تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 14:09
11 بازدید
کد خبر : 344105

گزارش فرهیختگان از شرایط تیم ملی پیش از دیدار با ازبکستان

گزارش فرهیختگان از شرایط تیم ملی پیش از دیدار با ازبکستان

سیامک خارجیدبیر گروه ورزش  تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز در سومین مسابقه خود در دور سوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند رودرروی تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد تا یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور رفت خود را برگزار کند. هر دو تیم ۶ امتیازی این گروه برای بالا نگه داشتن شانس صعود خود نیاز

سیامک خارجیدبیر گروه ورزش

 تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز در سومین مسابقه خود در دور سوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند رودرروی تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد تا یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور رفت خود را برگزار کند. هر دو تیم ۶ امتیازی این گروه برای بالا نگه داشتن شانس صعود خود نیاز به کسب امتیاز از این مسابقه دارند و پس از دو برد در دیدارهای قبلی مصاف سختی را رودرروی خود خواهند داشت.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حال حاضر به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبک‌ها در رده دوم قرار دارند و شاید میزبان با توجه به بیماری و غیبت سرچکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی خود به یک مساوی از این مسابقه برای حفظ صدرنشینی خود راضی باشد اما با توجه به فضای اطراف تیم ملی ایران به نظر می‌رسد تیم ما میل بیشتری برای کسب برد داشته باشد. 

  ایران جزء کشورهای امن دنیا

ملی‌پوشان ایران عصر سه‌شنبه پس از ورود به تاشکند و کمی استراحت راهی محل تمرین خود شدند تا نخستین تمرین را در تاشکند برگزار کنند اما میزبانی نه‌چندان خوب ازبک‌ها باعث شد ملی‌پوشان که کمی خسته به تاشکند رسیده بودند، حدود ۷۵ دقیقه در ترافیک پایتخت این کشور معطل شوند و در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد توانسته باشند در بهترین شرایط تمرین کنند. بااین‌حال شاگردان قلعه‌نویی عصر دیروز و در زمین اصلی ورزشگاه ملی (بنیادکار) آخرین تمرین خود را پیش از این مصاف حساس برگزار کردند و با شرایط زمین چمن هم آشنا شدند.

پس از این تمرین نیز امیر قلعه‌نویی و سردار آزمون در نشست خبری پیش از مسابقه شرکت کردند و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند. سرمربی تیم ایران در مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های خود این دیدار را مسابقه‌ای حساس و سخت برای تیمش خواند و گفت برخلاف تصور اولیه تیمش در گروه سختی قرار گرفته است. از سوی دیگر او در پاسخ به اینکه بازی تیم ملی برابر قطر کجا برگزار می‌شود، گفت: «اجازه دهید همه تمرکز ما بر بازی پنجشنبه باشد. کشور بزرگ ایران و مردم خوب آن جزء بهترین‌های دنیایند و ایران هم از امن‌ترین کشورهای دنیاست. ما در مملکت‌مان چند مسابقه از لیگ نخبگان و لیگ ۲ آسیا را میزبانی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد و خود ما هم با پرواز از تهران به تاشکند آمدیم. اجازه بدهید من درباره بازی با قطر و محل برگزاری آن در آینده صحبت کنم.»

در این نشست خبری سؤال یکی از خبرنگاران ازبک از قلعه‌نویی با واکنش جالب سردار آزمون روبه‌رو شد. جایی که این خبرنگار مدعی شد رسانه‌های ایرانی معتقدند ضعف مهم تیم ایران در دیدارهای اخیر در خط دفاعی بوده و با توجه به قدرت ازبک‌ها در فاز تهاجمی این موضوع می‌تواند برای تیم قلعه‌نویی مشکل‌ساز شود. طرح این موضوع از سوی خبرنگار کشور میزبان که به‌نوعی کری‌خوانی محسوب می‌شد با واکنش آزمون روبه‌رو شد و از آن خبرنگار سؤال کرد آخرین‌بار ازبک‌ها چه زمانی توانسته‌اند برای تیم ما چالش ایجاد کردند و برابر ایران به برتری برسند.

در ادامه قلعه‌نویی هم گفت: «اگر به دو بازی گذشته توجه کنید، خدا را شکر ایران کلین‌شیت داشته است و این سؤال را خیلی قبول ندارم. تنها تیمی که در این گروه گل نخورده ماییم و سایر تیم‌ها گل خورده‌اند. این نشان می‌دهد تقریبا سه بازی انجام داده‌ایم؛ یک بازی با ازبکستان در مرحله قبل و دو بازی در این مرحله کلین‌شیت کردیم.

پس ما در ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردیم و اینکه ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد قبول داریم، ولی ما برای همین بازیکنان هم برنامه داریم. تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است و مترصد آنیم که با یک بازی خوب و با برنامه سه امتیاز بازی را به‌دست بیاوریم. مطلبی را بگویم، فوتبال جای تلاش است و این تلاش باید باعث شود تماشاگران لذت ببرند. بردوباخت ‌چیز دیگر است و به نظر من فرهنگی که کری‌خوانی داشته باشیم در فوتبال جایگاه مناسبی ندارد.»

  اورونوف بدون‌مشکل در تمرین

شرایط اوستون اورونوف برای این مسابقه یکی از مهم‌ترین نکات این دیدار است که با توجه به حضور این بازیکن در تمرین دیروز تیمش به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی برای این دیدار داشته باشد و احتمالا از ابتدا مقابل تیم ما بازی خواهد کرد.

اورونوف دیروز از ابتدا پابه‌پای سایر بازیکنان دوید و در تمرین حاضر بود اما درنهایت باید دید کاتانچ که قرار است از راه دور و از طریق تلفن همراه تیمش را هدایت کند چه تصمیمی در مورد او خواهد گرفت. اورونوف که در زمان گرم کردن پیش از دیدار پرسپولیس برابر چادرملو در هفته هفتم لیگ برتر دوباره احساس مصدومیت کرد و از ترکیب قرمزها خارج شد به نظر نمی‌رسد آسیب‌دیدگی جدی داشته باشد و ظاهرا بیش از اینکه مصدوم باشد تلاش کرده تا برای مسابقه حساس امروز آماده باشد و روی همسترینگش که بارها از این ناحیه دچار مصدومیت شده فشار نیاورد. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn