تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 18:11
15 بازدید
کد خبر : 344328

خودرو ارزان می شود؛ اما به این شرط!

خودرو ارزان می شود؛ اما به این شرط!

کدخبر: ۱۲۴۰۴۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ۱۷:۳۸ خودرو یک کارشناس بازار خودرو بیان کرد: حاشیه سود خرید و فروش خودرو کم شده است. اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد و تقریبا از وضعیتی که خودرو برای حفظ سرمایه خریداری می‌شد خارج شده‌ایم.   فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: قیمت‌ها

یک کارشناس بازار خودرو بیان کرد: حاشیه سود خرید و فروش خودرو کم شده است. اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد و تقریبا از وضعیتی که خودرو برای حفظ سرمایه خریداری می‌شد خارج شده‌ایم.

خودرو ارزان می شود؛ اما به این شرط!


 

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: قیمت‌ها در بازار خودرو یک مقدار افزایشی بوده، اما خرید و فروش چندانی وجود ندارد.

نادری افزود: قیمت‌ها در بازار خودرو نباید جهش آنچنانی داشته باشد، چرا که تقاضا خیلی کمتر از سال‌های گذشته است و خریدها مانند قبل هیجانی نیست، منتها تحولات سیاسی باعث جهش قیمت خودرو می‌شود و خریدار در بازار زیاد نیست.

وی ادامه داد: اگر اتفاق سیاسی رخ ندهد، بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌ها خود به خود پایین می‌آید، چون عرضه خودرو نسبت به تقاضا بییشتر شده و تقریبا جوابگوی تقاضا است؛ واردات خودرو به کشور شدت گرفته است، تعهد خودروسازان داخلی هم کم کم در حال تمام شدن است و مجدد پیش فروش می‌گذارند، این وضعیت باعث می‌شود بازار تقریبا ثبات پیدا کند.

نادری تصریح کرد: حاشیه سود خرید خودرو کم شده است و اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد. تقریبا از وضعیتی که خودرو برای حفظ سرمایه خریداری می‌شد خارج شده‌ایم، چون سود این کار کم شده است. سه سال پیش خیلی شور و اشتیاق این کار وجود داشت و تقاضا کاذب بود نه مصرفی، اما در حال حاضر دیگر اینطور نیست که خودرو را بخرند و بدون استفاده نگه دارند. 

نادری تاکید کرد: ۷ ماه است که تقریبا سود خرید و فروش خودرو جزئی شده است و دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

وی در مورد قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی نیز گفت: ۲۰۷ پرطرفدارترین ماشین داخلی است که حدود ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و بعد از آن کوئیک از گروه خودروسازی سایپا در رنج قیمتی ۴۲۰ تا ۴۳۵ میلیون تومان پرطرفدار است.

این کارشناس بازار خودرو در مورد خرید و فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: تقریبا ارزان‌ترین خودروی وارداتی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برخی از این ماشین‌ها تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون هم خرید و فروش می‌شود. حاشیه سود معامله خودروهای وارداتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است. 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn