریلانکا

میانگین دمای بالا در طول سال بین ۲۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد متغیر است و میانگین پایین به ندرت به زیر ۲۴ درجه می‌رسد. خشک‌ترین ماه‌های این کشور ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) تا آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) است. در این زمان حداقل باران و رطوبت وجود دارد و معمولاً بیشتر تعداد مسافران را به خود می‌بیند.

اگرچه سریلانکا یک مقصد تعطیلات معروف در تمام طول سال است، اما توصیه می‌شود اگر می‌خواهید ساحل جنوب غربی را ببینید بین ماه‌های دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۱ دی) و آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) بهترین زمان سفر به سریلانکا است. اگر می‌خواهید به کاوش در این کشور بپردازید بین ماه‌های می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) ‌و سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر) به سریلانکا سفر کنید.=

جاهای دیدنی مالدیو یا سریلانکا؟

مالدیو به دلیل سواحل بی‌نظیر، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، استراحتگاه‌های مجلل و مناظر زیبای خود شناخته می‌شود. در ادامه به جاهای دیدنی مالدیو اشاره می‌کنیم تا بتوانیم پاسخ بهتری به پرسش مالدیو بهتره یا سریلانکا بدهیم:

  • مسجد جامع یا مسجد السلطان (The Grand Mosque)
  • موزه ملی ماله (Male National Museum)
  • بازار محلی ماله (Male Local Market)
  • جزیره کوروهینا تاراگاندو (Kuruhinna Tharaagandu)
  • کاخ مولی‌آگه (Mulee Aage)

سریلانکا یک مقصد خاص با مکان‌ها و جاذبه‌های مختلف است که تنها به سواحل محدود نمی‌شود. در ادامه به جاهای دیدنی سریلانکا اشاره می‌کنیم تا بتوانیم پاسخ بهتری به پرسش مالدیو یا سریلانکا بدهیم:

  • معبد غار دامبولا (The Dambulla Cave Temple)
  • پارک ملی یالا (Yala National Park)
  • خلیج آروگام (Arygam Bay)
  • سیگیریا و پولونارووا (Sigiriya and Polonnaruwa)
  • معبد دندان در کندی (Temple of Tooth At Kandy)

هزینه سفر به مالدیو یا سریلانکا؟

شما برای سفر به مالدیو ابتدا به دبی و سپس به مالدیو عزیمت می‌کنید. همین موضوع هم هزینه سفر به مالدیو را بیشتر می‌کند و هم قیمت بلیط را افزایش می‌دهد. بخش دیگری از هزینه‌ها شامل رزرو هتل، غذا، دیدن جاهای دیدنی، خرید سوغاتی و سایر موارد هستند.

بودجه روزانه در مالدیو می‌تواند به ۳۵۰۰ روپیه (INR) در روز برسد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که روزانه حدود ۲۱۰۰ روپیه برای یک اتاق در هتل معمولی بپردازید. همچنین حدود ۷۰۰ روپیه در روز نیز برای فعالیت‌های دیگر پرداخت خواهید کرد.

شما می‌توانید در تور سریلانکا آژانس مسافرتی سپهران با یک هواپیما و بدون توقف به سریلانکا سفر کنید. همین موضوع هم مدت‌زمان و مسافت سفر با هواپیما را کم می‌کند و هم قیمت بلیط را نسبت به سفر به مالدیو کاهش می‌دهد.

در سریلانکا می‌توانید انتظار داشته باشید که بودجه روزانه ۲۱۰۰ تا ۳۵۰۰ روپیه برای هر نفر برای نوشیدنی، غذا، محل اقامت و حمل‌ونقل داشته باشید. مهم‌ترین هزینه‌ سفر به سریلانکا مربوط به اقامتگاه و خوراک روزانه خواهد بود.

غذاهای مالدیو بهتره یا سریلانکا؟

غذاهای مالدیو ترکیبی از غذاهای هندی، عربی و سریلانکایی هستند. ماده اصلی این غذاها، محصولات دریایی و شیر نارگیل است. پیدا کردن غذا برای گیاهخواران ممکن است مشکل‌ساز باشد و ممکن است مجبور شوید بیشتر از میوه‌های محلی مانند پاپایا، موز، هندوانه و انواع مختلف سالاد لذت ببرید.

غذاهای سریلانکا بیشتر شبیه غذاهای هندی اما کمی تندتر خواهند بود. عناصر اصلی اکثر غذاهای سریلانکایی شامل برنج و انواع مختلف کاری هستند. رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودهای زیادی در شهرهای مطرح سریلانکا مانند کلمبو وجود دارند،.

جدول مقایسه مالدیو با سریلانکا

برای راحت‌تر کردن کار شما در این مقایسه که مالدیو بهتره یا سریلانکا، جدول زیر را تهیه کردیم:













ویژگی‌ها

مالدیو

سریلانکا

جغرافیا

بیش از هزار جزیره مرجانی

چشم‌انداز متنوع از جمله سواحل، جنگل‌ها، کوه‌ها

آب‌وهوا

گرمسیری، گرم در تمام سال و مرطوب

گرمسیری با دو فصل موسمی متفاوت

جاذبه‌ها

استراحتگاه‌های ساحلی مجلل، فعالیت‌های آبی

مکان‌های باستانی، میراث فرهنگی، سافاری حیات‌وحش

ماهیت

استراحت و ریلکس کردن

ماجراجویی تاریخی و فرهنگی

اقامتگاه

استراحتگاه‌های لوکس، خانه‌های روی آب، ویلاهای خصوصی

هتل‌های لوکس، بوتیک هتل‌ها، اقامتگاه‌های برمگردی

دسترسی

پرواز غیرمستقیم

پرواز مستقیم

هزینه

قیمت‌های بالا و تمرکز بر تجملات

قیمت‌های متغیر از بالا تا کم

غذا

غذاهای دریایی و غذاهای مبتنی بر نارگیل

تنوع غذایی بیشتر و مبتنی بر کاری تند، برنج و غذاهای دریایی

زبان

دیوهی (رسمی)، انگلیسی به طور گسترده صحبت می‌شود.

سینهالی و تامیلی (رسمی)، انگلیسی به طور گسترده صحبت می‌شود.

 

مالدیو یا سریلانکا؟ کدام مقصد برای سفر بهتر است؟

مالدیو بهتره یا سریلانکا؟ باید بگوییم هیچ یک از دو کشور شما را ناامید نخواهند کرد؛ زیرا هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. سریلانکا یکی از کشورهایی است که تجربه‌های شگفت‌انگیزی را مانند سواحل، جنگل‌های سرسبز، مزارع چای با آبشارها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، حیات‌وحش و مکان‌های تاریخی به شما ارائه می‌دهد. سریلانکا برای کسانی مناسب است که دوست دارند از یک مکان به مکان دیگر سفر کنند تا تجربیات مختلفی داشته باشند. از طرف دیگر، در مالدیو هیچ کوهی وجود ندارد و جزایر کوچک بسیار نزدیک به هم هستند. جنگل‌ها نیز به سرسبزی و گسترده‌ای سریلانکا نیستند و بیشتر به مناطقی با پوشش گیاهی در جزایر دیده می‌شوند.

سفر به مالدیو و سریلانکا با ارزانترین قیمت سپهران

سریلانکا از نظر تنوع جاذبه‌ها غنی‌تر از مالدیو است، اما مالدیو با سواحل منحصربه‌فرد خود می‌تواند یک سفر متفاوت باشد. مالدیو به طور خاص برای ریلکس کردن و استراحت در یک محیط دریایی است و سریلانکا می‌تواند به معنای آشنایی با تاریخ و فرهنگ یک کشور خاص باشد. از نظر هزینه، سریلانکا به مراتب ارزان‌تر از مالدیو است. درنهایت برای اینکه بگوییم مالدیو بهتره یا سریلانکا، همه‌چیز به نیازهای شما بستگی دارد. بااین‌حال، با رزرو تور مالدیو می‌توانید تجربه متفاوتی نسبت به تور سریلانکا ارزان داشته باشید، زیرا هر دو مقصد گردشگری ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

آژانس گردشگری سپهران سیر باستان برگزارکننده تورهای متنوع آسیایی به کشورهای مختلف این قاره است و تلاش می‌کند تا گردشگران عزیز ایرانی را با نقطه‌نقطه این قسمت از کره زمین آشنا کند. شما می‌توانید برای مشاهده تاریخ و برنامه هر تور و یا رزرو هتل در کشورهای آسیایی به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در تفلیس زیبا هستیم.

اطلاع رسانی تبلیغاتی

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn